Absolute Audio Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Jag har en 60watt triode rörstärkare och en 100w klass A solidstate stärkare till hands.... I denna värme För ett tag sedan tröttnade jag och har nu mer flyttat ner vinylspelaren till vardagrummet där en Audio Pro Stereo One huserar Men valet var att inte lyssna alls. Och jag måste säga att det är rätt trevligt att angripa sina kära vinyler på ett annorlunda och lite mer avspänt sätt. Och ett bra sätt att upptäcka de där inspelningarna som får en trasig klockradio att låta bra. Har ni gjort något annorlunda nu under sommaren för att kunna njuta av musik? Quote
Sanfrid Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Jag har en 60watt triode rörstärkare och en 100w klass A solidstate stärkare till hands.... I denna värme För ett tag sedan tröttnade jag och har nu mer flyttat ner vinylspelaren till vardagrummet där en Audio Pro Stereo One huserar Men valet var att inte lyssna alls. Och jag måste säga att det är rätt trevligt att angripa sina kära vinyler på ett annorlunda och lite mer avspänt sätt. Och ett bra sätt att upptäcka de där inspelningarna som får en trasig klockradio att låta bra. Har ni gjort något annorlunda nu under sommaren för att kunna njuta av musik? Jag har flyttat ut min gamla B&O stereo på altanen, radio/cd delen står inne och högtalarna ute (plockas naturligtvis in under natten). Perfekt att lyssna på sommarpratarna kl 13. Även mysigt med lite bakgrundsmusik när man grillar..:-) Quote
ukiro Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Värmen har gjort att balkongdörren måste stå öppen konstant, och för att inte skrämma livet ur mina arma grannar har de värsta kaskaderna av brötig ljudkonst fått stå tillbaka. Det är lite frustrerande, för det är ju nu under semestern jag har som mest tid för lyssning. Men Between Interval – "Autumn Continent" smekandes mot gardinerna som fladdrar ut i ljum sommarnatt går an det med. Quote
calm Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Snart börjar semestern och ett annorlunda hifi-liv på landet! Iår så har landet fått lite nytillskott på elektroniksidan i form av försteget + PS till mina MF Supercharger 750 som skall prövas tillsammans med Rega Planet-cd, MF A3 slutsteg och ett par SF Electa Amatour. Lyssningsrummet på landet har en naturligt bra akustik och tarvar inte mycket på den sidan vilket är tur. Återkommer med rapport senare. Calm Quote
toobs Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Har ni gjort något annorlunda nu under sommaren för att kunna njuta av musik? Min Marantz CD (som aldrig används nu när jag rippat alla mina CD) fick följa med till landet och står nu bredvid sängen med ett par AKG K420 kopplade. Skön kvällslyssning Quote
Bebop Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Jag börjar min semester till helgen. Det blir en del snickrande utomhus och då föredrar jag faktiskt att lyssna på radions P1. Sedan drar vi ut i Blekinge skärgård några dagar och lever guppande friluftsliv. Även då radiolyssnande, möjligen med lite inslag av iPod om abstinensen blir för svår. Hifi är i huvudsak en höst-vinter-vår aktivitet för min del förutom 1-2 timmar en del kvällar då jag kan slappna av med lite lyssning. Då kör jag ofta min anläggning på ovanvåningen som består av ett par uppgraderade Carlsson OA-51.3 över vår multimaskin Primare DVDI 10. Dessutom plöjer jag igenom hifi-littertur och musiktidningar/musiksajter, fortsätter köpa skivor och lägger planer inför hösten... Det är ju också en tid för möten. Vi kör ett Euphonia mini-möte i Malmö nu 27-28/7 och A/Wing har ju också kallat till seans ... Lite live-musik lär det också bli. På lördag körs det en miniatyrvisfestival hemma vid ett stenbrott strax intill havsbandet och tidigare på dagen är det skivmässa i Olofström. I Karlshamn pågår Östersjöfestivalen, kammarmusikfestival i Karlskrona etc så utan musik är jag inte. Quote
minesota Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Själv omhändertog jag ett par JPW högtalare från mina föräldrar och kör dem med en LUxman L210 och macbook på Uteplatsen under tak. Perfekt kompanjon när jag skall röja i vår trädgård som ingen tagit i på 50 år innan jag flyttade in ! Quote
conan Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Jag har sysslat med lite HiFi i sommar också ... men vad det blir av det får jag återkomma till. Någon annorlunda lyssning har det nog inte blivit mer än att jag har öppet alla fönster och balkongdörrar. Ljudmässigt är det inte så stor skillnad mot att ha stängt - men det kommer in en massa störande vägljud från biltrafiken ... och måsarna skränar ikapp ibland. Quote
limpansson Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 "Har ni gjort något annorlunda nu under sommaren för att kunna njuta av musik?" Jo då, nog är det verkligen annorlunda denna sommar! För första gången sedan 1985 är jag utan motorcykel! Det bästa är att jag har valt det själv. Nej förresten... Det bästa är att jag sedan Harleyn såldes, till en nöjd kille i Lund, har möjligheten att investera "några kronor..." i nya Hifi-produkter!! :mm: Förhoppningsvis ramlar det in 4 st kartonger i min lägenhet, någon gång under augusti! Uppackningstråd kommer att följa för intresserade! Solig hälsning Anders Quote
Absolute Audio Posted July 23, 2010 Author Posted July 23, 2010 Uppackningstråd kommer att följa för intresserade! Trevligt! Quote
Recommended Posts