Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hificonsult blir enda butik i västsverige som säljer Accuphase.

För att visa vårt seriösa intresse för märket samt ge högsta kundservice har vi köpt in följande produkter, vilka skall finnas för provlyssning samt hemlån:

Accuphase A60V rent klass A slutsteg

Accuphase DP 77, firmans ljuvliga CD/SACD-spelare vilken frälst Jan Nielsen på High Fidelity fullständigt

Accuphase C 2400, försteg

Inom några veckor kommer även:

Accuphase DP 55, CD-spelare av instegsmodell

Accuphase E 212, integrerad förstärkare

mvh

Sladd

Posted

Nu åker mössan av :)

I Oktober har vi fixat färdigt med både färg, möbler, textilier, nytt sortiment och ny ljussättning... Kaffet köps i bönform i säckar från saluhallen och mals i butken 1 minut innan bryggning, ger en ny doft åt stället....

Välkommen Ekman och alla andra!

mvh

Sladd

,

Posted
I Oktober har vi fixat färdigt med både färg, möbler, textilier, nytt sortiment och ny ljussättning... Kaffet köps i bönform i säckar från saluhallen och mals i butken 1 minut innan bryggning, ger en ny doft åt stället....

Det är alltid kul när någon visar prov på kvalite och omtanke i detta slit och släng samhället. Både när det gäller urval av produkter och kundservice... :)

Posted
Accuphase A60V rent klass A slutsteg

Accuphase DP 77, firmans ljuvliga CD/SACD-spelare vilken frälst Jan Nielsen på High Fidelity fullständigt

Accuphase C 2400, försteg

Hej Sladd,

Den upkommande anmeldelse av A60 (forväntes til HF nr. 8/2004) bliver absolut inte mindre frälst - aldrigen har jeg oplevat et slutsteg som detta :D

Posted
Kom precis på att jag inte äger någon Accuphase produkt för tillfället... snyft..

Ska jag skicka upp en katalog ?? :D

Jag tycker det här är hur roligt som helst att landets tyngsta butik (får man skriva så) blir ännu tyngre !

Det måste har varit ganska många år sen Hificonsult sålde Accuphase.

Ha det bäst

En Accuphase ägare ;)

Posted

Måste bara stämma in i kören av folk som uppskattar denna "pånyttfödelse"!!! Underbart att se flera märken trilla in igen, och då inte minst Accu!!

...nu blir väl besöken ÄNNU längre :D

\\K-man

Posted
Accuphase DP 55, CD-spelare av instegsmodell

Någon som vet vad en sådan kostar :blush gissar att den är lite över min budgett, men man kan ju alltid drömma :mm:

• 3 weeks later...
Posted

Jag såg en sak , vi måste hålla rätt på betäckningarna Det är ganska stor skillnad på Dp-55 som benäms i tråden o Dp-55V :D :evil: ;)

Posted

Jag är ganska intresserad av att köpa en DP-90 transport är det nån här på forumet som har lyssnat till en sådan och som kan delge sina intryck,vad tycker ni är ett rimligt pris på en sån apparat?

Finns det reservdelar att tillgå tex.ett nytt laserpaket och vad kostar ev något sånt jag har hört att Accuphase använder laser ifrån Sony.

Mvh

Posted

Neonpark, jag tror det finns större möjlighet för dig att få svar på de specifika frågorna om du skriver en ny tråd med dina funderingar kring DP-90... :)

Vänligen

\\K-man

Posted

(Klämmer in svaret här eftersom det redan var färdigskrivet... :))

Slog till på en DP-90 som levererades på Arkenmässan `98 och har använts flitigt sedan dess. Nypriset låg på runt 50000 kr vill jag minnas och det kan ju vara bra att känna till vid ett eventuellt begagnatköp. Den är moduluppbyggd och reservmoduler finns att tillgå via Accuphase. Displaymodulen är det enda som inte har fungerat perfekt då den gröna Accuphaselogon släcks ned efter ett par år. Gäller tydligen bara denna serie och efter att ha varit i kontakt med en initierad Accuphaserepresentant blev jag faktiskt avrådd från att byta modul för andra gången då den upplysta logon sitter rakt ovanför drivenheten och avläsningen i varje fall inte mår sämre av att den är släckt. Man kan alltså inte bara byta lampa utan hela displayen måste bytas ut. För övrigt fungerar informationsfönstret perfekt. Har kört den tillsammans med dacar från Wadia och Classé såväl som Accuphase och det har fungerat bra tycker jag.

Posted

Har testat samtliga utgångar och tillsammans med en dedikerad Accuphaseomvandlare kan man via den optiska AT&T utnyttja ett interface som Accuphase kallar HPC link. En slags tidssynkronisering som skall ge ökad precision. Denna uppkoppling har gett bäst resultat i mina öron. Tillsammans med Wadia 27 lät det bäst med de ordinarie digitala utgångarna SPDIF och AES/EBU och med Classé DAC-1 blev det klart bäst med AES/EBU. Målet för min del är ett mättat och avspänt ljud med så lite "digital" karaktär som möjligt. Slutsatsen av detta blir ju då att anpassningsmöjligheterna ökar med antalet utgångar.

Posted

Det var tänkt var att DP-90 skulle kopplas ihop med en Audio Research Dac 3mk2 som drivs med rör,till det har jag en Genesis Digital Time Lens en sk.jitterätare som klockar om signalen och skickar ut en jitterfri signal till dacen.Ska också tillägga att dacen har sk.ST-ingång(AT&T).

Mvh