bbking Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Tänkte starta en liten lek tråd. Euphonia Lek Tråd En Ska Bort (ELTE) Tyvärr behövs i princip Spotify. Jag gör en spellista på 4 låtar och en ska bort (enligt mitt tycke). Ni lyssnar och ser på skivorna. Kan i princip vara vad som helst men en platsar inte in. Ibland långsökt och ibland solklart. Gissa hej vilt och jag bedömer/berömmer. Här kommer Euphonia Lek Tråd En Ska Bort nummer 1 ELTE#01 Patricia Barber - Bye bye blackbird Norah Jones - Come Away with Me Nils Landgren - You stole my heart Melody Gardot - Baby I'm A fool Nåväl...vad kan det vara som ska bort ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Nora J är ingen coverartist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Nora J är ingen coverartist? Just "come away with me" är en av två låtar på skivan som Nora skrivit själv, men med "nightclub" så gör ju Patricia B sin första och enda rena coverskiva, så jag tror du har fel Jag tycker Nils ska bort, för att han har minst grace i gänget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Just "come away with me" är en av två låtar på skivan som Nora skrivit själv, men med "nightclub" så gör ju Patricia B sin första och enda rena coverskiva, så jag tror du har fel Jag tycker Nils ska bort, för att han har minst grace i gänget. Spelar inte alla kvinnorna piano men inte Nils!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 tre kvinnor o en man. mannen skall bort ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Allt utom Patricia är hissmusik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Jag tror att Patricia skall bort, men samtidigt tycker jag det är fel då hon gör det på sitt sätt och så bra.... Den berömda magkänslan säger mig detta. /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Patricia Barber skall bort eftersom ingen vettig människa utanför audiofilkretsar har över huvud taget hört talas om henne! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilgore Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Norah J ska bort, för hon har en känd pappa, eller så är det kanske för att hon är den enda som medverkat i en spelfilm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minesota Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Patricia Barber skall bort eftersom ingen vettig människa utanför audiofilkretsar har över huvud taget hört talas om henne! /ptr Det där var bland det roligaste jag läst på detta forum :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Norah J ska bort, för hon har en känd pappa... Det kan till och med vara så att hon är den enda vars pappa av de fyra är kändare än vad hon är! Då skulle man oxå kunna säga att Norah Jones är den enda av dom fyra som har en Sitarvirtuos till syster och därför skall hon bort!.. Nej jag vidhåller P Barbers Bortförande! Det där var bland det roligaste jag läst på detta forum :-) Jag lever för att underhålla! ... ... Jag undrar om någon kan diskvalificera mitt påstående! Jag hade aldrig hört talas om henne i innan jag började umgås i audiofilkretsar... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Törs man lägga fram en lite känsligare variant, tro? Patricia Barber är homosexuell vilket jag inte tror att de andra tre är. (Hon gör ingen hemlighet av det själv så det är väl OK att ta upp som en variant). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Fantastiskt rolig tråd, men denna första var lite för lätt; Melody Gardot ska bort för det finns inget piano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Fantastiskt rolig tråd, men denna första var lite för lätt; Melody Gardot ska bort för det finns inget piano. Och hur får du ihop det med Landgren? Pianotrombon? Kom på en ny variant. Patricia har inte gästat Skavlan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Kom på en ny variant. Patricia har inte gästat Skavlan. Ha! Det stöder min tes! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 Alla svar är såklart rätt men det finns ett som jag tänkt...och det ÄR lätt Vet ej om jag vill säga ännu för jag tycker alla svaren är rätt och roliga. Jag gör en ny tråd och återkommer med rätta svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Aaaah, en cliff hanger Och hur får du ihop det med Landgren? Pianotrombon? Nänä, det é Bobo Stenson, men i Melody Gardot finns inget piano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 (edited) Alla svar är såklart rätt men det finns ett som jag tänkt...och det ÄR lätt Tycker du ja, men Hörru Brasse, jag kräver att du bekräftar att jag hade rätt!! :o /ptr Edited May 21, 2010 by plundin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 (edited) Näääääääääää, nu får du banne mig ge svaret vad du tänkt. Du kan starta en ny tråd ändå.. Edited May 21, 2010 by Kent_n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjorn Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Norah Jones ska bort förstås! Med den lite långsökta motiveringen att hon är den enda av tjejerna vars farsa varit gängad med en svensk kvinna (så vitt jag vet i alla fall) . /Torbjörn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Norah Jones ska bort förstås! Med den lite långsökta motiveringen att hon är den enda av tjejerna vars farsa varit gängad med en svensk kvinna (så vitt jag vet i alla fall) . Nisses mamma Margareta är i bästa fall Värmländska och hon räknas kanske då inte som svenska..? /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjorn Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Nisses mamma Margareta är i bästa fall Värmländska och hon räknas kanske då inte som svenska..? /ptr Ooops, missade visst att Nisse L var med, måste var värmen och vinet (Clay Station - rekomenderas). Fast å andra sidan - är inte Nils Landgren en man? /Torbjörn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Fast å andra sidan - är inte Nils Landgren en man? Om det disputera di lärde... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Melody Gardot ska iväg, naturligtvis på grund av att hon är den som stannar kvar! I alla de andra albumen är det något som avlägsnas. Melody är "a fool" och blir naturligtvis kvar på sin plats, så hon ska bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 Nåväl, Varm och skön kväll med räkor och vin på altanen gav mig ej tid att göra den nya leken, men den kommer snart. Många goa kommentarer men BARA 2st rätt. En fel fast rätt ändå. Bästa kommentarerna står nog Plundin för men topp tre var nog dessa: "Patricia Barber skall bort eftersom ingen vettig människa utanför audiofilkretsar har över huvud taget hört talas om henne!" "Jag tror att Patricia skall bort, men samtidigt tycker jag det är fel då hon gör det på sitt sätt och så bra.... Den berömda magkänslan säger mig detta." "Allt utom Patricia är hissmusik?" "Jag tycker Nils ska bort, för att han har minst grace i gänget." Rätt svar från Matrixen och Kent_n: Nils Landgren han ska bort. Rätt och slätt för han är en man. Nästa inom kort, har redan temat men måste fixa bilder och länkar. Ride on! bb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Nils Landgren han ska bort. Rätt och slätt för han är en man. Herregud så sexistiskt! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Man skall inte krångla till saker och ting Kul grej Björn, skoj också att det engagerade såpass många. /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 (edited) Bra att ni tyckte det var kul. Nu kommer ELTE #02 som kan te sig lite orättvis och kanske inte helt sanningsenlig. Vem ska bort? och framför allt VARFÖR? ELTE #02 bruce springsteen - Born in the usa Peps Person - Lived på lanned Sweet - Wig wam bam Robert Broberg - Örat Edited May 21, 2010 by Björn B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Bruse är ju amerikan så han skall bort. Alternativt Robban för han kunde ju vara rätt kul ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 Bruse är ju amerikan så han skall bort. Alternativt Robban för han kunde ju vara rätt kul ibland. Nix, denna gång handlar det mer om musiken. Annars håller jag med, Robban var ju kul emellanåt då har vred och vrängde på ord och meningar som en riktig liten Povel Ramel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts