Jump to content

Hegel H 200

hififrasse

Recommended Posts

Hej

Någon här på forumet som har ngn erfarenhet av Hegel H200?

Tänker på kvalitet, lyssningsupplevelser etc etc vad som helst. Har själv lyssnat upplever det som en potent förstärkare.

Har spelat min nästan varje dag under flera år. Har aldrig tänkt tanken att byta.

Har spelat min nästan varje dag under flera år. Har aldrig tänkt tanken att byta.

Hej

Tack för din respons det låter bra och skönt att du är nöjd, tänker låna hem en och testa i den egna lyssningsmiljön. Jag trodde att det var fler på detta forum som hade denna förstärkare och som hade ros och kanske ris att dela med sig av?? önskar er alla HiFi-vänner sköna lyssningsstunder.

Hej

Tack för din respons det låter bra och skönt att du är nöjd, tänker låna hem en och testa i den egna lyssningsmiljön. Jag trodde att det var fler på detta forum som hade denna förstärkare och som hade ros och kanske ris att dela med sig av?? önskar er alla HiFi-vänner sköna lyssningsstunder.

Jag har säkert en del erfarenheter som är väldigt specifika i min uppställning - men om du lyssnar och undrar över något kan du återkomma i tråden med fler frågor ...

T ex varför det lyser gult inne i förstärkaren? Hegel har använt lysdioder i sin konstruktion på grund av de specifika diodernas egenskaper. Sedan är det säkert också för att göra förstärkaren "mer levande" - åtminstone känner jag själv så.

Jag är själv intresserad av Hegel 200 och därför nyfiken på vilka andra stärkare du tänkt jämföra den med. Hör gärna av dig igen med dina intryck.

Hej

Har först tänkt att jämföra Naim, Primare och Hegel. Jag har annars Audiovector Mi3 Super och signalkällan är Primare CD31. Återkommer så småningom, kan dock dröja ngn månad.

• 4 weeks later...

Hej alla intresserade

Tar upp en tråd från förr......

Vill bara tala om att till helgen sker en provlyssning, valde att låna hem Hegel H200 och sätta den emot Primare I30, CD-spelare är Primare CD 31, Högtalare Audiovector Mi3 Super, signalkabel är Harmonic Tech Truth link XLR och högtalarkabel är Harmonic Tech Fantasy - Bi-Wire.

Har inte bestämt mig än om jag även ska låna hem Naim i ett andra skede? just nu inte aktuellt.

Återkommer i nästa vecka med mina subjektiva lyssningsintryck.

Ha det skönt i sommarvärmen.

Bertil