Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mycket trevligt intiativ tycker jag.

DVD:en innehåller en liten dokumentär (ca. 20-30 min) om hur Dynaudio går tillväga när de tillverkar en högtalare. Detta backas upp med kommentarer från bl.a. CEO på Dynaudio och någon snubbe från Volvo. Kvaliten på engelskan och själva produktionen är väl si sådär... men vad gör det! Mycket trevligt som sagt :)

Posted

Trevligt och intressant reportage, ja! :mm:

Bra satsat av Dynaudio!

Får man klaga lite, så var ljudet inte bra. På denna typ av "reklam" borde det satsats på det (kan man tycka). Kanske var farbrorn som pratade mest "lite stel".

Vore kanon om fler tillverkare kunde hänga på detta spår. Eller tänk er en utveckling av dethela, TV-dokumentärer från hifitillverkare :D Studiebesök.... :mm:

Drömma kan man ;)

/Mattias

Posted

Här finns en hel del:

Test av McIntosh MCD 205/MA 6900, Martin Logan Mosaic, Ebenhögtalare, åtta par högtalarkablar

samt besök hemma hos Jorma.

Plus mycket annat naturligtvis... :)

Posted

I besøgsartiklen fra Jorma burde der stå at det meste af billedmaterialet stammer fra dette forums kanonfotograf og bestyrer... Timbre

Det takker vi hermed for...

Vi se på Arken...

MVH

Posted
I besøgsartiklen fra Jorma burde der stå at det meste af billedmaterialet stammer fra dette forums kanonfotograf og bestyrer... Timbre

Det takker vi hermed for...

Vi se på Arken...

MVH

Ja som man ser ut på bilderna, men frugan EWa tycker att det ser bra ut.

Så man kanske inte sett sig själv i spegeln ordentligt dom senaste årtiondena :D Johnny, Jan och Leif ser ut som vanligt tycker jag, det är bara jag själv som inte blev som jag vill se ut :blush

Posted

Jorma!

Jeg tror du oplever det samme som mig. Kvaliteten på spegle bliver standigt sämre. Specielt om morgenen er det slemt :) Jeg prøver at undgå dem så meget som muligt.

MVH

Posted
Nu slår vi alla upp sidan 14... 

Nu ska läraren Timbre ha högläsning inför klassen :app::D

För er som köper lösnummer, kolla så att skivan verkligen följer med (det bör den göra)

Posted

Apropå dvd:n så hade det ju varit bättre med en cd för oss stackars satar som inte har någon dvdläsare i datorn, men som sagt man kan ju inte få allt. Mvh Kristofer :)

Posted

Det finns mycket intressant i det senaste numret :blush

Speciellt sidorna 18-19 och 72 till 74.

Reportrarna Jan och Johnny har varit i Göteborg i maj och Jan har arbetat på ett test i över ett år.

Posted

Vi som inte köpte High Fidelity fick samma skiva med Stereophile. Den funkade även om den var relativt ointressant.