Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag undrar bara om någon har skaffat den nya boxen eller de remastrade nyutgåvorna.Är de kopieringsskyddade?

Är allt bra sugen på att skaffa dessa men struntar i det om de använder den där skiten.

Posted

Ja, det verkar inte så ... Jag köpte Der Katalog från amazon.de (för jag ville ha den tyska versionen!) och den gick bra att rippa!

/ptr

Posted
Ja, det verkar inte så ... Jag köpte Der Katalog från amazon.de (för jag ville ha den tyska versionen!) och den gick bra att rippa!

/ptr

Det är inga copy protected märkningar på omslaget?Det brukar ju vara sådana?Annars låter det väldigt positivt!Man borde ju egentligen skaffa både de tyska och engelska versionerna.

Har den tyska versionen av trans europe express och åtminstone på den skivan så är tyskan som språk helrätt.Jag menar showroom dummies kontra shaufensterpuppen!Den tyska versionen låter så mycket bättre.Passar melodin liksom.Helt naturligt.

/n.o

Posted (edited)
ger remastringen något mervärde ur ljudkvalitet och är det även ommixat?

Har lite svårt att svara på det eftersom min tidigare efterenhet av Kraftwerk har vart på vinyl.

Men det hela känns bra mycket detaljrikare än vad jag minns det (gjorde mej tyvärr av med alla deras vinyler när jag var i en smula trångmål och ville prioritera annat på "vill-ha-listan" i slutet på 80-talet... :blush :blush :( )

/ptr

Edited by plundin
Posted

För att svara på min egen fråga så är de nya Kraftwerk remastringarna inte kopieringsskyddade.Detta enligt kundtjänst på Ginza.Då blir det absolut ett inköp!Tack ändå för hjälpen. :)