Kent_n Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Oj, det är tunga märker representerade...Var Arken ligger det vet jag, var i Gbg hålls denna mässa? Quote
Bebop Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Oj, det är tunga märker representerade...Var Arken ligger det vet jag, var i Gbg hålls denna mässa? Hotell Opalen inte så långt från Liseberg och HiFi-klubben. Quote
Tobias Lindell Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Jag förstår fortfarande inte poängen med att arrangera en hifimässa exakt samtidigt som Arkenmässan i detta lilla hifiland?.......obegripligt Och dessutom annonsera två dagar senare med samma typ av annonser runt om på forumen. Vad händer? Quote
Ekman Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Jag förstår fortfarande inte poängen med att arrangera en hifimässa exakt samtidigt som Arkenmässan i detta lilla hifiland?.......obegripligt Och dessutom annonsera två dagar senare med samma typ av annonser runt om på forumen. Vad händer? Corporate take over? Forresten om nu AC ar avstangd pa livstid borde det samma da inte galla anvandaren SWHEA? Quote
Hasse Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Jag förstår fortfarande inte poängen med att arrangera en hifimässa exakt samtidigt som Arkenmässan i detta lilla hifiland?.......obegripligt Och dessutom annonsera två dagar senare med samma typ av annonser runt om på forumen. Vad händer? "Inget mässkrig" sade en representant för SWHEA, tro det den som vill Quote
Sanfrid Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Konkurrens är oftast av godo och till gagn för konsumenten. Quote
Hasse Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Konkurrens är oftast av godo och till gagn för konsumenten. Det stämmer säkert oftast men att ha två mässor i samma stad samma helg är jag lite tveksam till. Det är ju svårt nog att hinna med en mässa och Arken och Opalen är väl inte nästgårds direkt. Quote
Timbre™ Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Forresten om nu AC ar avstangd pa livstid borde det samma da inte galla anvandaren SWHEA? Helt skilda användare och inte samma person. Quote
Ekman Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Helt skilda användare och inte samma person. Skilda anvandare ja men mig veterligen exakt samma person. Iallafall som sitter bakom spakarna och som verkar ha anvant precis samma layout i presentationen? Vem som faktiskt skrev inlagget kan jag sjalvklart inte veta. Quote
Akkelis Audio Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Eftersom AC numera inte är med på Euphonia är det jag som lägger in alla inlägg som rör SWHEA. SWHEA är en förening som är skapad för att i första hand arrangera mässan vi gör reklam för. Mässan arrangeras ideellt, dvs ingen tjänar pengar på att arrangera den, utställarna är med till självkostnadspris och får att detta ska funka behövs en förening. Att annonserna liknar varandra är kanske lite olyckligt men att vi inte valt tex produktbilder istället för hotellbilder är att vi inte vill lyfta fram någons produkt framför dom andra utställarnas. Rättvist ska det vara. Arkenmässan är Nordens största och kommer så att förbli, vi har inget intresse att ta över eller konkurrera ut den utan ser vår mässa som ett komplement. Detta sagt utifrån SWHEA:s perspektiv. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ur mitt eget perspektiv, dvs som Akkelis Audio så får jag på denna mässa ett rum som är 10 kvadratmeter större är den jag hade på förra Arkenmässan till 50% lägre kostnad, mitt i centrala Göteborg och utställarmiddag ingår i priset. Jag kommer dessutom att vara på en mässa där min granne inte är en hembio distributör som dränker allt välljud i dånande sub bas toner. Jag kommer inte att få lika många besökare som på Arken men dom som kommer har lockats av det fina tvåkanalsutbud vår mässa har att erbjuda och är förhoppningsvis genuint intresserade. Eftersom vi inte har så många rum behöver besökarna inte stressa för att hinna med 70 rum på en dag utan kan ta sig tid att lyssna både två och tre låtar i varje rum. Mycket roligare som utställare och säkert roligare också som besökare. Har man ett genuint hifi intresse tycker jag att man ska boka av hela denna helg och besöka båda mässorna. Väljer man bort den ena kommer man att missa något. SWHEA mässan har fri entré så det ska inte vara en kostnadsfråga för er besökare. Quote
conan Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Relevant för en resande med bil är hur lång tid det tar att åka från Arken till Opalen dessa två dagar? Jag brukar dessutom köra fel i Göteborg så mitt körtillägg blir säkert 10 minuter. Vad tror ni, ni som bor i Götet? Quote
Bebop Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Relevant för en resande med bil är hur lång tid det tar att åka från Arken till Opalen dessa två dagar? Jag brukar dessutom köra fel i Göteborg så mitt Vad tror ni, ni som bor i Götet? Kanske ännu mer relevant för oss som inte bor i Göteborg. Jag skulle kunna tänka mig minst en halvtimme inklusive gångpromenad eller mer beroende av tillgänglighet på parkeringar inne i stan. Inträdet kostar på Arken men det brukar ligga kring en hundring, som en begagnad CD ungefär vilket det kan vara värt. Å andra sidan är parkeringen gratis. På Opalen är det tvärt om, så vad som blir billigast är inte solklart. Jag tycker det var bättre med fredag - söndag då gänget från Kristianstad med omnejd brukade spendera två dagar i Göteborg. Nu blir det nog bara en. Inte så kul att komma hem sent en söndag och jobba igen på morgonen. Så för min del blir det bara en mässa, så jag tar den största. Quote
Timbre™ Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Relevant för en resande med bil är hur lång tid det tar att åka från Arken till Opalen dessa två dagar? Jag brukar dessutom köra fel i Göteborg så mitt körtillägg blir säkert 10 minuter. Vad tror ni, ni som bor i Götet? Du kommer sannolikt att ta dig igenom två tunnlar i riktning Opalen-Arken, så mycket hänger på Tingstadstunneln och där kan det vara tjockt. Drygt en halvtimma och kör du fel i utgången av Lundbytunneln kan restiden öka med 100%... Quote
conan Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Ja, Opalen är ju lite närmare väg 40 också - så det borde vara lätt att hitta. Att klara båda mässorna på en dag är nog inte omöjligt, men det brukar ta på krafterna. Vi får se ... Quote
Matrixen Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 erfarenhetsmässigt, som inflyttad göteborgare(17 år sedan), så leder alla vägar till hissingen! Tillochmed min karriär tvingade mig dit. Att ta sig från hisingen med bil är något svårare. En felsväng o man är strax tillbaka igen. För tillresta hifiintressenter så skulle detta innebära att det är bäst att beta av centrum först, men det beror såklart på var man bor och hur man tagit sig tiill stan! Som centrumbo så tycker jag såklart att det är trevligt med gångavstånd till ett hifievent, men jag kommer självklart ta mig ut till arendal på något sätt o njuta av arkenmässan som vanligt och tar opalen på dit eller hemvägenberoende på hur dagsformen visar sig. Jag hade föredragit separata helger, men för de som reser till göteborg en gång om året, för framförallt Arkeneventen, så kan jag tänka mig att det inte är självklart att dra till götet helgen efter också... Quote
Timbre™ Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Skilda anvandare ja men mig veterligen exakt samma person. Medlemskontot för SWHEA var dessutom skapat långt innan tråden för den uppkomna situationen ens var påtänkt. Quote
new order Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 Ska försöka pallra mig ner till Götet under denna helgen och sådana fall är ett besök på bägge mässorna givet! Quote
juha Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Det är bara att ställa upp..man får helt enkelt gå på båda mässorna Quote
calle_jr Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Det är bara att ställa upp.. Många intressanta märken. Misstänker vi även kommer få lyssna på B.M.C. Quote
Guest Bernt Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Du kommer sannolikt att ta dig igenom två tunnlar i riktning Opalen-Arken, så mycket hänger på Tingstadstunneln och där kan det vara tjockt. Drygt en halvtimma och kör du fel i utgången av Lundbytunneln kan restiden öka med 100%... Föreslår en betydligt lindrigare färdväg: Älvsborgsbron-Järntorget-Allén. Quote
Timbre™ Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Betydligt säkrare och dessutom finare utsikt. Mitt förslag gick på gammal vana... Quote
Kent_n Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Hotell Opalen inte så långt från Liseberg och HiFi-klubben. Väldigt centralt och bra om jag förstår saken rätt ! M.a.o ett toppenläge.. Quote
Bebop Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Hur blir det i Stockholm i vinter tro? Kommer SWHEA köra eget race där också? Quote
Bebop Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Väldigt centralt och bra om jag förstår saken rätt ! M.a.o ett toppenläge.. Kanske, kanske inte ... Att köra och parkera i centrala Göterborg brukar inte vara det enklaste, dessutom dyrt och automaterna brukar inte svälja Visa och Mastercard, men det kanske har ändrats till det bättre ... Kan vara på sin plats att rekommendera var besökare enklast kan hitta en parkering. Quote
Guest justaudiomagic Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Jag förstår fortfarande inte poängen med att arrangera en hifimässa exakt samtidigt som Arkenmässan i detta lilla hifiland?.......obegripligt Och dessutom annonsera två dagar senare med samma typ av annonser runt om på forumen. Vad händer? mm.. Kan bara hålla med. Kan tänka mig att kunder blir förvirrade (Inte alla som hinner eller vill gå på två mässor samma helg, allra minst de som inte bor i götet), och att handlare/distributörer snart inte vet vart de ska bege sig. Är det inte bättre o ha en riktigt stor (Arken i götet, High end Sthlm, mässan nere i Malmö bland annat) i uppdelade städer? Bara en fråga Quote
Timbre™ Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Kan vara på sin plats att rekommendera var besökare enklast kan hitta en parkering. Det var inte svårt då Hotell Opalen ligger alldeles i närheten av Hedens parkeringsplats där avgiften enligt internetuppgift är 4 kr per timme utom söndagar då det är gratis. Quote
Absolute Audio Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 mm.. Kan bara hålla med. Kan tänka mig att kunder blir förvirrade (Inte alla som hinner eller vill gå på två mässor samma helg, allra minst de som inte bor i götet), och att handlare/distributörer snart inte vet vart de ska bege sig. Är det inte bättre o ha en riktigt stor (Arken i götet, High end Sthlm, mässan nere i Malmö bland annat) i uppdelade städer? Bara en fråga Vilken ställer du ut på Quote
Bebop Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Det var inte svårt då Hotell Opalen ligger alldeles i närheten av Hedens parkeringsplats där avgiften enligt internetuppgift är 4 kr per timme utom söndagar då det är gratis. Göteborg kan fortfarander överraska och oftast positivt.Dock inte alltd. Parkerade senast kring Hvitfeldtska och om jag minns rätt gick det löst på 20:-/timme. Såna nivåer är vi inte vana vid i hemkommunen där parkeringsskiva fortfarande gäller Quote
Timbre™ Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Såna nivåer är vi inte vana vid i hemkommunen där parkeringsskiva fortfarande gäller Då skulle du uppleva djungelns lag runt klockan 17 en vanlig arbetsdag... Quote
Recommended Posts