Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har installerat och försökt följa alla förslag till inställningar på denna rippern. Allt flyter på tills jag ska sätta mig och lyssna på filen, inte ngn media spelare vill spela upp filen. Försökt att till rippa till Wav samt Aiff, provat att spela upp i Itunes, Mediamonkey, Jriver och även bytt mellan Pc och Mac.

Filen innehåller ju helt klart ngt :icon_smile_clown: men inget händer....HJÄLP!!!

Vad har jag gjort för fel? Finns det ngn som varit ut för samma?

Posted

Låter mysko!

Vad är det för platta? (kopieringskyddad?) .. Har du testat och rippa den på Macen?

Vilken version av dBpoweramp?

Kan du ta en skärmdump på dina inställningar och posta?

Det blir så mycket lättare om man vet vilka inställningarna är!

Har testat version 13.1 på min 6 år gamla risiga toshibalaptop med alla inställningar "as source" och rippat en random CD både som aiff & wav och bägge funkar klanderfritt!

/ptr

Posted

Det vart ungefär ett 15 tal olika plattor från olika genrerer..borde inte vara det, dessutom gav inte Dbpoweramp ngra fel info det blev "secure rip" som resultat.

Provade både "as source" samt 44 khz 16 bit.

Tyvärr har jag precis sålt min stationära Pc, tänkte inhandla en laptop till rippningen, så skärm dumpar blir svårt att skaka fram :icon_smile:

Kanske du kunde länka in ett gäng skärmdumpar för en perfect inställd Dbpoweramp? :icon_smile:

Mysko är det iaf, det borde ju funkat, har rippat med tex EAC utan ngr som helst problem, kan inte tänka mig att det ska vara svårt att ställa in Dbpoweramp.

Posted
Jag har installerat och försökt följa alla förslag till inställningar på denna rippern. Allt flyter på tills jag ska sätta mig och lyssna på filen, inte ngn media spelare vill spela upp filen. Försökt att till rippa till Wav samt Aiff, provat att spela upp i Itunes, Mediamonkey, Jriver och även bytt mellan Pc och Mac.

Filen innehåller ju helt klart ngt :icon_smile_clown: men inget händer....HJÄLP!!!

Är de kopieringsskyddade ?

Posted

Kolla in Illustrate's konfigurationsguide

Inte särskilt svårt, men det tar en stund. Hav tålamod och följ instruktionerna till punkt och pricka.

För mig funkar dbPoweramp helt suveränt. Mycket, mycket smidigare än EAC tycker jag iaf.

CDrippern rippar snabbt, snyggt och smidigt. Härligt med AccurateRip också.

Har haft problem med två skivor hittills (har rippat ganska många ur min samling): Sarah McLachlans "afterglow" och Nikka Costa.

Posted

Har använt den guiden till punkt och pricka...tror jag iaf, har gått igenom den massor av ggr. Det är säkert ngt liten grunka som inte är i klickad :icon_smile:

Ja Dbpoweramp verkar ju smidig annars.

Posted
Är de kopieringsskyddade ?

Finns inte en möjlighet att alla dessa är det, iom jag har redan rippat dem via EAC samt att det är sådan mängd med samma resultat. Det var fler cd än jag trodde, närmare 30 st, ex Kari Bremnes/ Svarta Björn, Eva Cassidy/American tune, Nils Lofgren/Acoustic Live är ngra av dessa.

Posted (edited)
Mysko är det iaf, det borde ju funkat, har rippat med tex EAC utan ngr som helst problem, kan inte tänka mig att det ska vara svårt att ställa in Dbpoweramp.

Jag tror inte att jag ens gjort några inställningar annat än att välja "Secure"!

Jag bara installerade dBp och sedan kodecarna och började rippa!

om jag inte rippar direkt till flac 8, så ser jag bara till att det står "as source" i inställningarna!

precis som stargazer är jag odelat positiv! jag anväder verkligen bara EAC när det är någon platta som inte funkar i dBp!

/ptr

Edited by plundin