Nik Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Så har den äntligen blivit installerad, appen som gör det möjligt att köra spotify via min squeezebox duet. Helt fantastiskt bekvämt, Bort med laptopen till köket där den hör hemma.... använder min Ipod touch som fjärrkontroll då squeezeremote saknar tangenter... en lysande lösning som täcker 95% av mina lyssningsbehov.. så otroligt skönt att slippa ha datorn skräpandes på stereon. //Nikola Quote
Harryup Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Och vilken plugin till Squeezeboxserver är det du använder? Eller hur funkar det? Din beskrivning kanske går att utöka lite. mvh/Harry Quote
diesel Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Och vilken plugin till Squeezeboxserver är det du använder? Eller hur funkar det? Din beskrivning kanske går att utöka lite. mvh/Harry Precis har det kommit något nytt? Quote
Nik Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 Hej, ursäkta utelämnadet av det viktigaste Denna länk beskriver hur man installerar... De enda begränsningarna jag hittat är att den inte går att köra från mitt NAS pga licenshantering.. så man får ha en squeezeserver som går på en dator... samt att sökfunktionaliteten är begränsad när man kör via ipeng... detta är jag dock övertygad om att det kommer att lösa sig inom kort.. http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=79706 Lycka till. //Nikola Quote
Muffin Posted July 10, 2010 Posted July 10, 2010 Hade Squeezebox Transporter och Spotify sen tidigare, men att nu lägga samman det hela gav en AHA-upplevelse. Brukar kika in då och då på Slimdevices forum, men denna utmärkta och smått banbrytande applic hade jag missat. Tack för tipset Nik! /anders Quote
Georg Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Denna AP var efterlängtad. Synd bara att det än så länge inte går att köra radiomode på spotify hoppas att detta kommer! Quote
calle_jr Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 köra radiomode på spotify P1 önskar jag mig. Kan det ordnas Quote
Nik Posted July 14, 2010 Author Posted July 14, 2010 Kör du via squeezebox så har du ju P1 och ca 12000 andra kanaler att välja mellan, kör du spotify så har jag ingen aning.. radiomode är fortfarande ett mysterium för mig ..... men http://www.sr.se funkar ju...... Kan dock konstatera att efter en dag på stranden med spotify i mobilen (kräver premium) så kan jag bara konstatera att detta är det bästa som hänt sen man uppfann mjukglass all musik i handen på stranden hela tiden... hoppas solen skiner idag åxå.... //Nikola Quote
Recommended Posts