Jump to content

Recommended Posts

Posted

Intressant högtalare som testats på detta forum av Timbre!

Trodde nästan Timbre skulle slå till på ett par, efter en mycket positiv recension. :black:

Jag blev mycket intresserad av denna högtalare, men hittade

ingen att provlyssna i Stockholmområdet. Har för mig att Balance

i Jönköping har ett par till bra pris, dock ej den uppgraderade varianten.

Gillar formen på kabinettet och den assymetriska placeringen av diskanten.

Snyggt stativ som tillsammans med kabinettet bildar en mycket attraktiv helhet.

För mig blev det dock ett par Proac Tablette ref 8 Sign efter provlyssning av

åtta olika stativhögtalare. ;) En tre månader lång väntan som inte är slut ännu :app:

Posted
Intressant högtalare som testats på detta forum av Timbre!

Trodde nästan Timbre skulle slå till på ett par, efter en mycket positiv recension. :black:

Jag blev mycket intresserad av denna högtalare, men hittade

ingen att provlyssna i Stockholmområdet. Har för mig att Balance

i Jönköping har ett par till bra pris, dock ej den uppgraderade varianten.

Gillar formen på kabinettet och den assymetriska placeringen av diskanten.

Snyggt stativ som tillsammans med kabinettet bildar en mycket attraktiv helhet.

För mig blev det dock ett par Proac Tablette ref 8 Sign efter provlyssning av

åtta olika stativhögtalare. ;) En tre månader lång väntan som inte är slut ännu :app:

jag har ett par sa ranger idag men är sugen på att uppgradera

Posted

Det står iallafall ett par SA2K hos Balance.

Jag har haft dom hemma.

Det är nog den mest musikaliska högtalare jag hört hemma hos mig.

Musiken blir otroligt lättflytande samtidigt som högtalarna också imponerar med bra upplösning.

Basen gick förvånansvärt djupt med bra skärpa för att komma från en sådan liten stativare.

Det det föll på var att de var rätt mörka i klangen, mörkare än de QLN Signature-högtalare jag hade då och jämförde med.

Det passade inte riktigt med den utrustning jag hade som totalt sett drog åt det mörka hållet till.

SA7K har jag lyssnat på i ett demo hos Balance och de högtalarna liknade av naturliga skäl SA2K.

Om inte elektroniken är mörk i klangen så tror jag att du blir jättenöjd med SA7K.

Det blir verkligt roligt att lyssna på musik.

Posted

Jag har haft dom hemma.

Musiken blir otroligt lättflytande samtidigt som högtalarna också imponerar med bra upplösning.

Basen gick förvånansvärt djupt med bra skärpa för att komma från en sådan liten stativare.

Det det föll på var att de var rätt mörka i klangen, mörkare än de QLN Signature-högtalare jag hade då och jämförde med.

Det passade inte riktigt med den utrustning jag hade som totalt sett drog åt det mörka hållet till.

SA7K har jag lyssnat på i ett demo hos Balance och de högtalarna liknade av naturliga skäl SA2K.

Om inte elektroniken är mörk i klangen så tror jag att du blir jättenöjd med SA7K.

Oppsss! Blandade ihop den större SA7K med stativaren SA2K! :black:

SA2K är tydligen såld, den är struken från Balance demolista.

Posted

Jag har haft dom hemma.

det låter lovande jag får bara hoppas att affären går i lås :)

Posted

Jag har inte hört master versionen av den men den vanliga och jag var imponerad, saknade det absolut sista i lågbasen annars hade jag nog kunnat leva med den.

Vet inte om Sa7k finns kvar dock, dom är inte med på hemsidan längre och jag har uppfattat det som Explorer master har tagit över, vilket jag egentligen skulle komma till: gillar du SA och ska köpa nytt så måste du höra Explorer Master innan du bestämmer dig det är en otroligt kompetent högtalare som jag är ännu mer imponerad av än SA7k och har för övrigt en kompis som beställt dom!

Så om du inte har några SA7k som du redan spannat in så lyssna på Explorer Master så tror jag inte du letar mer sen!

Posted
Jag har inte hört master versionen av den men den vanliga och jag var imponerad, saknade det absolut sista i lågbasen annars hade jag nog kunnat leva med den.

Vet inte om Sa7k finns kvar dock, dom är inte med på hemsidan längre och jag har uppfattat det som Explorer master har tagit över, vilket jag egentligen skulle komma till: gillar du SA och ska köpa nytt så måste du höra Explorer Master innan du bestämmer dig det är en otroligt kompetent högtalare som jag är ännu mer imponerad av än SA7k och har för övrigt en kompis som beställt dom!

Så om du inte har några SA7k som du redan spannat in så lyssna på Explorer Master så tror jag inte du letar mer sen!

jag har ett par master på gång för 25 000

Posted
jag har ett par master på gång för 25 000

Ja gillar du SA så var det deras toppmodell nyss och får du ett par SA7k Master för 25k så tycker jag inte det är nått och tveka på!

Förutsatt att skicket är okej, men high-end högtalare brukar ha ganska seriösa ägare!

Guest HighEnd-Perra
Posted

Hasse på Audioactive skall ha ägt ett par SA7k men dom kanske är sålda nu.

Hör med honom annars :)

Mvh Perra

• 4 weeks later...
Posted

vilken cirkus med mina sa 7k master beställde en fraktfirma ifrån norge förra torsdagen men säljaren beställde ett annant frakbolag och svarade inte på telefon när mitt fraktbolag ringde. nu står dom i tullen i malmö och jag ska få dom på måndag.

men utan musik hela midsommar bara för att det strular. :diss: