Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Nytt boende skulle ge mig ett gillestuga att härja i. Efter diverse turer skall vi nu låta källare vara källare och jag blev förpassad till vinden. Kanske blev det till det bättre i slutändan. Nytt rack är tillverkat skivorna enligt schweizisk börjar fylla väggen. Lovat några bilder så här följer några....

DSC03669.jpg

En annan typ av förstärkare smög med. Bland det bästa som byggt faktiskt.

http://homepage.mac.com/mesaboogie/MarkSeries.html

Edited by minesota
Posted

Yes Eliot ! Sprang faktiskt på den på Andra Jazz härom veckan när jag var på snabbvesit i Stockholm ett par timmar.

Den är magiskt ! KÖP

Detta är iaf vägen bakom lyssningsstolen. Alla nya vinyler får åka hit så jag kommer ihåg att lyssna på dem !

DSC03668.jpg

Posted
40195612.jpg

Warne Marsh tillhör husgudarna även här. När man har Warne Marsh på tungan måste man också nämna Lee Konitz och om man gillar Warne så kommer man också tycka om Lee. Lee och Warne är de främsta evangelisterna från Lennie Tristanos skola (pianist och stilbildare och som också gett namn åt Tristano-skolan som var en vidareförädling av bebop och cool).

Härligt se att jazzen lever vidare hos yngre generationer. :app: Härligt rum du fått till. Jag kan riktigt höra det gosiga ljudet.

Posted
Här med en gitarr som du kanske känner till Bebop. Trä från botten av Canadas sjöar ...

leek.jpg

Jag har sett den enbart på bild men minns ett reportage om gamla lönnstockar, när jag bodde i Kanada. Du hade säkert trivts bra på Montreals Guitar Festival. Jag var där 2007 och 2008. Den går parallellt med Montreals jazzfestival och de har alltid med några av festivalens gitarrister som är med och provar gitarrer. Det finns många fina gitarrmakare i Kanada, som du säkert känner till. Godin är kanske den mest prominenta. John McLaughlin spelar på dessa. Själv köpte jag en fantastisk Seagull när jag bodde där (ägs också av Godin).

Montreal Guitar Show