Jump to content

SYNERGESTIC TESLA ACCELERATOR

samuel noren

Recommended Posts

Är det någon som har denna kabel och vet något om den

är den snabb eller fyllig ?

den är nog lite av varje. Jag har inte testat den, men skärksådat sortimentet innan jag skaffade apex "all over". Enligt planen bör den vara snabb och dragen åt det neutrala hållet. Jag har faktiskt custom made jumpers av accelerator mellan mina quadwireterminaler. Jag kan meddela att den inte gör någon skada. De flesta av Synergistics kablar är helt enkelt bara så bra som möjligt utan knepiga egenheter o accelerator är en av dem. Sedan har de ett par modeller som är tweakade åt det fylligare hållet, men kan nog fortfarande klassas som neutrala jämfört med många andra kablar.

den är nog lite av varje. Jag har inte testat den, men skärksådat sortimentet innan jag skaffade apex "all over". Enligt planen bör den vara snabb och dragen åt det neutrala hållet. Jag har faktiskt custom made jumpers av accelerator mellan mina quadwireterminaler. Jag kan meddela att den inte gör någon skada. De flesta av Synergistics kablar är helt enkelt bara så bra som möjligt utan knepiga egenheter o accelerator är en av dem. Sedan har de ett par modeller som är tweakade åt det fylligare hållet, men kan nog fortfarande klassas som neutrala jämfört med många andra kablar.

är det någon väggbula som är inkopplad till dom ?

är det någon väggbula som är inkopplad till dom ?

mina jumprar är gjorda av accelerator ledare utan aktiv skärm, men jag tror bestämt att Accelerator har aktiv skärm o därmed "bula". Synergistic har väldigt bra lösningar vad gäller ledarmaterial isolering och geometri, men det jag tycker utskiljer dem från andra tillverkare med liknande kvalitet är just den aktiva skärmen.

Jag har en Accelerator XLR och visst har den "bula". Jag tvekade mellan Acc och den dubbelt så dyra Precision Ref men efter att ha fått en del svar från folk som testat bägge bestämde jag mig för den mindre kostsamma modellen då de flesta menade att skillnaden var väldigt liten (större skillnad mellan högtalarkablarna).

PR lär vara mer analytisk med aningens mer detaljer men många visade sig föredra Acc pga dess något varmare klang. En menade att om elektroniken hade en minsta dragning åt det kyliga, analytiska hållet skulle man inte välja PR. En recensent i staterna som hade testat de fyra toppmodellerna föredrog Apex och Accelerator. Det bästa är naturligtvis att testa själv.

Skulle kanske tillägga att när jag frågade Elliot om karaktärsskillnaderna på kablarna så menade han att den mest neutrala kabeln var Precision Ref medan Apex gav ett något fylligare, rundare ljud. Han menade att det handlade om matchning och inte att någon av dessa var "bäst". Om jag förstått rätt så är PR en uppgraderad version av Accelerator och Apex en uppgraderad Acoustic Ref.

Edited by Hasse

Jag kör nästan enbart med synergistic kablar -- signal, högtalar och en del elkablar. Och jag har lagt mig på Accelerator/T3 nivå. Jag vet att kablar är viktigt -- att överföra en analog signal korrekt är svårare än man kan tro -- men jag tror att appraternas kvalitet och konstruktion är mer avgörande. Jag ville ha bra kablar -- men lägga merparten av pengarna på apparater.

Mitt senaste köp -- en riktigt bra förförstärkare -- ändrade ljudet mer än någon kabel jag har satt in.

Vad synergistic kablarna tillfört är mer realism och en större ljudbild. Jag trycker ochså att toppen har fått mer "luft". T3 gav ett mer utvecklat mellanregister. Men fundamentet sitter fortfarande i apparaterna enligt min filosofi.

En doldis i Synergistics sortiment är Magnetic Tricon. Till stora delar en Accelerator utan aktiv skärm. Den är billig och väldigt bra sägs det. Jag har den inte själv, men skulle överväga den om jag behövde en signalkabel.

Edited by DrKlang