Jump to content

Recommended Posts

• Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Du kanske inte blir så gammal på detta forum jannemannen.

Du kanslke skrattar ihjäl dig :D

Posted

jannemannen, spekulationer om vad folk gör och inte gör är långt under nivån på detta forum. Jag betalade fullt pris till högsta dollarkurs för min första sändning Stones om det kan få dig på bättre humör.

Du får en chans till.

Posted
With our easy mount kit there's nothing to disconnect. Simply attach On-Lines to the ECU (Engine Control Unit). Its more precise functioning provides an increased level of smoothness and power that will leave you smiling

Utan att säga bu eller bä om Shakti stenar.

Men ovanstående sak skulle gå att mäta ganska enkelt, med avgasvärden och så.

Mvh

Posted

Jag hade inte tänkt lägga mig i här men som vanligt kan jag inte riktigt låta bli.

Jag tycker jannemannen ska få tycka vad han vill om Shakti stenar, jag ser inte några person angrepp eller nåt annat olämpligt i hans inlägg som ska göra att han hotas om avstängning.. ?!

Hans inlägg hade lika gärna kunnat skrivas av mig men jag ser personligen ingen anledning att skapa en helt ny tråd om just detta, folk får gilla Shakti stenar även om jag inte gör det.

Jag blir orolig över vad man ska få tycka här, det har jag inte varit förut. Men jag har kanske missat nåt i jannemannens inlägg eller nåt annat, och återigen, det är inte mitt forum men tråkigt tycker jag.

Posted
Hans inlägg hade lika gärna kunnat skrivas av mig men jag ser personligen ingen anledning att skapa en helt ny tråd om just detta, folk får gilla Shakti stenar även om jag inte gör det.

Jag blir orolig över vad man ska få tycka här, det har jag inte varit förut. Men jag har kanske missat nåt i jannemannens inlägg eller nåt annat, och återigen, det är inte mitt forum men tråkigt tycker jag.

Personligen tycker jag det känns lite onödigt att starta pajkastningstrådar här.

Vi har trotsallt 2 andra forum här i sverige..och där finns det sådant så det räcker och blir över.

Hoppas man även i fortsättningen kan låta Euphonia vara lugnt och harmoniskt :)

Posted

Jag menade inte att starta någon "pajkastningstråd" om nu någon tror det. Däremot har jag beslutat mig för att skriva precis vad jag tycker och tänker i forsättningen ! Jag tänker inte kamma ngn medhårs för att "allt skall vara lugnt och harmoniskt" ! Jag måste ju få skriva vad jag tycker och anser om en produkt eller hur ? Jag har heller inte gett mig på ngn enskild person i min kritik. Däremot har jag kastat en välriktad pungspark mot ett företag som jag anser säljer tvivelaktiga produkter ! Att påstå att man kan lägga ngn "supergrunka" på styrenheten till motorn och sedan påstå att den kommer att höja motoreffekt och "smoothness" ! Är för mig en ren lögn ! Hade denna "supergrunka/Shaktisten" haft ngn påverkan på motorns effekt eller bränsleförbrukning så hade den varit orginalmonterad på många bilar, och dessutom varit höjd till skyarna av en samlad motorpress ! Man kanske kan börja trimma datorer genom att lägga en "shaktisten" uppepå datorlådan också ? ;)

Mvh/Janne

Posted

Pasjkastning tycker jag inte heller vi ska ha, det har man fått nog av på andra forum. Men jag tycker ändå det är fel att gå så hårt på jannemanne för att han ifrågasätter nånting som även jag tycker absolut kan ifrågasättas. Däremot kunde det säkert ha gjorts på ett snyggare sätt av jannemannen men så illa var det väl inte.

Jag tänkte först inte heller alls svara i den här tråden. Det brukar vara den bästa medicinen mot nånting man anser provocerande, att strunta i det.

Men så kom den utvecklingen på tråden som jag befarade och jag tyckte jannemannen blev fel behandlad och ville säga vad jag tyckte. Nån pajkastning tänker inte jag heller vara med på.

Posted

Dessa diskussioner har vi undgått innan och det hoppas jag att det är slut med detta sett att framföra kritik på produkter

Hoppas att vi här på forumet kan fortsätta i samma anda som tidigare

Detta är ett positivt forum (enligt mig) Tycker att dessa inlägg kanske passar bättre på andra forum. Eller ........??

Posted

Kan vi lägga ner den här diskussionen,snälla?

Det är svårt att föra en diskusion på nätet,alla uppfattar ett skrivet stycke på olika sätt.Därför kan det lätt urarta.Alla har givetvis rätt till sin åsikt,men man bör tänka på hur man formulerar sig så att det inte missförstås.Låt Euphonia fortsätta vara den lugna hifi-oasen på nätet,det blir roligast så för oss alla.

Mvh New Order

Posted

Ibland är det kanske bäst att vara övertydlig. Det handlar inte om åsikter - det handlar om avsikter. Fria åsikter om hifi och musik är ett forumsfundament och en självklarhet på Euphonia men börjar vi med små underfundiga insinuationer typ:

"Men han behövde kanske inte betala för dom ? ;)"

är vi definitivt inne på en farlig kursändring oavsett vem av oss eller vilken hifiprodukt det handlar om.

Därför tar jag fram skylten och den säger stopp - med eller utan medverkan av jannemannen.

Posted

Nu koster hverken Shakti eller Bybees alverden (tror jeg - har ikke checket det).

Så det er jo mere et spørgsmål om man vil prøve det eller ej - hvis det virker for dig, er det fint - virker det ikke, så læg stenene under hovedpuden :D

Som alt andet hifirelateret, er det ikke alt der kan forklares eller måles - hvilket vel er ligegyldigt, så længe den ønskede effekt indfinder sig...

Posted

Lige præcis Innowatt - jeg kunne ikke sige det bedre.

Har prøvet Shakti og det virkede ikke hos mig, men måske det gør en anden gang.

Vil bestemt ikke afskrive at andre kan have fordel af dem.

Bybee til gengæld virker i min opsætning. Har nu 3 i signalvejen (2 i Jorma kablerne) samt separate Bybee monteret på hver enkelt af højttalerenhederne.

Posted
Jag menade inte att starta någon "pajkastningstråd" om nu någon tror det. Däremot har jag beslutat mig för att skriva precis vad jag tycker och tänker i forsättningen ! Jag tänker inte kamma ngn medhårs för att "allt skall vara lugnt och harmoniskt"! Jag måste ju få skriva vad jag tycker och anser om en produkt eller hur?

Det är aldrig meningen.

"Jag" har alltid rätt att skriva och göra precis som "jag" vill oavsett i vems "hus" jag är.

Det är aldrig riktat till nån person.

Min replik:

Hoppas du är utanför och skrattar där istället.

Posted

Bättre att vara öppen till allt och om man inte gillar något så kan man väl hålla det för sig själv? Man går ju knappast ut och skriker på torget om allt man inte gillar... (vissa kanske gör det iof). Om alla hade börjat skriva exakt hur man tycker och tänker om hifiprylar etc så blir det nog rena rama kriget på forumet då man alltid trampar någon på tårna!!

Skippa såna här trådar... :dead:

Posted

Visst kan man kanske tycka att deras inlägg om bilmontering är lite väll, men det fungerar i hifianläggningar, och det är väll där man tänkta att båda Shaktistenarna och Onlinesen skall användas....

Och Janneman har iof rätt i att kritisera saker, men man ska vara försiktig i sånt man inte testat själv, särsklit när det gäller Hifitweaks, dessa kan ibland verka väldigt lustiga men sen göra väldig nytta, och det är inte alltid lätt att förstå varför !!

/Martin

Posted

Den här tråden kommer att bli Euphonias utmaning nr. 1... ;)

Visst måste man kunna diskutera upplevelser, erfarenheter och ifrågasättanden utan att dessa flyttas över på det personliga planet. Är inte just detta skillnaden på att redovisa en åsikt/upplevelse och att propagera för den... :?: Påtvingade dogmer brukar aldrig fungera - oavsett om de talar för eller emot något.

Min egen första kontakt med Shakti Innovations var helt ovetenskaplig och i allra högsta grad slumpartad. I samband med en demo som har satt spår i det hifiundermedvetna upptäckte jag att anläggningen och rummet var överbelamrat med Shakti Stones & On-Lines. Efter två dagars lyssning och diverse hifisnack med representanterna från Kharma USA stod det klart att arrangemangets prisnivå befann sig långt över min horisont.

Okey, anläggningen var en utopi men Shakti kunde åtminstone provas... :diss: :angry: :mm:

På den vägen är det.

ShSupWall02.JPG

Posted

Netop den rette ånd, Timbre!

Der er intet så trættende som at læse tråde med mere eller mindre personlige angreb.

Euphonia står for mig som et forum, hvor man sagtens kan være uenige om en masse ting, men hvor medlemmerne besidder så meget respekt for andre mennesker, at det foregår i en god tone :app:

Lad det endelig fortsætte sådan! :)

Posted

Snyggt hanterat Timbre !

Bra att du vänder en provokativ disskution till ngt positivt.

Jag var själv kritisk till finessen med Shakti-stenar ,men är numera helt övertygad

efter eget test på två helt olika system. :D

• 2 weeks later...
Posted

Tycker det är trist när folk ska uttala sig om saker dom inte ens testat :diss:

Gillar det här forumet... inte så mycket tjaffs... hoppas det förblir så.

Posted

För stämningens skull kan det vara värt att lägga prestigen åt sidan.

Det är inte så svårt och man lär sig alltid något.

Nu blir det Shakti Innovations från Arken... ;)