Jump to content

Recommended Posts

Posted
De var iallafall snygga! :)

\\K-man

... och låter riktigt bra :app:;)

Jag var förbi under dagen och fick naturligtvis ett litet smakprov.

48c6e95c.jpg

MBL's förra 116 modell är ju för undertecknad inte direkt olyssnad så det var med spänning jag satt mig till rätta i soffan

för att få en jämförelse.

139bb7f3.jpg

Dagens medhavda testskiva var såklart av det "microspårade" slaget :)

Anne Bisson - Blue Mind

68119b12.jpg

b2997ee0.jpg

22e94669.jpg

7d56ff56.jpg

Vad kan då vara skillnaden mellan den gamla och nya modellen :?:

Tja, lite svårt att säga kanske när man jämför butikslyssning med hemmalyssning men någonting i de lägre oktaverna har blivit

mer konturrikt och nyanserat. Kan det vara så att den omdesignade lådan blivit en aning större i volym eller har här tillkommit

ännu lite bättre komponenter i filtret kanske ?

Oavsett...

en provlyssning rekommenderas varmt :)

Guest Audio Concept
Posted

p-pan,

nya skivan du hade med var riktigt bra (har redan beställt) - och tack för bilderna.

mvh, Audio Concept

Posted

Hej,

Var nere på AC idag och lyssnade.

Har ni möjlighet, gå dit och lyssna på dessa fantastiska högtalare.

De lät väldigt, väldigt bra. :mm:

Posted

Oerhört snygga! Måste komma förbi och lyssna snart.

Alla dessa uppgraderingar bland Mbl´s högtalarsortiment får en att fundera om det är något på gång med 101orna?

Guest Audio Concept
Posted

Sanfrid,

MBL gjorde en upgrade av 101 förra året. Då flög en tekniker hit från Tyskland och uppgraderade de som finns här. MBL 101, som den klassiker den är, kommer att kvarstå som den är nu. Riktigt snygga i svart :-)

Espresson är alltid redo..... :-)

Mvh, Audio Concept

Posted
Sanfrid,

MBL gjorde en upgrade av 101 förra året. Då flög en tekniker hit från Tyskland och uppgraderade de som finns här.

Undertecknad var en som fick besök av tekniker från Tyskland, MBL uppgraderade delningsfiltret från mk 1 till mk 2. han modifierade mitt filter undr ca: 1 timmas tid och på så sätt blev mina högtalare uppgraderade..Snyggt som attan av MBL, inget bök, imget släpande av högtalare för mig..Guld.

Resultatet btev otroligt bra i mina öron.

Posted
Undertecknad var en som fick besök av tekniker från Tyskland, MBL uppgraderade delningsfiltret från mk 1 till mk 2. han modifierade mitt filter undr ca: 1 timmas tid och på så sätt blev mina högtalare uppgraderade..Snyggt som attan av MBL, inget bök, imget släpande av högtalare för mig..Guld.

Resultatet btev otroligt bra i mina öron.

1 poäng till MBL för detta :icon_smile: