Timbre™ Posted September 5, 2004 Posted September 5, 2004 Italienska Pathos introducerar två nya integrerade förstärkarmodeller på marknaden. Tvåkanal och femkanal. Pathos distribueras i Sverige av PL Audio och inför Arkenmässan har vi besökt Lars Ek. Det blir heta nyheter... Både väntat och oväntat dyker upp i vår fasthäftade tråd Inför Arkenmässan 2004 på Nyhetsforum de närmaste dagarna. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...p?showtopic=645 Missa inte senaste nytt... Quote
Guest Zalve Posted September 5, 2004 Posted September 5, 2004 Ser ut att vara kraftigare(större) än Logos... En ny läckerbit. Quote
stargazer Posted September 5, 2004 Posted September 5, 2004 Åhhh... Pathos gör det igen. Hur läcket kan det bli egentligen???! Quote
plundin™ Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 sexxy! -- undrar om PL audio tar med hela Pathos sortimentet till arken, eller om vi får "hålla tillgodo" med nyherterna..? Jag hade gärna lyssnat på InControl/InPower till sammans med ett par JM Lab Utopia Diva BE... /ptr Quote
Neodynium Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Hade varit roligt att få höra denna med något gött par jm labar på Arken.. Quote
Kero Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Har fått lite mer info från PL Audio ang femkanalren från Pathos. Det handlar som jag trodde om en analog femkanalaren med analog 5.1 ingång. Man måste alltså ha en dvd med inbyggd dekoder och sånna finns det ju gott om i.o.m dvd-audio och sacd. Problemet brukar vara att inställningarna i dessa dvd inbyggda dekodrar kan lämna mycket övrigt att önska. Men en oerhört intressant kombination av hemmabio och hifi är det trots all, nu fattas bara att få en prisuppgift, hoppas den är alldeles för dyr för mig ! Quote
new order Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Jag har sagt det i Arken -tråden men säger det igen.Skulle gärna vilja ha lite lyssningsintryck av Inpol2 från mässan (om den nu finns med) från er som ska dit! Inpol2 är bara så läcker Förresten Kero,finns det inte att köpa separata dolby digital/dts dekodrar?Jag vet att sådana gick att köpa för några år sedan iaf. mvh New Order Quote
plundin™ Posted September 11, 2004 Posted September 11, 2004 Jag har sagt det i Arken -tråden men säger det igen.Skulle gärna vilja ha lite lyssningsintryck av Inpol2 från mässan (om den nu finns med) från er som ska dit! Inpol2 är bara så läcker Det ville jag oxcå, men vad jag kunde se var ingen av Pathos stärkarna uppkopplade... /ptr Quote
Affe Posted September 13, 2004 Posted September 13, 2004 Pathos INPOL2 finns hos Ljudprodukter i Malmö för provlyssning fr.o.m Tisdagen 14/9.. Pathos Mv. Affe Quote
Kero Posted September 14, 2004 Posted September 14, 2004 new order: Jo nog finns det sånna men dom har haft sin storhets tid under en väldigt kort tid. Släpps nog inte så många nya rena dekodrar idag. Men med den utveckling vi har på SACD och DVD-A så tror jag nog dvd spelarnas dekodrar kommer få bättre och bättre inställnings möjligheter. Denons senaste "värsting" dvd ska visst ha riktigt avancerad "Bass Management". Quote
Timbre™ Posted September 14, 2004 Author Posted September 14, 2004 Pathosnyheterna hann landa och var uppställda i PL Audios rum. Verkade aningen kalla och var nog mest utställda till allmän beskådning. Det fanns ju Lamm M2.2 att spela på... Quote
Timbre™ Posted September 14, 2004 Author Posted September 14, 2004 Cinema-X och INPOL2 på var sin sida om ClassicOne. INPOL2 såg minst sagt rejäl ut in real life... Quote
Neodynium Posted September 14, 2004 Posted September 14, 2004 Jag han aldrig ta mig en ordentlig titt där inne... var så mycket folk!! Quote
Timbre™ Posted September 14, 2004 Author Posted September 14, 2004 Jag tog stativet till hjälp... Nä, allvarligt talat - PL Audios rum var minst sagt uppfyllt av folk och det blev svettigt ute på kanterna. Quote
new order Posted September 14, 2004 Posted September 14, 2004 Stämmer priserna Kostar den 78 000 kr !!Ok,men Logos är inte så dum den heller Quote
Recommended Posts