Guest johan Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Först o främst klistrar jag in vad Timbre skrev till mig i en tråd för ett tag sedan. Jag hoppas att Stargazer köper det Bäste Johan! I fortsättningen kommer jag att förlåta alla dina små eventuella framtida snedsteg... Den länken tackar jag för!... Varje gång nån refererar till "snokar" när dom egentligen menar kablar så drar jag alltid lite på smilbanden. Speciellt dyra "snokar". ( Dyra ?? om dom bara visste) Så då är det väl dax att visa riktiga slangar , snokar , ormar ! Dyrare ormar finns i Sverige men dom som har RIKTIGT dyra djur skyltar sällan med det. Med dyrare menar jag +200 000 :- Men går man på nått av alla dom expon som finns i Sverige så kan man iaf få se djur i mellanklassen. Alla djuren ligger i behållare så bildkvaliten är lite sådär. Här är en Trädpyton juvenil , ca 10 cm lång o kostar ca 2-3000 kr Adult Trädboa , den lilla gula på förra bilden kommer att se nästan likadan ut som vuxen o kommer att kosta lika mycket. (Priset står på lådan) Australien har en massa konstiga djur som man sällan ser på zoo bla. Det är för att dom har dom strängaste export regler jag vet. Det gör att djuren blir VÄLDIGT dyra. Här har vi en Womapyton. Pris.....40K Ödlor finns det med på expon , det är inte min starka sida. Här en vuxen Kamelont , Prislapp 3000 :- Sista bilden blir på Albino Geckoödla. En relativt vanlig ödla som kostar ca 1500:- Så nästa gång ni snackar om att dom senaste "snokarna" var dyra tänk då på mig som har 2 dyra hobbies. Pix av Ha det bäst J Quote
datar Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Har du provat att koppla snokarma mellan dina högtalare? Ormar kan enligt mitt tycke vara otroligt fina i sina färger! Quote
K-man Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Hua! Jag kan inte riktigt förlika mig med dessa ....hmmm....djur...jag hoppas din inbjudan om ormträning kvarstår Johan... \\K-man Quote
Timbre™ Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Jo, ibland säger man för mycket men bilderna var fina så vi gör ett undantag... :cool: Euphonia Herpetologiforum.se Quote
Guest johan Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 jag hoppas din inbjudan om ormträning kvarstår Johan...Givetvis ! Hur många ska jag ta med upp till Arken ?? DATAR Har du provat att koppla snokarma mellan dina högtalare? Du är du utvisad ! SNOKAR !!!! JAG !!!! *Hpmf* Ser ormen på sista bilden ut som en snok ? :cool: Jo det finns sådana otroliga variationer , vissa är så grälla o färgglada att man knappt tror att det är sant. Men så ser man ormen i sitt naturliga habitat ..............så syns den inte Ha det bäst J Quote
marbrink Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Får man starta en "hifikatt" tråd nu också? Quote
Timbre™ Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Vi kan ta en husdjurstråd per månad. Månadens kvot är fylld... :cool: Quote
Guest johan Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Det här var en engångsföretelese till nästa expo syd (om 12 mån) Jag tyckte att jag hade en till godo , men det blir inga fler ormbilder nu. Om däremot nån har frågor eller så , Pm mig. Tack Timbre , jag är skyldig dig en , den tar vi i baren till Arken Ha det bäst J Quote
marbrink Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Timbre: Tur att det bara är tre dagar till nästa månad! nä, du kan vara lugn. De kommer ingen katt-tråd... Quote
Ranefjord Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Finns dyra HiFi-ormar i Kristianstad för de som inte vill ha dem riktigt lika livliga, MEN ÄNDÅ NÄSTAN! Siltech på Dirty. Quote
Guest johan Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Fina feta och farliga snokar Ingen på bilderna är giftiga Så dom är ganska ofarliga Quote
K-man Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Johan, till Arken, gillar de verkligen hifimässor? ...de kanske blir tokiga och smiter...och drar igång den nya såpan....."ormet krouper" "snart i ett avlopp nära dig"....denna dokusåpa skulle onekligen engagera fler än någon annan såpa! :clown: \\K-man Quote
Guest johan Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Nej för 17 Varma klass A steg är allmänt känt bland ormar Det hade sett ut va , jag på Arken med nästan 4 met orm ! Fast det hade nog blivit rubriker i tidningen Quote
stargazer Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 OK, johan... det här var lite kul faktiskt Särskilt med prislapparna... påminner ju lite om priserna på sjysta HiFi-snokar Har du någon med aktiv skärm Tråden godkännes med viss tvekan p.g.a den varma (och slemmiga?) humorn och (den förvisso avlägsna men lite fyndiga) kopplingen till HiFi. Idag är jag på bra humör / stargazer :cool: PS Katt-trådar (tre t ? språkvårdare - hitåt!) och dylikt kan vi vara utan. Detta med djurtrådar får bli en engångsföreteelse... DS Quote
Guest johan Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 O nu blir vi tydligen en till i baren , jag är skyldig dig en med Stargazer Ps Ormar är inte slemmiga Ha det bäst J Quote
Timbre™ Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 stargazer har talat och vi finner oss i detta beslut... :cool: Arkenbaren var det ja... Quote
Recommended Posts