Georg Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Jag har en bra da omvandlare från theta DSpro v ! Den låter väldigt bra när jag matar den med signal från min cd! Men när jag försöker att omvandla 24/96 från min dvd så får jag Missljud (ja den ska klara detta) då jag tog kontakt med thetas tekniker så sa han att detta beror på att digitalsignalen från en dvd innehåller mer högfrekventa störningar (jitter) och att lösningen är en box mot detta (jitterätare)! Så jag undrar om någon har tipps på några olika alternativ på marknaden? Quote
Georg Posted August 27, 2004 Author Posted August 27, 2004 Tack för tipset ! Vet du om det finnes någon återförsäljare på denna produkt i vårat land? Quote
Innowatt Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 Jeg vil anbefale Altmanns JISCO - se www.jitter.de. JISCO'en virker rigtigt godt - og endnu bedre, hvis den kombineres med en UPCI. Jeg har selv prøvet produkterne. Har man prøvet dem, kan de fleste ikke leve uden dem. Mvh Jesper Quote
Neon Park Posted September 5, 2004 Posted September 5, 2004 Det finns en modell som heter Genesis Digital Time Lens det är en låda som klockar om signalen och skickar ut en jitterfri signal till dacen. Mvh Quote
Recommended Posts