Ekman Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Detta är originalet för dom som inte har hört den förut, inte speciellt mycket att hänga i granen Och här är Eric Lewis närmast maniska jazzrockscover? måste säga att han ger den ett rätt stort lyft. Eric Lewis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overture Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Eller så kan man se det som musikskoleonani som förintar en helt ok låt... Sjukt trött på töntiga jazziga covers som på det hela taget går ut på att ta bort sjäva poängen i en låt och ersätta den med tekniskt svåra moment. Som någon sa: men kan bli för duktig. Och om man är musiker så slutar det med olyssningsbar jazzrock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted March 19, 2010 Author Share Posted March 19, 2010 Jag håller med dig ibland kan det bli precis som du skriver men i detta fallet tycker jag det är precis tvärtom han tar en skitlåt och gör den riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Och här är Eric Lewis närmast maniska jazzrockscover? måste säga att han ger den ett rätt stort lyft. Maniskt var ordet - det blir mitt bestående och enda intryck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted March 19, 2010 Author Share Posted March 19, 2010 Maniskt var ordet - det blir mitt bestående och enda intryck. Precis just det som är grejen ser ut som om han vill döda pianot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overture Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Känner att jag var lite "grov" i mitt svar här om dagen. Kunde nog lagt fram det lite trevligare men själva essensen av mitt budskap vill jag stå för. Är egentligen inget fan av Evanescence men tycker nog att de lyckas rätt bra med melodier och känsla i sina låtar. Fler toner i svårare takt är inte det samma som en bättre låt i min värld vilket man ilband kan tro är fallet när det gäller jazz. Nåja, musik handlar ju om tycke och smak så inget är ju rätt eller fel. Kan hålla med om att det var en kul/annorlunda performance att titta på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Kan inte kommentera stycket, men jag har inget annat än respekt för de musiker så inte bara smeker sina instrument utan faktiskt ger sej in i handgemäng! Respekt! Och jag kommer nog kolla upp den här artisten lite närmre! Tackar Ekman! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts