Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Har blivit mycket nyfiken på Rack of Silence från svenska Solid Tech och vill så klart höra alla erfarenheter och synpunkter som finns här på forumet.

Alla som använder detta rack skulle väl kunna dela med sig av det allra viktigaste; Vad blev ljudmässigt bättre?

Har någon sandfyllt och vad blev skillnaden? Ifall någon har kombinerat med Feet of Silence, på racket, var det värt den extra investeringen?

Intressant är även om det finns bättre alternativ som jag borde kolla upp?

Hoppas på diger respons!

Posted

Jag sålde precis iväg min Solid Tech rack p.g.a byte till AV Rack. Jag har varit väldigt nöjd med den tack vare dens flexibilitet samt att jag tycker det var grymt snyggt. Men ljudmässiga fördelar på en rack... nja dit har då inte jag kommit i mitt hifi intresse ännu. :)

Posted

Har själv ett rack of silence med feet of silence under CD-spelaren.

Tycker att det är grymt snyggt, men framför allt att det blir "lugnare" från CD-spelaren.

Jag välkommnar varje liten tweak som ger bättre ljud.

Plus som nämts tidigare att det är flexibelt.

Posted

Jag har som sagt sålt min Solid tech rack nyligt och har tillfälligt ställt fram en gammal simpel TV bänk som jag får köra med tills jag hittat på nån ny lösning. Jag lyssnade lite på musik igår första gången sen jag sålde Solid Techen, och jag tyckte inte det lät riktigt som det skulle, kan det verkligen ha berott på raken.. det är nog inte omöjligt ! :blush