FFrrEEddRRiiKK Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 (edited) Hej alla! Kanske fel forum/tråd för en sån här simpel fråga, men jag testar ändå. Om man skall ge sig på ett köpa en hygglig vinylsvarv idag, vad hade ni rekommenderat i ovan nämnd prishärad? +~1000:- om det kan tänkas motiverad. Det är inte avsett för superkritisk hifi-lyssning, men kunna spela lite gamla vinylskivor som dykt upp ur sina gömmor efter mången år. Edited July 27, 2010 by FFrrEEddRRiiKK Quote
conan Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 Det ligger en Micro Seiki ute på Hifimagasinet just nu. Vet ej om just den modellen är bra, dock. Det jag vet är att min bror har en lite enklare modell som jag tycker spelar helt ok. Annars borde en klassisk Dual eller Thorens fungera fint. Kanske vettigt att köpa en begagnad spelare för ca 2000 och en ny pickup för 2000. Man vill ju inte förstöra sina gamla LP ... Quote
hultin Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 För 3000:- så är det väl Rega eller Pro-ject som gäller? T.ex. Rega RP1 (OBS! Det är en ny modell som ersätter P1, och den verkar ha en uppgraderad version av tonarmen (RB101)). Jag kan inte ge råd om Regan är bättre än Pro-jects spelare....t.ex. RPM 1.3 som har en redan monterad Ortofon 2M Red (som enkelt kan uppgraderas....), eller Debut III Espirit.... Alternativt så är det kanske beggat som gäller....sannolikt kan man hitta mer för pengarna den vägen.... Quote
Recommended Posts