IC FIDELITY Posted July 28, 2010 Author Posted July 28, 2010 Vem är värd din röst? Är det Timbre för tillhandahållandet och stretandet med att hålla Euphonia levande? Ingvar Öhman för sina gedigna kunskaper? Ludwig för sin förmåga att entusiasmera? Bo Hansson för sin breda kunskap och många år "i tjänst" Reidar Persson på Respons? Mats på Svanå för att han hjälper Hififolket med akustiken? Se till så att pristagaren orkar bära utmärkelsen bara... För ordningens skull: rösta på en levande person, alltså inte några postuma röster. Lördag 31 augusti kl 20.00 skriver vi ut tråden och räknar rösterna. Har du flera inlägg och flera personer du nämnt är det den sista som gäller och vi går inte bakåt och kikar efter editeringar. Resultatet för Euphonia redovisas några dagar efteråt, för alla att kontrollera. Sedan läggs rösterna från de andra forum som är med ihop och vi får en vinnare! Du kan rösta i alla de forum du är med på och på så sätt gynna din kandidat. mvh
Chr. R. Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Vem är värd din röst? Det är Timbre för tillhandahållandet och stretandet med att hålla Euphonia levande
Martin Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 (edited) Min går till Öhman också Men en eloge till Timbre också Edited July 28, 2010 by Martin
Kent_n Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Bo Bengtsson som har varit igång med högtalare sedan medio -70 talet, ät fortfarande aktiv, och trogen sin högtalarpricip eller Bo Hansson som varit igång lika länge, rauna .
Absolute Audio Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Bo Bengtsson som har varit igång med högtalare sedan medio -70 talet, ät fortfarande aktiv, och trogen sin högtalarpricip Klockrent förslag!
Bebop Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Jag håller också på Bo Bengtsson, inte minst för att han också fört ut svensk högtalarkunskap i såväl egna produkter som i andras. Han har i hög grad verkat utan att alltid varit synlig för den stora allmänheten. Ett ytterligare argument är att han tänjt gränser och sökt nya vägar. En doldis som satt avtryck inom branschen.
plundin™ Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Kan hålla med om att dom båda Bo (Bengtsson och Hansson) är värdiga alternativ. Men jag tycker kanske att någon som Erik Andersson (Audio Innovations, Edison, Audion, Hesselval) är lika nämnvärd, för att inte tala om skivspelarföregångarna Peter Forsell och Leif Häggmark... Mn röst faller nog på Peter Forsell! /ptr
Muffin Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 STEFAN FORSBERG -konserthuschef Stockholm, kungliga Filharmonikerna! Ett energiknippe som tar hit de bästa världsartisterna och samtidigt för ut svensk musik i världen. Öppnar upp Konserthuset för nya invandrargrupper och ungdomar. Gör musiken tillgänglig med ett antal inspelningar varje år. /muffin
DrT Posted July 29, 2010 Posted July 29, 2010 Jag lägger min röst på en doldis: Mikael Bladelius. +20-års arbete med utveckling av high-end förstärkare, först under Nelson Pass och senare som konsult till flertalet välkända firmor och på senare år det egna Bladelius Design Group. MVH, DrT
Timbre™ Posted July 29, 2010 Posted July 29, 2010 Kul att bli omnämnd men min röst går oavkortat till Ulf Bertil Strange. Musik & Ljudteknik när den var som bäst, varje nummer av Audio Video var en högtidsstund och Ulf B. Stranges testrapport om Infinity Modulus är helt enkelt outstanding i hifitidningssammanhang. Den hade gärna fått vara normskapande.
Peak Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 (edited) Min Röst går til Timbre. Jeg har set og hørt meget, men den mand har gjort så meget for Hi-Fi og brugt et helt liv for dette, så for mig er han det største svenske Ikon. med venlig hilsen Per Kristoffersen Edited August 2, 2010 by Peak
Guest om.s Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 (edited) Jeg legger også min röst på Timbre, som bl.a holder dette forumet gående for både de glade amatörer og de profesjonelle. En samlings og interesse skapende plats for de gode musikk/hifi opplevelsene ett slags hifi-nav... mvh Edited August 2, 2010 by om.s
calm Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Lägger också min röst på Timbre som skapat detta trevliga forum och håller det på en trivsam och bra nivå. Calm
hifidde Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Reidar Persson! från Respons audio. För sällan skådad integritet och uthållighet. När någon kan skapa högtalare av denna kaliber ligger det ett enormt kunnande bakom. När jättarna over there, Transparent samt Audio research personligen lånar ut till en mässa är det av respekt. /hifidde...
Akkelis Audio Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Jag lägger min röst på Robert och Audio Concept. Varför? Jo han har under många års tid arbetat målmedvetet mot att bygga upp Audio Concept till Nordens tyngsta hifi butik med det största utbudet. Det utbud av tung hifi som finns hos Audio Concept har är svårslaget och gör att många reser långt för att uppleva det. Han presterar dessutom alltid bra på mässor och han ligger i framkant då det gäller att hänga med i teknikutvecklingen som nu innebär olika databaserade audiolösningar.
Vox Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Bo Hansson får min röst för hans arbete med både skivinspelningar och produktion av hifiprylar i form av skivspelare, förstärkare, högtalare med mera.
Vee-Eight Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Röstar på Jonas Helje, Per Adelsson, Anders Eriksson och Bengt "Timbre" (beklagar teflonminnets namnregister ) som grupp. Dessa fyra herrar startade (förutom en, men varit enormt drivande för vilken form det forumet har idag, och skall imo premieras) och framförallt driver de forum som varit den största inkörsporten till hifi över huvud taget, någonsin. Jonas Helje var pionjär inom både svensk hifidiskussion på forum, men också viktig för begagnatmarknaden för hifi. Hifimagasinet är idag en ansedd marknadsplats för detta. De tre senare forumen; Hififorum, Faktiskt och Euphonia, fångar upp och sammanfattar i stort hobbyn så att alla hittar ngt intressant och framförallt likasinnade. Allt detta sammantaget har gjort att fler människor får mer ut av sin hobby.
struts Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 (edited) Mn röst faller nog på Peter Forsell! /ptr Jag instämmer med plundin. Peter Forsell, en riktig industri gigant som satt sverige på high-end kartan. Edited August 5, 2010 by struts
Almen Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Röstar på Jonas Helje, Per Adelsson, Anders Eriksson och Bengt "Timbre" (beklagar teflonminnets namnregister ) som grupp. Dessa fyra herrar startade (förutom en, men varit enormt drivande för vilken form det forumet har idag, och skall imo premieras) och framförallt driver de forum som varit den största inkörsporten till hifi över huvud taget, någonsin. Jonas Helje var pionjär inom både svensk hifidiskussion på forum, men också viktig för begagnatmarknaden för hifi. Hifimagasinet är idag en ansedd marknadsplats för detta. De tre senare forumen; Hififorum, Faktiskt och Euphonia, fångar upp och sammanfattar i stort hobbyn så att alla hittar ngt intressant och framförallt likasinnade. Allt detta sammantaget har gjort att fler människor får mer ut av sin hobby. Håller verkligen med om detta! Synd att det inte var ett tydligt alternativ från början.
Mattias Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Röstar på Jonas Helje, Per Adelsson, Anders Eriksson och Bengt "Timbre" (beklagar teflonminnets namnregister ) som grupp. Dessa fyra herrar startade (förutom en, men varit enormt drivande för vilken form det forumet har idag, och skall imo premieras) och framförallt driver de forum som varit den största inkörsporten till hifi över huvud taget, någonsin. Jonas Helje var pionjär inom både svensk hifidiskussion på forum, men också viktig för begagnatmarknaden för hifi. Hifimagasinet är idag en ansedd marknadsplats för detta. De tre senare forumen; Hififorum, Faktiskt och Euphonia, fångar upp och sammanfattar i stort hobbyn så att alla hittar ngt intressant och framförallt likasinnade. Allt detta sammantaget har gjort att fler människor får mer ut av sin hobby. Den dagen jag spontansökte lite hifi på nätet och fann Hifimagasinet, glömmer jag inte. Jösses, en ny värld öppnades. En fantastisk sådan! Det finns ju riktigt många likasinnade i detta avlånga land /Mattias
lindvall Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Jag har brytt min hjärna med vem som skulle kunna få min röst, och många av förslagen är naturligtvis värdiga vinnare. Men om jag ska säga vad och vem som betytt mest för mig personligen, då faller min röst också på Jonas Helje. Det var på HiFimagasinets numera nedlagda forum som jag först fick reda på när planen körde in i World Trade Center. Det var där jag lärde känna till dessa numera legendariska namn som sladd, Timbre, Pac, Audiomaniker (vem var det egentligen?) med flera. Det var där man för första gången fick reda på dessa olika hififalanger som PRAT-folket, LTS-arna, DIY-arna. Ett tag var jag i stort sett Hifimagasinsmissbrukare. Fick man inte sin dagliga fix, var det abstinens. Jag skrev inte så mycket, men det gällde att hänga med i alla trådar, så man inte missade något. Särskilt inte kabeldebatterna. Dom var viktiga. För en nostalgisk tillbakablick se HÄR! (Internet Archive) (Där kollar jag också av rena nostalgiskäl ibland den nedlagda musiksiten Feber, där Lokko, Gradvall, Olsson, och numere bortgångne Persson rumlade runt.
Timbre™ Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Jag har brytt min hjärna med vem som skulle kunna få min röst, och många av förslagen är naturligtvis värdiga vinnare. Men om jag ska säga vad och vem som betytt mest för mig personligen, då faller min röst också på Jonas Helje. Det var på HiFimagasinets numera nedlagda forum som jag först fick reda på när planen körde in i World Trade Center. Det var där jag lärde känna till dessa numera legendariska namn som sladd, Timbre, Pac, Audiomaniker (vem var det egentligen?) med flera. Det var där man för första gången fick reda på dessa olika hififalanger som PRAT-folket, LTS-arna, DIY-arna. Ett tag var jag i stort sett Hifimagasinsmissbrukare. Fick man inte sin dagliga fix, var det abstinens. Jag skrev inte så mycket, men det gällde att hänga med i alla trådar, så man inte missade något. Särskilt inte kabeldebatterna. Dom var viktiga. För en nostalgisk tillbakablick se HÄR! (Internet Archive) (Där kollar jag också av rena nostalgiskäl ibland den nedlagda musiksiten Feber, där Lokko, Gradvall, Olsson, och numere bortgångne Persson rumlade runt. Där fanns ju en hel del klassiska gamla trådar... Hade varit kul att kunna läsa svarslänkarna för en liten flashback.
ingemar Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Slår ett slag för Herr Svanå med sitt otroliga kunnande och trevliga bemötande!!
Guest gurkan Posted August 6, 2010 Posted August 6, 2010 Jag vill självklart hylla Matts. Han har i alla år givit mig ett alibi , för alla dessa "galna" pengar jag har spenderat på kvalitets produkter. Det har varit många umbäranden och fattiga middagar , men utan honom skulle jag fortfarande bara sitta och lyssna på rummet ( och det i högre grad ju bättre produkterna presterar ) mvh från en evigt tacksam Gunnar för alla musikupplevelser
Recommended Posts