Jump to content

Kamera funderingar


new order

Recommended Posts

Det är så dags nu ... :closedeyes: Det blir säkert bra. Fotografen är den bakom kameran. ;)

Just därför drar jag mig för att köpa häftig kamera till mig själv.

Jag är helt enkelt en katastrof bakom sökaren.

Ingen ide' att köpa dyra penslar om målaren e kass.

new order däremot vet jag kan ta bilder, mkt bättre än undertecknad iaf (ingen merit iofs)

Lycka till m din Canon.

You can on a Canon! ;)

Link to comment
Share on other sites

Just därför drar jag mig för att köpa häftig kamera till mig själv.

Jag är helt enkelt en katastrof bakom sökaren.

Ingen ide' att köpa dyra penslar om målaren e kass.

new order däremot vet jag kan ta bilder, mkt bättre än undertecknad iaf (ingen merit iofs)

Lycka till m din Canon.

You can on a Canon! ;)

Hehe.Vet inte om jag är någon bättre fotograf än dig,Stargazer.Vi är nog bägge lika jämndåliga eller det kanske mer diplomatiska "Vi har utrymme för förbättringar"? ;)

Jag tycker det kan vara skoj att fotografera men någon värre kamera än denna behöver jag nog inte om sanningen ska fram.Stargazers liknelse om målarpenseln stämmer bra på mig med.

Att det blev en Canon var bara ren slump.För mig spelar det ingen roll om det var en Canon eller Nikon som införskaffats.Men eftersom jag är lite av en "motvallsgubbe",så är Canon kanske rätt val.

Nikon övervikt råder troligen på detta forumet.Så låt ropen skalla.En CANON till alla! ;)

/n.o

Link to comment
Share on other sites

Tänkte bara säga att jag levt ett par veckor med min Panasonic Lumix DMC-LX3 som jag beställde för ca. 3500 inklusive DHL frakt (leverans till nästa dag från England!!). Billigaste pris i Sverige ca. 4500.

Jättenöjd, lätt att ta med men ändå med riktig kamerakänsla. Riktigt fin Leica lins med bländare ner till 2.0. Inställningsmöjligheter man känner igen från systemkamera: P, A, S, M, manuell ISO-inställning, kan ställa vitbalans, RAW, blixtsko för riktig blixt etc. plus lite annat lulllull. Dessutom filmar den HD, perfekt för att fånga småungarna på film. Rekomenderas.

Link to comment
Share on other sites

Fingrade på en Canon G11 i helgen. En polare till mig som tidigare har haft ett gäng olika D-SLR (Från Canon)

Den verkade trevlig. Fungerade klockrent med EX blixt till,,,

Nästan så man skulle ha en som reservkamera. Kanske frun skulle få en i födelsedagspresent. :):D

Link to comment
Share on other sites

Fingrade på en Canon G11 i helgen. En polare till mig som tidigare har haft ett gäng olika D-SLR (Från Canon)

Den verkade trevlig. Fungerade klockrent med EX blixt till,,,

Nästan så man skulle ha en som reservkamera. Kanske frun skulle få en i födelsedagspresent. :):D

Har också fingrat på den, riktigt sjysst! Skön känsla och rejäl byggkvalitet!

Fast ganska stor kamera, lite för stor att bara ha med i fickan när man ex. ska på fest. Men kan man leva med det så är det en riktigt fin kamera. En som säkert kan fota liknande kvalitet från Canon är deras nya kompakt S90. Den har likanande specar men i ett mindre format, riktigt smart snurrhjul på linsen också.

Link to comment
Share on other sites

Hallojs alla musiclovers.Jag ropade hem en Canon EOS 500D på tradera.Skulle bara höra era åsikter om den.Bra eller Anus?

/n.o

GRATTIS !

Jag sitter GIVETVIS själv med Canon.

Då är det "bara" att börja inhandla objektiv. Satsa på beg det har jag gjort och sparat många läropengar.

Om du inte redan hittat dit, så kan jag rekomendera sidan nedan med bl.a forum, recensioner, privatannonser.

http://www.fotosidan.se/

Lycka till !

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske ropade hej lite för tidigt.Jag vann som sagt budgivningen på en kamera i tisdags.Säljaren hörde av sig på torsdagen för att fråga om betalningssätt.Jag svarade.Sedan har han inte hört av sig.

Jag vet inte hur länge det är vanligt att vänta efter att ha vunnit en budgivning,innan man kan göra klar affären.1 vecka?2?Tar detta för lång tid så struntar jag i det hela.

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske ropade hej lite för tidigt.Jag vann som sagt budgivningen på en kamera i tisdags.Säljaren hörde av sig på torsdagen för att fråga om betalningssätt.Jag svarade.Sedan har han inte hört av sig.

Jag vet inte hur länge det är vanligt att vänta efter att ha vunnit en budgivning,innan man kan göra klar affären.1 vecka?2?Tar detta för lång tid så struntar jag i det hela.

Fick du den till ett "ovanligt" bra pris ?

Link to comment
Share on other sites

En kamera som jag tror är värd att titta på, Sony Alpha 850. Jag har läst att den ska vara riktigt bra. Vad säger ni andra om Alpha, den finns också i olika mindre dyra modeller.

Bra för fotografer med behov av att förstora sina bilder till A2 eller större! Gediget hus och helt fantastisk sökare!

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske ropade hej lite för tidigt.Jag vann som sagt budgivningen på en kamera i tisdags.Säljaren hörde av sig på torsdagen för att fråga om betalningssätt.Jag svarade.Sedan har han inte hört av sig.

Jag vet inte hur länge det är vanligt att vänta efter att ha vunnit en budgivning,innan man kan göra klar affären.1 vecka?2?Tar detta för lång tid så struntar jag i det hela.

Har du varit inne och kollat så att han inte lagt en faktura i sin länk? Observera att bådas bud är bindande...

Link to comment
Share on other sites

Jag fick den för 5450kr.Ganska ok pris,tror jag.Det var en ny kamera med ett kit-objektiv.Jag vet att mitt bud är bindande.Men det är lite frustrerande när säljaren inte visar intresse riktigt att fullfölja affären.

Skickade ett mejl idag under lördag förmiddag om hur vi skulle fullfölja affären.Inget svar,inte ännu iaf.

/n.o

Link to comment
Share on other sites

Jag fick den för 5450kr.Ganska ok pris,tror jag.Det var en ny kamera med ett kit-objektiv.Jag vet att mitt bud är bindande.Men det är lite frustrerande när säljaren inte visar intresse riktigt att fullfölja affären.

Skickade ett mejl idag under lördag förmiddag om hur vi skulle fullfölja affären.Inget svar,inte ännu iaf.

/n.o

Det reder sig nog ska du se. Det är väl inte helt ovanligt att folk åker iväg över helgen för att "vila" från allt vad

cyberspace innebär . Snart är det måndag och då får du säkert kontakt igen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...