Guest Audio Concept Posted July 6, 2010 Posted July 6, 2010 Här kommer nägra bilder från dagens installation och testkörning....:-) Mvh, Audio Concept Quote
PL300 Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Ser läckert ut! Men för mig förblir det ointressant så länge det inte finns med en prislapp!, jag vet ju inte hur jag ska bedöma informationen! Det man vill veta är ju om man har en changs och köpa det eller om man ska ha med det på listan "om jag vinner mycket pengar" Kostar dom 20k styck så är det ett fynd!, kostar dom en mille så ska dom se ut så där minst! Så en allmän uppmaning till alla sådana här annonsörer: sätt ut priset (om det nu inte är produkter som: är prislappen intressant är det inget för dig!, men jag antar att det är det för dom flesta här!) Quote
Guest Audio Concept Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Hej PL300, dessa är så nya så vi har inte ens fått ut dem på hemsidan. Pris kommer...... MVh, Audio Concept Quote
Kilgore Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Ser läckert ut! Men för mig förblir det ointressant så länge det inte finns med en prislapp!, jag vet ju inte hur jag ska bedöma informationen! Det man vill veta är ju om man har en changs och köpa det eller om man ska ha med det på listan "om jag vinner mycket pengar" Kostar dom 20k styck så är det ett fynd!, kostar dom en mille så ska dom se ut så där minst! Så en allmän uppmaning till alla sådana här annonsörer: sätt ut priset (om det nu inte är produkter som: är prislappen intressant är det inget för dig!, men jag antar att det är det för dom flesta här!) Priset för monoblocket i Tyskland verkar vara €9990 http://www.fair-kaeuflich.de/product_info....roducts_id=5023 Om det är per st eller per par vet jag inte, men det svenska priset blir väl runt 100k då skulle jag tro. Försteget kostarv€7490 http://www.fair-kaeuflich.de/product_info....l--FB-F-10.html Så det blir väl runt 75k SEK då antagligen. Är säkert riktigt trevliga produkter. Ser fram emot att läsa mer om dem i denna tråden... Quote
PL300 Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Hej PL300, dessa är så nya så vi har inte ens fått ut dem på hemsidan. Pris kommer...... MVh, Audio Concept Okej! verkar som man bör ha lite högre lön än vad jag har! Några första lyssnings intryck? Quote
Guest Audio Concept Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 PL 300, det går nog att få till det rätt så mycket oavsett lön...:-) Lysningsintrycken är sådana som man får relativt sällan. Dvs - det är långt mellan riktigt intressanta konstruktioner. Tillsammans med försteget P-10 ger de en oerhört transparent återgivning, högtalarna försvinner helt, kraften är ultra-solid - supersnabbt och kontrollerad. Här kommer intressant info om nya konstruktionen. Mvh, Audio Concept Quote
Akkelis Audio Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Vill bara påpeka att Tyskland har 19% moms, Sverige 25%, 6% mer. Att ha i åtanke vid prisjämförelserna med Tyskland. Quote
Hans-Tommy Posted July 10, 2010 Posted July 10, 2010 jag var på AC och lyssnade på denna kombination idag, de var kopplade till Magico V3 högtalare och ljudet var otroligt bra, luftigt, balanserat med stor pondus, riktigt bra!! men sedan bytte vi högtalare till MBL 116 och denna kombination är en riktig killer, fantastiskt bra, Mathias Eick (the Door) lät otroligt bra, så alla som bor i närheten bör kolla in detta (att lyssna är gratis!) tommy Quote
Guest Audio Concept Posted July 19, 2010 Posted July 19, 2010 Det är verkligen sant Hans-Tommy, det var och är en riktig höjdarkombination. Vet att förstärkarna nu också är testade med några av de mest intressanta högtalarna i marknaden, t.ex nya stora Magico Q5. Fick idag första testet av M10 och den går direkt upp på förstaplatsen som tidningens referens. Förstärkarna kommer vi att höra mycket mer om under hösten, och framöver... Här är ett litet svart/vitt utsnitt av slutklämmen... Mvh, Audio Concept Quote
Bebop Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 Kul att Europa håller sig i den absoluta framkanten. Tyskland har blivt en stormakt inom High End... Bara en liten obeservation från Kanada när jag bodde där. Besökte ett antal butiker i high-end segmentet där man återfann McIntosh, Mark Levinson, Avalon, Wilson, VTL, Verity med flera av de kända nordamerikanerna. Men påfallande ofta fanns även T+A som har mycket gott anseende i framför allt Kanada. Där lyfts T+A ofta fram som det bästa Europa förmår, men till helt andra priser än vad det kostar här, alltså betydligt dyrare. Den här kombon verkar väldigt intressant... Quote
Guest Audio Concept Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 Kul att Europa håller sig i den absoluta framkanten. Tyskland har blivt en stormakt inom High End... Bara en liten obeservation från Kanada när jag bodde där. Besökte ett antal butiker i high-end segmentet där man återfann McIntosh, Mark Levinson, Avalon, Wilson, VTL, Verity med flera av de kända nordamerikanerna. Men påfallande ofta fanns även T+A som har mycket gott anseende i framför allt Kanada. Där lyfts T+A ofta fram som det bästa Europa förmår, men till helt andra priser än vad det kostar här, alltså betydligt dyrare. Den här kombon verkar väldigt intressant... Bebop, det är en intressant iakttagelse. Vi gillar företaget skarpt och känner det väl sedan några år tillbaka. Och vi kan skriva under på att de verkligen håller hög kvalitet. Förutom att de nu har dessa och mycket annat roligt på programmet, är deras gamla R-serie i lite "Bauhaus" stil ett fenomen. Jag kommer inte ihåg talen, men dessa har i Tyskland med flera marknader, genom åren sålt i enormt stora tal. Det märkliga är att det är relativt sällan man ser R serien begagnat. De är byggda som tanks och säkerligen bara går och går de. Deras R serie är ett typexempel på tysk kvalitet. En liten parentes dock är att i USA har T&A även en annan betydning.....något jag är säker på T+A representanterna där har fått höra några gånger.... :-) Vid tillfälle - kom gärna in och provlyssna, P10 och M10 är en intressant kombo.... /AC Quote
Bebop Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 Vid tillfälle - kom gärna in och provlyssna, P10 och M10 är en intressant kombo.... Det gör jag gärna. Jag kommer vara en hel del i Stockholm under hösten, som det ser ut nu. Quote
Kilgore Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 En liten parentes dock är att i USA har T&A även en annan betydning.....något jag är säker på T+A representanterna där har fått höra några gånger.... :-) Vid tillfälle - kom gärna in och provlyssna, P10 och M10 är en intressant kombo.... /AC Haha, det hade jag inte tänkt på Har läst mkt gott om T+A, skulle vara kul att stifta bekantskap med dem. Man kanske kan hoppas de är med på Opalen i september Quote
Guest Audio Concept Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Haha, det hade jag inte tänkt på Har läst mkt gott om T+A, skulle vara kul att stifta bekantskap med dem. Man kanske kan hoppas de är med på Opalen i september Kilgore, med största sannolikhet är de med där.....:-) mvh, Audio Concept Quote
Recommended Posts