Jump to content

Sambeställningen för Yellowtec PUC2 DA/AD är slut

Guest patrikcaesar

Recommended Posts

Guest patrikcaesar

PUC2.jpg

usb-konstantin-2010.jpg

Nu kommer jag lägga en ny sambeställning på Yellowtec PUC2 så skicka ett PM direkt till mig.

Måndag den 21 så läggs ordern och sen kommer det ta tid innan nästa tillfälle ges.

Så vänta inte med PM om ni vill ha en PUC 2, för de som väntar på att jag ska lägga ordern är otåliga :Praying:

Pris för Yellowtec 5500:- utan frakt (frakten tillkommer, beror på flera faktorer, men jag skickar alltid assurerat)

Pris för Konstantin USB kabel 2500:- utan frakt (frakten tillkommer, beror på flera faktorer, men jag skickar alltid assurerat)

Här finns information om ni vill läsa om erfarenheter rörande Yellowtec PUC 2.

Euphonia tråd Yellowtec

Patrik

Edited by patrikcaesar

Nu är jag ju djupt "gulfärgad" av denna och kan inte låta bli att rekomendera den.

Grym produkt! och prestanda! :mm:

Plundin upplyste mig att man kan ju digitalisera sina SACD plattor via denna manick! Grymt! Hade jag inte tänkt på!

/Mattias

• 2 weeks later...
Guest patrikcaesar
Nu är jag ju djupt "gulfärgad" av denna och kan inte låta bli att rekomendera den.

Grym produkt! och prestanda! :mm:

Plundin upplyste mig att man kan ju digitalisera sina SACD plattor via denna manick! Grymt! Hade jag inte tänkt på!

/Mattias

Tack.

Ja, det ska bli kul att äntligen få prova en själv.

Man håller ju på att gå sönder av nyfikenhet.

Allt ni skrivet är ju så positivt.

Patrik

Tråd flyttad pga felplacering.

Riktigt bra tips!

Detsamma borde gälla dvd audio som väl har en mer obestämd framtid.

Detsamma borde gälla dvd audio som väl har en mer obestämd framtid.

DVD-audio kan du rippa i vilken DVD-kompatibel dator som helst (tex med DVD-Audio-Extractor), SACD har ett format som tidigare inte lästs av vanliga DVD-läsare, men enligt nästa nummer av Fidelity har man knäckt det med... Annars får man läsa om dom via ett analogtrinn!

/ptr

Såklart plundin, vad gäller dvd audio har du ju rätt i att det är bättre att stanna i den digitala domänen.

Du tänkte kanske på Vinyl undermedvetet, inte för att det är nån ide, dom svarta kakorna har ju redan maximal upplösning! ;)

Det skall bli intressant att se vad Fidelity kommit fram till, jag gjorde ett snabbt svep över nätet men kunde inte får fram nån info om att det skulle finnas nån mjukvara som klara av att rippa DSD från SACD, det finns ett instickskort som man kan montera på en lämplig SACD-spelare som omvandlar DSD till högupplöst PCM, men det är så nära man kan komma. Men att lyfta DSD digitalt från en SACD värkar vara rysligt svårt eller ens möjligt (SACD har bla. en ganska svårknäckt kopieringskod inbyggt i formatet, förutom att SACD använder en annan laservåglängd än DVD/CD/BD)...

Att antingen konvertera rå-DSD till högupplöst PCM finns det lättillgänglig mjuvara fö så det är ingen större match, Sony har till och med en "fri" variant av DSD kallad DSF som man kan spela upp med sin Korg MR1/1000 eller bänna på DVD och spela på sin playstation 3 eller Sony Vaio laptop!

Har dessvärre inte träffat på någon mjukvara som spelar DSL direkt från hårddisk.. Det finns flera artister som har DSL-filer tillgängliga för nedladdning elelr annan distribution, tex wheatus och David Elias..

Mer om detta i månadsskiftet när Fidelity kommer!

/ptr

Guest patrikcaesar

usb-konstantin-2010.jpg

Pris för Konstantin USB kabel är normalt 2500:- utan frakt (frakten tillkommer, beror på flera faktorer, men jag skickar alltid assurerat)

Ni som lagt beställningar på PUC 2 kommer få köpa denna som en bonus för 1900:-

Detta erbjudandet kommer jag ha liggande tills månaden ut åtminstone, men vill ni nu ha en sådan måste jag veta detta i förväg eftersom det tar tid för Entreq att tillverka dem.

PUC 2 beställningarna går iväg nu.

Det ska bli kul att få en själv denna gången, har dator (som Eliot fixat) har kabel och har efter att läst alla era fantastiska betyg, en sjuhelsikes nyfikenhet. :mm:

Patrik

Förra rundan tog det mellan 04 23 och 05 12 om jag förstår det rätt genom förra tråden , således mellan 2 och 3 veckor.

Finns det någon aning om hur lång tid det kan tänkas ta nu?

//Richard

Editerat: Ställde en fråga jag i förra posten fått svar på....

Edited by Richard Andersson

Guest patrikcaesar
Förra rundan tog det mellan 04 23 och 05 12 om jag förstår det rätt genom förra tråden , således mellan 2 och 3 veckor.

Finns det någon aning om hur lång tid det kan tänkas ta nu?

//Richard

Editerat: Ställde en fråga jag i förra posten fått svar på....

Hej Rickard,

Eftersom jag inte gjort mer än den förra beställningen, så förmodar jag att detta är ungefär vad vi har att rätta oss efter.

Men kul ska det bli, den här gången får man ju en egen att spela med. :mm:

Patrik

Edited by patrikcaesar