Jump to content

Recommended Posts

Guest Jorma
Posted

Musik kan vara sexig och det finns musik som passar bra till en stunds övningar i sänghhalmen. På film finns stycket Bolero med i ett antal filmer. Bolero är inte dåligt då det ökar i intensivitet under akten ´presis som i verkligheten. Men man får´kanske vara i min ålder för att uppskatta den långdragna ökningen. Man lär sig med åldern átt man kan inte flera gånger per natt så då får man dra ut på "plågan"den kanske endá gången man kan den natten och en långsam Bolero är kanske rät musik i min ålder nu, mennär jag var yngre så var det rock around the klock var 4,e minut som gällde och varvat med en 2 minuters elvislåt innan rock around the clock kom igång igen. Var ålder har sin musik i sänghalmen och jag börjar undra vad som gäller för min del om 20 år?Någon som har en ide, eller rent av befinner sig i den suitsen pga. ålder

Posted

Violinisten Anne-Sophie Mutter fick en gång frågan på en intervju,

vilket stycke hon skulle välja att spela inför en stund av, eh,

intim samvaro.

Svaret kom blixtsnabbt: "Spela? Herregud, inte skulle jag väl ta

fram fiolen i ett sådant ögonblick!"

Posted

Personlig favorit: Vangelis "Soil Festivetis" från 84. Visseligen inte ökande i takten men rätt lagom tempo för min ålder ;-) Fast sedan vi fick barn så vill man vara så tyst som möjligt för att inte bli störd. Kanske man skulle prova hörlurar? ;)

Mvh Lasse

Posted (edited)

Bild2010-06-02kl0014.jpg

Bild2010-06-02kl00142.jpg

Hittade denna skiva som består av trummor surrealistiska syntljud utan egentlig melodi, samt lite andetag och småstön.

Skulle inte vilja ha sex till den men lite kul är det.

Och gå upp var 20e minut för att vända skiva..?

Edited by Mr.Barbeque
Posted
Och gå upp var 20e minut för att vända skiva..?

uhu?? 20min då hinner man ju med en promenad med hunden oxå innan det är dax att vända sida :)

Eller som Sting sa: "When I mentioned that I could make love for eight hours... What I didn't say was that this included four hours of begging and then dinner and a movie.

Posted

Divinyls "I tuch my self" är väl ofta ganska given ;-)

Annars borde så klart Tant Struls "Dunkar Varmt" precis i crescendot,

och Carly Simons "It´s like a waterfall" direkt efter ligga bra till.