Matrixen Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Jag har haft nöjet att följa arbetet med debutalbumet "Den vingliga vägen hem" på ganska nära håll. Den första singeln gjordes med en stor glimt i ögat, men blev riktigt bra. Efter att nu har lyssnat på fullängdaren några gånger, så är jag riktigt imponerad. Genren är lite svårbeskrivbar, men jag tycker "melodiös poppunkvisrock" är ett trevande försök i rätt riktning Inget man vanligtvis hittar i min skivhylla, men är det bra, så är det bra. Jag kommer va på plats på sticky fingers Onsdag med kameran för att dokumentera premiärkoncerten. Hoppas ni tar chansen också. Det är billigare att köpa skivan på rockhouse o få biljett på köpet, än att skaffa den på ticnet provlyssna och kolla på de två första videorna: Strandvägen på myspace Quote
Matrixen Posted May 28, 2010 Author Posted May 28, 2010 För att vara en premiärspelning, så måste detta räknas som någon slags succé! Förvisso är flera av bandmeldemmarna etablerade musiker i andra konstellationer, men koncerten var imponernade tight o bra, med tanke på att det var första gången de stod på scenen tillsammans. En teaser Quote
Matrixen Posted May 29, 2010 Author Posted May 29, 2010 Supporting act var för kvällen Johan Johansson, känd från den "riktiga" punkscenen bland annat. En riktigt go o ödmjuk "gubbe" som vi säger i göteborg även om han är från Stockholm På scenen är han dock en riktig estradör, med stor karisma. Quote
Matrixen Posted May 29, 2010 Author Posted May 29, 2010 Med hjälp av bara en akustisk gitarr och en rejäl reportoar, så skapades genast stämning! Quote
Recommended Posts