Ljudmakarn Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 (edited) Nu har Magneplanar 1.7 äntligen landat hos Ljudmakarn! 12 år efter lanseringen av föregångaren 1.6 kommer nu alltså efterföljaren! Mer info på Ljudmakarn.se Edited June 18, 2010 by Ljudmakarn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strmbrg Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Jag har inte förstått vilka utföranden och tilläggspriser som gäller. Är alu-sidorna standard? Är det det billigaste utförandet? Är de smala trälisterna från 1.6 ett dyrare alternativ? Det verkar som att det finns ett tredje alternativ också. Vilket utförande är det då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljudmakarn Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 (edited) Nu ska vi se.. Så här bör det vara, Ludwig kanske kan fylla i ifall jag har fel: Knit är en basversion som enbart är tygklädd, 24 200:- Classic / Alu blir den nya standardvarianten med aluminiumlister i några valbara färger, 25 400:- <-- Vad jag har förstått är det denna variant som kommer att lagerhållas i störst utsträckning av Audionord. Classic / Wood blir "premiumvalet" med trälister istället för aluminium. 26 600:- Sen så ska det även gå att specialbeställa med "råa" alulister för att lackera själv. Vårt demopar blir i stolt Ljudmakartradition så svarta dom kan bli... Classic / Alu med svart tyg och svarta lister. Rock'N Roll! // Jonas Edited May 27, 2010 by Ljudmakarn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strmbrg Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Nu ska vi se.. Så här bör det vara, Ludwig kanske kan fylla i ifall jag har fel: Knit är en basversion som enbart är tygklädd, 24 200:- Classic / Alu blir den nya standardvarianten med aluminiumlister i några valbara färger, 25 400:- <-- Vad jag har förstått är det denna variant som kommer att lagerhållas i störst utsträckning av Audionord. Classic / Wood blir "premiumvalet" med trälister istället för aluminium. 26 600:- Sen så ska det även gå att specialbeställa med "råa" alulister för att lackera själv. Vårt demopar blir i stolt Ljudmakartradition så svarta dom kan bli... Classic / Alu med svart tyg och svarta lister. Rock'N Roll! // Jonas Å sjåen! Så, de smala trälisterna blir dyrare än den tjocka aluprofilen? PS Du behöver inte rodda så mycket mer i frågan om du inte vill. Jag har redan 1.6 så det är inte aktuellt att byta för min del. Men, det kan ju vara intressant att lyssna på dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljudmakarn Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 Å sjåen! Så, de smala trälisterna blir dyrare än den tjocka aluprofilen? PS Du behöver inte rodda så mycket mer i frågan om du inte vill. Jag har redan 1.6 så det är inte aktuellt att byta för min del. Men, det kan ju vara intressant att lyssna på dem. Ifall jag har förstått rätt blir det så... Troligtvis beroende på att det är "volymvarianten" som har alulister. Såklart du ska lyssna! Hojtar till här i tråden när dom har kommit in! // Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljudmakarn Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Nu är dom här! // Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts