- Marten - Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 (edited) Vi har under en tid haft prylar från NAT Audio på test. Vi har kommit fram till att det är otroligt välbyggda och välljudande rör konstruktioner som saknar varken effekt, kontroll och finess. Det vi har på demo i butiken är: Generator Det är ett push pull triod monblock med G811 rör som lämnar hela 170 W. Kostnad 66000:- / par Se2Se Det är paralell single ended triod monoblock med 211 rör på 70W. Kostnad 99000:- / par Symmetrical Fullbalanserat rör linjesteg. Kostnad 66000:- Signature Phono Batteridriven phono förstärkare för MM och MC pickuper. Kostnad 49000:- Välkommen till Marten Centre! Chalmersgatan 24 Göteborg 031-207200 info@marten.se Öppettider: Ons-Fre 13-18, Lör 11-15 Edited May 13, 2010 by Mårten Design Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
- Marten - Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 (edited) Snart på väg in! Transmitter! Single Ended ren klass A monoblock med ett enda QB5/1750 rör. Lämnar hela 120 W och driver vad som helst. Kostnad 169000:- / par Edited May 29, 2010 by Mårten Design Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Snart på väg in! Mycket intressanta saker. Jag har bara sett dem torrdemas, och det var NAT Plasma R och Symmetrical försteg samt NAT Generator monoblock med dubbla 811A-rör, och det verkar som att man uppdaterat de sistnämnda lite; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Mycket intressanta saker. Jag har bara sett dem torrdemas ..jag har lyssnat...och det är inte illa alls! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 ..jag har lyssnat...och det är inte illa alls! QB5/1750 är ju rena läslampan! Radiovibbar är bara förnamnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorma Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Jag har ställt ut ihop med NAT på en mässa i Holland hösten 2004 och där var det med ett par prototyp hybridmonoblock på 200 Watt i klass A med transtsistor utgångssteg. Det värmde rummet som en braskamin och det spelade fantastiskt fint, men dom blocken har inte kommit i produktion. Men han visade vad han kunde och jag har hört en hel del gott om NAT från min tidigare Holländska distritibutör Nico Fox (Fox Audio), numera pensionerad. Han var väldigt kräsen och vi har fortfarande kontakt med varandra och det är fortfarande NAT som är Nicos favoritförstärkare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
- Marten - Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Det som blev resultatet av den förstärkare som Jorma nämnde är: Symbiosis Se Integrerad hybrid förstärkare på 100W ren klass A. En enda utgångs transistor single ended kopplad och två st ingångsrör. Det är allt som är i signalvägen. Kostnad 98000:- Mycket intressant förstärkare, som vi funderar på att ta in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
- Marten - Posted June 4, 2010 Author Share Posted June 4, 2010 Nytt på väg in är Xenon Plasma effect AC conditioner: It contain special tube that has almost ZERO voltage drop inside a bulb no matter of power consumption! Mean - if system consume for example 500VA (W) and “goes” (in the moment of high dynamic music passage) to 1000VA (W) or higher, voltage drop inside a bulb will be approx. the same as before (ZERO). Also there is no any electromagnetic radiation like in transformer (standard) types of conditioners! There is also no voltage drop as in transformers type – means more dynamic for the system (for “music”) over filtration. Medium inside a bulb contain plasma that in conjunction with the rest of filtration circuit act as approx. limitless power filter! For the reference information, tube 5545 may give at peak 80A of current – means by mathematical calculation over 18.400 VA (W) of peak output power while sub-peak for 0.1sec.(over 10Hz) it is huge 1.120A – equal to 257.600 VA (W) of peak power output – it is over 250kVA (kW)! With standard continuous power of over 2.500VA (W) there is a capability to supply with clean power almost any type of High-End system. Kostnad 59000:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
- Marten - Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Nu är tre pall lastade och på väg från Serbien med bland annat ett par "Transmitter" och en "Xenon SE". Mycket spännande tycker vi. De kommer att vara spelklara när vi öppnar 11/8 igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts