Jump to content

Recommended Posts

Guest Sidekick
Posted

Hej,

Jag har hittat en Sonus Faber Musica och planerar att eventuellt införskaffa denna för att para ihop med mina Guarneri Homage. Priset är ca 14.000 SKR. Serienumret är 585. Då detta är ett relativt lågt nummer (utan att veta hur många som tillverkats...) så gissar jag att förstärkaren är minst 10 år gammal(?)

Frågan är om priset är rimligt? Jag kommer att köpa den osedd och olyssnad ifrån en butik i Danmark om det blir affär.

Det hela är med andra ord lite av en chansning, och jag vill gärna känna att jag lätt kan sälja den vidare utan någon större förlust om resultatet inte blir det jag hoppas på.

Tack!

Posted

Jag har precis köpt en ny från Tyskland (det lär finnas fler) för €1499 +transport. Mitt serienummer är 989. Jag använder den att driva mina Cremona M och är mycket nöjd.

Posted
Jag har precis köpt en ny från Tyskland (det lär finnas fler) för €1499 +transport. Mitt serienummer är 989. Jag använder den att driva mina Cremona M och är mycket nöjd.

Det måste vara ett mycket bra pris! :o:)

Sonus0007.JPG

Sonus0023.JPG