Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Efter en tids sjukdom, så har Ribbon/ Kent J lämnat oss.

Finns inte ord att skrivas eller sägas, hur sorgligt detta är för oss som chansen att lära känna denna

underbara människa. Varm, omtänksam, humoristisk, djupsinnig, klok och alltid dörren öppen för den som velat

prata om livet/musik/hifi, var bara ngra av Kents fina sidor.

Tack Kent, för allt du delat med dig.

_MG_4595-2.jpg

Begravning sker den 6/7 Kl: 13 00

Eldsberga Kyrka

Edited by juha
Posted

Jag har bara träffat Kent ett fåtal gånger, men han har vid dessa tillfällen visat på den speciella generositet mot sin omgivning som bara de människor som verkligen värdesätter var dag i livet gör. Jag förstår att det tomrum han lämnar hos de som har förmånen att stå honom nära är stort!

Posted

Har stött ihop med Kent på mässor och butiksdemos. Det behövdes inget längre meningsutbyte förrän jag insåg att det handlade om en verkligt engagerad musik- och hifientusiast. Fruktansvärt tråkigt och saknaden hos de närmaste hifikompisarna måste vara stor.

Posted

Jag hade kontakt med Kent via e-post några gånger där han nämnde att han var sjuk. Fruktansvärt tråkigt när folk rycks bort i förtid och jag beklagar djupt.

Posted

Jag hade förmånen att träffa Kent i butiken vid flera tillfällen

Där vi hade många trevliga diskussioner och skratt ihop.

En fantastisk person som jag kommer att sakna mycket.

Mina tankar går till de närstående

Posted

Tråkiga besked :diss:

Jag hade knappt ingen alls kontakt med Ribbon, men vad jag minns var att han verkligen gillade cd-mediat.

Många väljer cd pga bättre tillgänglighet och av bekvämlighetsskäl, men Ribbon verkligen föredrog mediat som sådant, och brukade tipsa om fina japanska utgåvor på cd. Möjligen pga den elektronik han kunde använda, vad vet jag.

Jag minns speciellt att han ogillade när några av oss konspirerade för att eliminera silverdisken mha hårddiskavspelning, och han menade att vi var fel ute som övergav det fina mediat.

R.I.P

Posted
Tråkiga besked :diss:

Jag hade knappt ingen alls kontakt med Ribbon, men vad jag minns var att han verkligen gillade cd-mediat.

....

Jag minns speciellt att han ogillade när några av oss konspirerade för att eliminera silverdisken mha hårddiskavspelning, och han menade att vi var fel ute som övergav det fina mediat.

Jag tror inte att jag träffat Ribbon, men som Calle_Jr skriver, så var han en av få CD-vänner som med stolthet och övertygelse höll fast vid CD-mediet och kanske han påverkade mig också att lära tycka om CD'n vilket jag gör idag. Ribbon tipsade oss bl a om:

Ett litet tips köp HQCD japan utgåvorna istället,Lovar det det finns inget bättre idag i ljudväg

Och som en liten ytterligare bekräftelse på Ribbons engagemang för CD's saxar jag följande klipp i Calle_Jr's tråd "Silverfisken är död ..."

Nej Nej sluta upp med dessa dumheter,Jag sällar mej inte detta/dessa nymodigheter

LÄNGE LEVE CD'N

Tankarna går till familjen just nu ...

Posted

Tack Juha för att du lägger en tråd i ämnet!

Kent var en annorlunda, varm och känslig själ. Hifi-och musikintresset var en stor del av hans liv och han fick ju utlopp för tankar, stämningar och senare år ren ångestlindring i musiken. Första gången jag träffade honom bodde han i en liten lägenhet i Halmstad, hade köpt en Grendel och han spände blicken i mig och sa med den där hesa rösten. "hördudu sladd, skall den BRUUSA så förfärligt?". Kent hade köpt en av de första fem Grendlarna som ju var en smula hysteriskt uppskruvade. Jag följde med honom hem, lyssnade och vi löste problemet ganska snart. Men den omedelbara värmen och entusiasmen var påtaglig.

Många uppgraderingar blev det genom åren och mycket hifiprat. Nu på morgonen ägnade jag flera timmar här i butiken med att sortera skivor, hitta rätt fodral till rätt skiva... och så dyker det upp en Kenta-skiva. Vit kartong, vår adress plitat rätt på fodralet och vidhängande frimärke.

Inuti en bränd skiva och en enkel lapp med kort kärnfullt meddelande: "2:a spåret!!!!"

Så minns jag honom, entusiasten, den ödmjuke, pojken med det goda hjärtat.

Bifogar en bild, vila i frid Kent!

kenta%20Halmstad.jpg