Jump to content

En mås flera mäss


calle_jr

Recommended Posts

Klassiker!

Den går att få löjligt mkt välljud ur efter de rätta moddarna. Då har inte många omoddade supertuners mkt att hämta, om där ens står Accuphase eller Dynalab, och detta till ett väldigt överkomligt pris...

Läs mer om Körner-moddar på http://www.fmtunerinfo.com/kenwood.html

Jag tror nog jag kan gissa var calle_jr är på besök...

Link to comment
Share on other sites

Bebop inledde med den vackra

.

Det var dock en tolkning av en kraftigt överförfriskad William S. Burroughs med amerikansk brytning.

Spåret finns med i julinumret av Mojos giveaway CD;

tom_waits_mojo.jpg

Jag kan på samma gång passa på att rekommendera Barney Hoskyns biografi om Tom Waits, Lowside of the road;

tom_waits_lowside.jpg

Link to comment
Share on other sites

Med hjälp av kortslutning i mic-ingången på Yellowtec PUC2 kan en cd-spelare anslutas med 16/44.1-signal till AES-ingången;

DSC_8977.JPG

DSC_8978.JPG

DSC_8979.JPG

PUC² has a special feature which allows the user to monitor its input signal directly at all of its outputs simultaneously. This bypasses the USB conversion and computer, offering very low input to output times, typically less than 5 ms, even at low sample rates. This can be turned on by closing the tip and sleeve (ground) contacts on the 3.5mm stereo ZLM switch jack on the unit. The USB sound output of the computer is mixed into the input signal, and by default, both signals are dimmed (reduced in level) by 6dB to avoid overloading the output stages. This automatic level adjustment can be over-ridden by connecting the ring and sleeve (ground) contacts on the ZLM switch jack, or by using a mono 3.5mm jack (or dummy plug) to switch on ZLM mode.

Bypasses Windows internal kernels offering lower latency (delay) and bit identical transfer between the software application and the sound card’s audio converters.

ZLM_Setup.JPG

ZLM_Connector.JPG

Link to comment
Share on other sites

... och jag har lovat mig själv att försöka träna in mig på sjuttiotalsoptiken igen.

Den här digitalbilden är tagen med ett 85mm 1:1.8 från 1971.

http://euphonia-audioforum.se/timbre/samli...kkor85mm004.JPG

Den gluggen är säkert lika bra idag. Jag nöjde mig dock med en 105/2.5 när det begav sig. Dessvärre såld i ett tillstånd av dumhet.

Det nya bilsätet ( :?: ) lockar till gissning... men bilar är jag tämligen novis på så jag avstår. :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mums!

Ringo fick en bit också. Jag tror inte han hann märka nå't innan den slank ner, men detta kan inte annat än rekommenderas.

Flankstek, fråga efter det!

Bebop har taggat ner på tweaks. Vi andra tre deltagare testar allt som kommer i vår väg och Walker Audio tillhör dem som hittar på både det ena och andra med tillhörande audiofilprissättning.

Tanken mognade denna dag och nu flyttas Valid points runt på alla möjliga platser;

DSC_9288.JPG

DSC_9290-.JPG

DSC_9291.JPG

Link to comment
Share on other sites

Flankstek, fråga efter det!

Kul att du uppskattar flanken. I Montreal, som är Nordamerikas matmecka, är flanksteken (bavette) lika populär som fläskkotletten i Sverige. Varje speceriaffär, typ Domus, Maxi och Willies hade åtminstone 5-10 olika flankstekar att erbjuda i olika marinader. Majoriteten av grilloset kom från flankstekar. Viktigt att inte grilla den för hårt för då blir det segt. Lägg den i marinad (dvs kryddor i vatten eller mjölk några dager så får man ett mörare kött (olja blandar sig inte med vatten som köttet mest består av)).

I Sverige hamnar normalt flanksteken i köttfärsen vilket är en stor skam. Mer flankstek åt folket. :dzexom:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...