Jump to content

Genelec visar nya högtalare imorgon den 7 april

gcs

Recommended Posts

Jag vet inte var det här ska ligga och jag har inga egna intressen i Genelec.

Jag fick den här inbjudan idag från Soundware som inte är en hifi-butik. Några av er kanske är intresserade och kan komma. Studio 4 ligger precis till höger när man kommer in i hangaren.

Drop-In Demo Genelec 8260

8260A är Genelecs nya 3-vägs DSP aktiv monitorhögtalare med MDCT - Minimun Diffraction Coaxial, en revolutionerande högtalarelement-teknologi utvecklad av Genelec. MDC integrerar mellanregister- och diskantelement i samma enhet på ett sätt som man aldrig tidigare har gjort. Högtalarlådan är, som hela 8000-serien, gjord i gjuten aluminium med DCWT waveguide, som ger en mycket bra stereobild och bygger på konceptet med MDET (Minimum Diffraktion Enclosure).

8260A har en utökad frekvensåtergivning ner till 26 Hz (-3 dB).

DSP-processorn i 8260A hanterar alla grundläggande parametrar för delningsfilter, element-korrigering, elementens positionsjustering, alla rumskorrigerande filter som EQ och signal-fördröjning.

Genelec Loudspeaker Manager GLMT-mjukvaran kontrollerar 8260A på samma sätt som alla andra högtalare i 8200-serien.

http://www.genelec.com/8260a/

Genelec 8260 Drop-In Demo

Onsdagen den 7 april

kl .15:00 - 19:00

Studio 4 i Radiohuset

Oxenstiernsgatan 20, Stockholm.

Välkomna

Edited by gcs