guru Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Hej ! Jag har snöat in totalt på JBL högtalare och funderar en del på vilken modell som ska bli par nr2 i min begynnande samling. Vilken modell tycker ni är intressant ? Mvh Quote
Harryup Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Vilka har du? L300 kanske eller L65 om du inte har dom. mvh/Harry Quote
Timbre™ Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Hej ! Jag har snöat in totalt på JBL högtalare och funderar en del på vilken modell som ska bli par nr2 i min begynnande samling. Vilken modell tycker ni är intressant ? Mvh Med sin rejäla basradiator kan JBL L150 vara en tänkbar startbas för varje planerad JBL vintage-samling. Den har jag egna erfarenheter av. Quote
guru Posted August 1, 2010 Author Posted August 1, 2010 Tack för bra tips! Jusst nu sitter jag på ett par Olympus. Paragon är intressant men tyvärr lite för dyrt. L150 ser skoj ut men har inte riktigt koll på vart man hittar ett par. L65 är ganska vanlig så den borde kunna fås ganska billigt. L300 dyker inte heller upp så ofta. Vad tror ni om ett par Lancer 101 ? Lancer 101 Ska kika lite närmare på era tips och studera vad det sitter för element i dom. Finns det något bra ställen man kan kolla ungefärliga priser på vintage JBL ? Bild på mina Olympus Quote
Timbre™ Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Bild på mina Olympus http://i386.photobucket.com/albums/oo306/f...ar/DSCF5351.jpg Läckert! Förstärkeriet påminner om en Luxman-combo som jag ägde för många år sedan men här handlar det om andra japaner... Pioneer Exclusive C3/M3... Quote
Harryup Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Sen har du ju en mängd monitorer typ 4343 eller 4350. Trevlig uppställning. mvh/Harryup Quote
Recommended Posts