Jump to content

Recommended Posts

Posted

Först o främst klistrar jag in vad Timbre skrev till mig i en tråd för ett tag sedan. Jag hoppas att Stargazer köper det :blush:D

Bäste Johan!

I fortsättningen kommer jag att förlåta alla dina små eventuella framtida snedsteg...  

Den länken tackar jag för!...

Varje gång nån refererar till "snokar" när dom egentligen menar kablar så drar jag alltid lite på smilbanden. Speciellt dyra "snokar". ( Dyra ?? om dom bara visste)

Så då är det väl dax att visa riktiga slangar , snokar , ormar !

Dyrare ormar finns i Sverige men dom som har RIKTIGT dyra djur skyltar sällan med det. Med dyrare menar jag +200 000 :-

Men går man på nått av alla dom expon som finns i Sverige så kan man iaf få se djur i mellanklassen.

Alla djuren ligger i behållare så bildkvaliten är lite sådär.

Här är en Trädpyton juvenil , ca 10 cm lång o kostar ca 2-3000 kr

moreliajuvenil.jpg

Adult Trädboa , den lilla gula på förra bilden kommer att se nästan likadan ut som vuxen o kommer att kosta lika mycket.

(Priset står på lådan)

morelia.jpg

Australien har en massa konstiga djur som man sällan ser på zoo bla. Det är för att dom har dom strängaste export regler jag vet. Det gör att djuren blir VÄLDIGT dyra. Här har vi en Womapyton. Pris.....40K

woma.jpg

Ödlor finns det med på expon , det är inte min starka sida. Här en vuxen Kamelont , Prislapp 3000 :-

kemelont2.jpg

Sista bilden blir på Albino Geckoödla. En relativt vanlig ödla som kostar ca 1500:-

gecko.jpg

Så nästa gång ni snackar om att dom senaste "snokarna" var dyra tänk då på mig som har 2 dyra hobbies. ;):black:

Pix av

21.jpg

Ha det bäst

J

Posted
jag hoppas din inbjudan om ormträning kvarstår Johan...
Givetvis ! :)

Hur många ska jag ta med upp till Arken ??

DATAR

Har du provat att koppla snokarma mellan dina högtalare?

Du är du utvisad ! :D

SNOKAR !!!!

JAG !!!!

*Hpmf*

;)

Ser ormen på sista bilden ut som en snok ?

:cool: ;)

Jo det finns sådana otroliga variationer , vissa är så grälla o färgglada att man knappt tror att det är sant. Men så ser man ormen i sitt naturliga habitat ..............så syns den inte

Ha det bäst

J

Posted

Det här var en engångsföretelese till nästa expo syd (om 12 mån) :D

Jag tyckte att jag hade en till godo , men det blir inga fler ormbilder nu.

Om däremot nån har frågor eller så , Pm mig.

Tack Timbre , jag är skyldig dig en , den tar vi i baren till Arken

Ha det bäst

J

Posted
Fina feta och farliga snokar

Ingen på bilderna är giftiga ;) Så dom är ganska ofarliga :D

Posted

Johan, till Arken, gillar de verkligen hifimässor? ...de kanske blir tokiga och smiter...och drar igång den nya såpan....."ormet krouper" "snart i ett avlopp nära dig"....denna dokusåpa skulle onekligen engagera fler än någon annan såpa!

:clown:

\\K-man

Posted

Nej för 17

Varma klass A steg är allmänt känt bland ormar :D

Det hade sett ut va , jag på Arken med nästan 4 met orm ! Fast det hade nog blivit rubriker i tidningen ;)

Posted

OK, johan... det här var lite kul faktiskt :)

Särskilt med prislapparna... påminner ju lite om priserna på sjysta HiFi-snokar :?:

Har du någon med aktiv skärm ;):?:

Tråden godkännes med viss tvekan p.g.a den varma (och slemmiga?) humorn och (den förvisso avlägsna men lite fyndiga) kopplingen till HiFi.

Idag är jag på bra humör / stargazer :cool:

PS

Katt-trådar (tre t :o ? språkvårdare - hitåt!) och dylikt kan vi vara utan.

Detta med djurtrådar får bli en engångsföreteelse...

DS

Posted

O nu blir vi tydligen en till i baren , jag är skyldig dig en med Stargazer :)

Ps

Ormar är inte slemmiga

Ha det bäst

J