Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oförtjänt lyx?

Vi har en nästan oförtjänt lyx som bor här i syd. Det tar många av oss knappt 20min att komma till kontinenten.

Jag och JFK trotsade värmeböljan och tog oss över bron, och jag hade the light camera gear med mig.

Följande blir ett sammelsurium av nya eller nygamla tips om skivaffärer, någon hifibutik och även en världspremiär tror jag.

DSC_8817.JPG

:)

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

När du PM:ade att du skulle till K-hamn så tolkade jag det som att du skulle till Östersjöfestivalen i K-hamn, alltså Karlshamn. Det hade varit en välförtjänt lyx. :icon_smile_cool:

Posted

Jag kände att jag inte kunde hänga med nu första dagen som jag är tillbaka i Malmö.

- "Värmebölja" är väl lite att ta i - efter flera dagar med 36-38 grader kändes det rejält svalt ;)

//eliot

Posted
När du PM:ade att du skulle till K-hamn så tolkade jag det som att du skulle till Östersjöfestivalen i K-hamn, alltså Karlshamn. Det hade varit en välförtjänt lyx. :icon_smile_cool:

Allting är relativt :) och hur var det nu med hifibutiker i Karlshamn... :?::Thinking::)

Posted
efter flera dagar med 36-38 grader kändes det rejält svalt ;)

:o Då kunde du svalka dig i hotter than hot, jag kände mig som en varan redan när vi klev av tåget;

DSC_8759.JPG

Posted

Hifi-butiker i Karlshamn. Reptil audio! Jag var faktiskt inom där och köpte ett Quadraspire-rack för någon vecka sedan. Trevlig butik med ett gott sortiment. Naim, Primare och Bladelius var uppkopplat i finrummet. Det lät bra där inne. Mysigt rum. Och racket blev också bra =).

Posted
Allting är relativt :) och hur var det nu med hifibutiker i Karlshamn... :?::Thinking::)

Ranefjord hann före, men Asarum är inte riktigt Karlshamn, ungefär som Mölnlycke ... :) Däremot är punchen smäktande söt... :diss: men det kunde kanske vara något för lyxlirarna.

Posted
Härlig bild!

Tack. Det är JFK som är fångad i språnget, inte Mr Anderson :o

Vi springer på Musik & Film Udsalg på Vesterbrogade, bara 3-400m västerut från Hovedbangård;

DSC_8769.JPG

Tiotusentals beg LP och cd, och jag tror de hade standardpris 15 DKK/st. Det fanns väldigt mycket klassiskt. Mittsektionerna dominerades helt av hit-musiken från 80-talet.

Om man har tålamod att stå och bläddra i lysrörsbelysning kan man göra ett och annat fynd.

DSC_8771.JPG

DSC_8774.JPG

Posted
Tack. Det är JFK som är fångad i språnget, inte Mr Anderson :o

Vi springer på Musik & Film Udsalg på Vesterbrogade, bara 3-400m västerut från Hovedbangård;

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...22/DSC_8769.JPG

Tveklöst en inhandlad CD som packas ner i ryggsäcken till vänster... :icon_smile_cool: En kul egenskap hos fisheyeoptik är att man får med mer händelser än vad omgivningen (och i mitt fall även fotografen... :)) ibland kanske föreställer sig.

Posted
Tveklöst en inhandlad CD som packas ner i ryggsäcken till vänster... :icon_smile_cool: En kul egenskap hos fisheyeoptik är att man får med mer händelser än vad omgivningen (och i mitt fall även fotografen... :)) ibland kanske föreställer sig.

Cropping-funktionen i Photoshop är välanvänd, men den här gången var det ju passande bi-handling.

En halvtrappa ner på Frederiksberg Allé 25 ligger Lydbutikken.

DSC_8776.JPG

DSC_8838.JPG

Vi går in...

DSC_8836.JPG

Posted
Jag kände att jag inte kunde hänga med nu första dagen som jag är tillbaka i Malmö.

- "Värmebölja" är väl lite att ta i - efter flera dagar med 36-38 grader kändes det rejält svalt ;)

//eliot

Värmebölja, har åkt bil i USA Califonien, Arizona o Nevada. 48 grader C, då är det varmt.

Posted
Gerry Rafferty har jag gamla minnen av kul :)

Jag har inte den LP som ligger synlig, men hade bestämt mig för att vänta till dagens slut för att slippa kånka på skivor.

eliot; Jag tror jag minns det, men det lär ha hänt en del sedan du var där. Åtminstone har de fått upp en skylt :D

Harbeth;

DSC_8782.JPG

Posted
Värmebölja, har åkt bil i USA Califonien, Arizona o Nevada. 48 grader C, då är det varmt.

Rörelektronik från Manley är som lök på laxen...

DSC_8780.JPG

Linjesteg Manley Shrimp;

DSC_8785.JPG

100W monoblock Manley Snapper;

DSC_8788.JPG

Posted
Förmodligen en JVC JA-S71 från slutet av sjuttiotalet.

Det är en JVC helt klart, men längre än så kan jag inte artbestämma pga det korta skärpedjupet. JA-S71 verkar stämma väldigt bra, men modellbeteckningen är skriven med röd text.

Delförstoring 1:1;

DSC_8836-.JPG

Manley Labs har en navy-inspirerad design som helt klart sticker ut;

DSC_8784.JPG

Posted
Vintage-nörderi :) kan vara en vital del av hobbyn och den integrerade förstärkaren på byrån känns både japansk och bekant. Förmodligen en JVC JA-S71 från slutet av sjuttiotalet.

Vilket härmed skulle bevisas ... från Stereo HiFi Årsboken 1977 som utkom kring jul 1976. Skarpögt, Timbre.

JVCJA_S.jpg

Posted
Tonarmarna måste också vara nya. De har jag inte sett tidigare även om den övre i stort sett ser ut som Ace-Space armarna som Nottingham säljer.

Stämmer, Fletcher Radical Tracker lanserades nu i juli månad;

DSC_8828.JPG

Posted

Oj , jäklar va anorlunda den spelaren var. TonArmar verkar ju vara en jäkla konstig branch. Finns det egentligen mer än typ 3 tillverkare som på allvar kan hävda att dom bygger egna armar ? :-)

Ush vad jag vill ha ett Manley riaa ....