Strmbrg Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Idag var jag där för andra gången. Det blev andra gången utan köp, dessutom. Jag var lite sugen på en Teac 500-nånting CD-spelare från hemsidan (en såndär halvformatare). Väl på plats glömde jag att titta efter den... Fast 1500 var säkert inget bra pris? Dom verkar lite dyra i största allmänhet. Såg att dom sålde KT88 för 500 spänn. Det var ju inte så billigt det heller. Har du hittat nåt där? Quote
conan Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Tung kamera, Strmbrg? Skämt åsido, ja jag har sneglat på ReHifi och ett par Carlssonhögtalare för en tid sedan - men det har tagit emot att handla varje gång. Jag vet inte varför men kanske beror det på priserna och att det säljs lite av varje. Lite loppiskänsla ... Jag gillar loppisar men priserna brukar vara betydligt lägre där. Quote
Strmbrg Posted May 8, 2010 Author Posted May 8, 2010 Tung kamera, Strmbrg? Skämt åsido, ja jag har sneglat på ReHifi och ett par Carlssonhögtalare för en tid sedan - men det har tagit emot att handla varje gång. Jag vet inte varför men kanske beror det på priserna och att det säljs lite av varje. Lite loppiskänsla ... Jag gillar loppisar men priserna brukar vara betydligt lägre där. De hade en av Grados dyrare lurar förra gången jag var där. Men, 8900 (har jag för mej) för ett par begagnade hörlurar... Apropå bilden: Jag kom in från Lund-hållet denna gång, och såg denna vy. Faktiskt fotat med ett normalobjektiv. Det duggregnade och jag ville skydda linsen från väta. Quote
Timbre™ Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Apropå bilden: Jag kom in från Lund-hållet denna gång, och såg denna vy. Faktiskt fotat med ett normalobjektiv. Det duggregnade och jag ville skydda linsen från väta. Läcker bild! Den skulle ju kunna fungera som bas till reklam-affisch för Rehifi... Quote
PL300 Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Dom verkar lite dyra i största allmänhet. Nja det vet jag inte om jag kan hålla med om!, jag har inte varit där men kompisar som handlat och varit nöjda. Om man jämför privatannonser eller anndra butiksbeghyllor så kan ju dom vara ganska fantasifulla ibland och så måste man ju räkna med att dom vill tjäna pengar också som alla handlare, det är ju inte välgörenhet! Sen tycker jag att dom här villkoren är ganska generösa på begagnat (klippt från hemsidan): 10 dagars öppett köp. 30 dagars bytesrätt. 3 månaders garanti på begagnat. 14 dagars ångerrätt. Så nä jag kan inte hålla med dig där! Quote
Strmbrg Posted May 9, 2010 Author Posted May 9, 2010 Dom verkar lite dyra i största allmänhet. Nja det vet jag inte om jag kan hålla med om!, jag har inte varit där men kompisar som handlat och varit nöjda. Om man jämför privatannonser eller anndra butiksbeghyllor så kan ju dom vara ganska fantasifulla ibland och så måste man ju räkna med att dom vill tjäna pengar också som alla handlare, det är ju inte välgörenhet! Sen tycker jag att dom här villkoren är ganska generösa på begagnat (klippt från hemsidan): 10 dagars öppett köp. 30 dagars bytesrätt. 3 månaders garanti på begagnat. 14 dagars ångerrätt. Så nä jag kan inte hålla med dig där! Nä, jag ifrågasätter egentligen inte deras prissättning. Den får de ju göra som de själva vill med, naturligtvis. Kanske skulle ha formulerat mej såhär: Priserna är högre än vad jag är villig att betala. Quote
figge Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Nä, jag ifrågasätter egentligen inte deras prissättning. Den får de ju göra som de själva vill med, naturligtvis. Kanske skulle ha formulerat mej såhär: Priserna är högre än vad jag är villig att betala. Va lite osvensk, pruta. Antigen får ett ja ellet nej. Det löna sig att fråga. Quote
Strmbrg Posted May 10, 2010 Author Posted May 10, 2010 Va lite osvensk, pruta. Antigen får ett ja ellet nej. Det löna sig att fråga. Måste först hitta nåt jag verkligen skulle vilja ha. Fast då blir jag väl så angelägen att jag glömmer att pruta. Quote
lindvall Posted May 11, 2010 Posted May 11, 2010 Jag har jättelust att åka dit. Tänk så mycket begagnad hifi på så liten plats! :-) Drömmer om ett par lättdrivna åbäken, jag såg att det fanns ett par fina Cervin Vega där! :-) Quote
PL300 Posted May 11, 2010 Posted May 11, 2010 Måste först hitta nåt jag verkligen skulle vilja ha. Fast då blir jag väl så angelägen att jag glömmer att pruta. Lyxproblem! Quote
lindvall Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Nu har jag varit där! Jag kom hem med ett par Mission 752 Freedom! Egentligen hade jag tänkt att lyssna på ett par AR (Acoustic Research) M4 tror jag de hette, men de var sålda, så det fick bli något annat. Vi fick god hjälp av personalen, lyssnade nog på minst fem högtalarpar under kort tid, och det var inga problem att få hjälp att koppla om. (Har man ett par tvillingar på snart tre år med sig har man inte riktigt den tid att hänga i hifibutiker som man kanske skulle önska.) För min del var det väldigt värdefullt att få lyssna på flera olika högtalare bredvid varandra, och få den hjäp och service vi fick. Det gjorde att jag slapp chansköpa något på vinst och förlust. Är man säker på vad man vill ha kan man helt säkert hitta saker billigare på blocket eller någon annanstans på nätet, men för mig var det värt mycket att få jämföra sida vid sida. Jag tillhör dem som är lite känslig för (i mina öron) påträngande diskant, och där fick alla högtalare se sig slagna av Mission, som dessutom har fint basdjup för sin storlek och register som hänger ihop. Dessutom var det en annan trevlig kund i butiken som lyssnade på Wilsonhögtalarna, men som var vänlig nog att låta oss lyssna på "vår" anläggning när det hade kopplats upp ett nytt par högtalare. Än så länge är jag jättenöjd med mina Mission som står inkopplade till TVn och en gammal receiver från AKAi. En dag ska jag ta och koppla upp dem i "finanläggningen", och kanske måla om dem, för gulnad ekfanér tillhör inte mina förstahandsval vad gäller finish. Quote
lindvall Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Just det, några Cerwin Vega var det inte tal om att baxa in i vardagsrummet. :-) Det får i så fall bli någon gång i framtiden med en japan-inspirerad anläggning med stora lättdrivna åbäken i ett litet utrymme (vinden i mitt fall) kopplade till Lebenförstärkaren. Vi får se. Quote
Ranefjord Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Känner att jag bara måste besöka rehifi snarast. Quote
Recommended Posts