Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

På begäran skickade jag ned 8m3 akustikmoduler i sex stora trälådor Själva trälådorna förvandlades på plats med hjälp av en trolleristav (skruvdragare ) till 6 st justerbara basfällor på över 1m3 st :Idea:

Transportlådorna kallar jag ET (Exhibition Traps) moduler som kan skräddarsys i de mått kunden önskar

I mitt fall så fick jag ned dubbla volymen moduler som lämnade fabriken

Trälådorna görs extra stabila för att unvika vibrationer så de klarar att staplas under frakten världen över På bilden ses de i byggsats

trwing018.jpg

Efter att de justerats in efter rumsresonanserna i det stora Vandersteen rummet, tygtäcktes trälådorna i bästa Labero stil

Nedan ser vi den nya bredbandiga( 45-90Hz ) basfällan som senast gladde Calm :)

Denna gång gjorda med möbelfinish

trwing019.jpg

Med ett djup på endast 270mm passar den perfekt till både den nya Wing diffusorn samt min stor säljare PC 1200 Denna modul absorberar bredbandigt från 90-250 Hz samt diffuserar däröver

PC1200.jpg

Här ser vi 2 st Wingar placerade på basfällan ståendes i en av trälådorna

trwing032.jpg

Modulerna placerades ut i mässrummen hos Vandersteen och SWspeakers

Pga viktiga ProAudioåtaganden(bla SR) blev jag kvar på hemmaplan så jag har inga bilder på rummen än, men jag hoppas de kommer inom kort

Hälsningar

matts

www.diffusor.com

PS

Sinan på SWspeakers blev den första som köpte "Wingar för pengarna" när han blev imponerad av vad modulerna gjorde i hans rum för rumsresonanserna samt luftigheten i ljudet

[

Edited by SMT
Guest patrikcaesar
Posted

Hörde i båda rummen, Vandersteen med Brinkmann lät riktigt bra, kul att man direkt kände igen sin kollegas fingerprint :mm:

Patrik

Posted
På begäran skickade jag ned 8m3 akustikmoduler i sex stora trälådor Själva trälådorna förvandlades på plats med hjälp av en trolleristav (skruvdragare ) till 6 st justerbara basfällor på över 1m3 st :Idea:

Transportlådorna kallar jag ET (Exhibition Traps) moduler som kan skräddarsys i de mått kunden önskar

I mitt fall så fick jag ned dubbla volymen moduler som lämnade fabriken

Trälådorna görs extra stabila för att unvika vibrationer så de klarar att staplas under frakten världen över På bilden ses de i byggsats

trwing018.jpg

Efter att de justerats in efter rumsresonanserna i det stora Vandersteen rummet, tygtäcktes trälådorna i bästa Labero stil

Nedan ser vi den nya bredbandiga( 45-90Hz ) basfällan som senast gladde Calm :)

Denna gång gjorda med möbelfinish

trwing019.jpg

Med ett djup på endast 270mm passar den perfekt till både den nya Wing diffusorn samt min stor säljare PC 1200 Denna modul absorberar bredbandigt från 90-250 Hz samt diffuserar däröver

PC1200.jpg

Här ser vi 2 st Wingar placerade på basfällan ståendes i en av trälådorna

trwing032.jpg

Modulerna placerades ut i mässrummen hos Vandersteen och SWspeakers

Pga viktiga ProAudioåtaganden(bla SR) blev jag kvar på hemmaplan så jag har inga bilder på rummen än, men jag hoppas de kommer inom kort

Hälsningar

matts

www.diffusor.com

PS

Sinan på SWspeakers blev den första som köpte "Wingar för pengarna" när han blev imponerad av vad modulerna gjorde i hans rum för rumsresonanserna samt luftigheten i ljudet

[

Läckert att se vingen i trä! :mm:

Den skulle säkert passa bra i många lyssningsrum, inklusive mitt eget ;)

Vi får ta ett test hemma hos mig efter alla mässevent :mm:

Jag är riktigt nöjd med utfallet sist, men vill nog testa mer diffussion för att ännu mer breda ut ljudet.

Lycka till i München Matts! Är övertygad att den breda massan nu kommer inse betydelsen av rumsbehandling.

Calm

Guest krelle
Posted

Wingarna i svart ser fina ut! Är dem gjorda i trä?

Mvh Krelle

Posted (edited)

Läckert att se vingen i trä! :mm:

Vänta bara när den kommer med infälld dimmad belysning där varje fack skickar ut ett diffust ljus i rummet :icon_smile_cool:

Wingen ska alltså även kunna lura den bättre hälften då den även fungerar (utan prestanda försämring) som stämningshöjande belysning på fredag kvällen :mm:

Vi får ta ett test hemma hos mig efter alla mässevent :mm:

Känner fika doften redan :mm:

Lycka till i München Matts! Är övertygad att den breda massan nu kommer inse betydelsen av rumsbehandling.

Man ska inte klaga när de 8m3 moduler redan har hittat ett hem samt att en av de tongivande högtalar aktörerna i världen blev inspirerad att bygga ett level 3 rum efter mässan

Hälsningar

Matts

Edited by SMT
Posted (edited)
Wingarna i svart ser fina ut! Är dem gjorda i trä?

Standard är folierad eller fanerad MDF samt transparant eller infärgad polykarbonat

Svart är perfekt för hemmabio men det har visat sig att de även har blivitpopulära i hem och offentlig miljö

Hälsningar

Matts

www.difffusor.com

Edited by SMT
Posted

Matts, dem ser ju riktigt bra ut i svart, faktiskt bättre än jag vågat hoppats på!

Jag gillar tanken med belysning, jag tror jag kan ha en chans att få in dem då. :D

Posted (edited)
Matts, dem ser ju riktigt bra ut i svart, faktiskt bättre än jag vågat hoppats på!

Jag gillar tanken med belysning, jag tror jag kan ha en chans att få in dem då. :D

Har faktiskt fått in en beställning från en kund som vill ha den som design lampa i mjölkvit polykarbonat (han hade hittat en liknade form från något design magasin på 50 talet) hängandes över fika bordet

Att de kommer att höra varandra bättre under fikarasten såg han bara som en bonus

Edited by SMT
Posted

Varför måste man tillverka Golden Horn i plast med något så farligt som flamskyddsmedel? Det känns överhuvudtaget inte nödvändigt. Flamskyddsmedel är farligt för alla och då speciellt för barn. Det kan påverka fortplantningen på olika sätt men kan också vara cancerframkallande. Det här med inblandning av flamskyddsmedel är ett av det mest bedrägliga saker som industrin försätt oss med. Det finns bl.a i möbler, kläder och det värsta i kläder för barn som nattkläder.

Posted
Varför måste man tillverka Golden Horn i plast med något så farligt som flamskyddsmedel? Det känns överhuvudtaget inte nödvändigt. Flamskyddsmedel är farligt för alla och då speciellt för barn. Det kan påverka fortplantningen på olika sätt men kan också vara cancerframkallande. Det här med inblandning av flamskyddsmedel är ett av det mest bedrägliga saker som industrin försätt oss med. Det finns bl.a i möbler, kläder och det värsta i kläder för barn som nattkläder.

Genom åren har 98% av GH tillverkats PP (polypropen) vilket gör att den får en helvit färg(flamskydd ger en tråkig vit färg) samt svårantändlig I de få fall den flamskyddas har det varit till offentlig miljö där brandkravet varit både sprinkler och brandsäker inredning (typ biograf)

På nya hemsidan ska detta förtydligas

Hälsningar

Matts