Jump to content

Recommended Posts

Posted

Threshold 400A

Jag ska avyttra min Thresholdstärkare :black: Men jag är av den sorten som tycker att skivor ska spelas och hifiutrustning lyssnas till. Museum är inget jag eftersträvar. Så det är dags att ta farväl av denna historiskt intressanta förstärkare.

Men innan dess så tänkte jag slänga upp ett par bilder här i nostalgiforumet.

threshold3.jpg

Posted

threshold1.jpg

Enligt "legenden" så är detta en av de stärkarna som verkligen satte solid-state på audiofilkartan och öppnade ögonen för att transistorer kunde bringa välljud även för den krävande lyssnarskaran. Nätet är fullt med information om detta slutsteg som verkligen satt spår i hifi-hjärtan världen över. Detta har oxå märkts på antalet som hört av sej om stärkaren från världens alla hörn.

Posted

Bilder som andas mycket sjuttiotal... :cool: :) Kan inte låta bli att även minnas den Harman Kardon Citation 16 som fanns till salu på Bangatan någon gång runt 1976.

Posted
Jag ska avyttra min Thresholdstärkare :black: Men jag är av den sorten som tycker att skivor ska spelas och hifiutrustning lyssnas till. Museum är inget jag eftersträvar. Så det är dags att ta farväl av denna historiskt intressanta förstärkare.

Varför avvyttra en sån godbit? Den borde väl vårdas och spelas varje dag?

Posted
Det hade jag nog aldrig klarat av... :(:D

Visst sålde du ett par OA2212 för ett par år sedan?? :o:)

Jag förstår er helt och hållet! Och just nu står det och spelar för första gången på ett par månader och det låter riktigt bra. Har aldrig varit med om en produkt som ändrar ljudkaraktär så kraftig under uppvärmning. Ju varmare ju större ljudbild och varmare röster Ska senare ikväll koppla tillbaka ARC'en när det blivit lite lugn och ro. Vem vet jag kanske ångrar mej?

Posted
Visst sålde du ett par OA2212 för ett par år sedan?? :o:)

Jo, det stämmer och man får nog gå på den egna intuitionen. Min Carlssontid var definitivt över och så kanske även din Threshold-epok... :?::)