Jump to content

Oförtjänt lyx


calle_jr

Recommended Posts

Ush vad jag vill ha ett Manley riaa ....

Då är vi två! :D

Vi kanske ska kolla med Ranefjord varför han ratar dem.

Ljudmässigt är Manley Steelhead precis i min stil. Integrerat riaa+försteg passar mig och inställningar på Steelhead lämnar inget att önska;

DSC_8798.JPG

Dessutom separat PSU;

DSC_8797.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Då är vi två! :D

Vi kanske ska kolla med Ranefjord varför han ratar dem.

Ljudmässigt är Manley Steelhead precis i min stil. Integrerat riaa+försteg passar mig och inställningar på Steelhead lämnar inget att önska;

Håller med, Förresten medan jag kommer ihåg det calle Jr, vad har hänt med ditt Audio Note om man får fråga ?

Link to comment
Share on other sites

Där knäcktes världsnyheten. Det räckte med en glimt :o

Fletcher Audio by Tom Fletcher;

DSC_8793.JPG

Hur lät det med den nya armarna på Flecher-spelarna?

Jag lyssnade på Fletchers nya spelare på de 2 senaste mässorna i CPH, där lät det som om de hade stor potential, men då satt det NA-armar på.

Vad blir det för priser på spelare och armar?

Link to comment
Share on other sites

Men vad 17 är det jag ser? Är det en Nottingham analogue pickup? Tillverkas dessa igen? Jag hade en Tracer 2 till Spacedeck för många år sedan och kombinationen Spacedeck, Spacearm och Tracer 2 hade definitivt kvalitéer. Isåfall, kan man köpa utbytesnålar? Jag har ju faktiskt en Tracer 2 liggandes :).

Edited by Ranefjord
Link to comment
Share on other sites

Förresten medan jag kommer ihåg det calle Jr, vad har hänt med ditt Audio Note om man får fråga ?

Den har problem med ett kretskort i nätdelen som måste bytas. Jag väntar på delar.

Hur lät det med den nya armarna på Flecher-spelarna?

Jag lyssnade på Fletchers nya spelare på de 2 senaste mässorna i CPH, där lät det som om de hade stor potential, men då satt det NA-armar på.

Vad blir det för priser på spelare och armar?

Helt rätt Kilgore, spelarna har funnits ett tag men tonarmen är precis släppt.

Det lät intimt och bra i rummet. Upplevde en tendens till överstyrning/dist med någon skiva, men jag misstänker de inte hade hunnit ställa in PUn riktigt än.

Här ser vi bakdelen på Manley Steelhead;

DSC_8787.JPG

Link to comment
Share on other sites

Men vad 17 är det jag ser? Är det en Nottingham analogue pickup? Tillverkas dessa igen? Jag hade en Tracer 2 till Spacedeck för många år sedan och kombinationen Spacedeck, Spacearm och Tracer 2 hade definitivt kvalitéer. Isåfall, kan man köpa utbytesnålar? Jag har ju faktiskt en Tracer 2 liggandes :).

Det är en gammal Analogue Tracer, still going strong.

Du kanske kan kolla med Lydbutikken om hur man får tag på en nål.

En dubbel;

DSC_8801.JPG

DSC_8799.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...