P-pan Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 De var iallafall snygga! \\K-man ... och låter riktigt bra Jag var förbi under dagen och fick naturligtvis ett litet smakprov. MBL's förra 116 modell är ju för undertecknad inte direkt olyssnad så det var med spänning jag satt mig till rätta i soffan för att få en jämförelse. Dagens medhavda testskiva var såklart av det "microspårade" slaget Anne Bisson - Blue Mind Vad kan då vara skillnaden mellan den gamla och nya modellen Tja, lite svårt att säga kanske när man jämför butikslyssning med hemmalyssning men någonting i de lägre oktaverna har blivit mer konturrikt och nyanserat. Kan det vara så att den omdesignade lådan blivit en aning större i volym eller har här tillkommit ännu lite bättre komponenter i filtret kanske ? Oavsett... en provlyssning rekommenderas varmt Quote
Guest Audio Concept Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 p-pan, nya skivan du hade med var riktigt bra (har redan beställt) - och tack för bilderna. mvh, Audio Concept Quote
x2000 Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 Hej, Var nere på AC idag och lyssnade. Har ni möjlighet, gå dit och lyssna på dessa fantastiska högtalare. De lät väldigt, väldigt bra. Quote
Kent_n Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Lyssnade även jag idag, att dom låter kanon bra vet jag redan, nu har dom ochså blivit riktigt snygga. Quote
Sanfrid Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Oerhört snygga! Måste komma förbi och lyssna snart. Alla dessa uppgraderingar bland Mbl´s högtalarsortiment får en att fundera om det är något på gång med 101orna? Quote
Guest Audio Concept Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Sanfrid, MBL gjorde en upgrade av 101 förra året. Då flög en tekniker hit från Tyskland och uppgraderade de som finns här. MBL 101, som den klassiker den är, kommer att kvarstå som den är nu. Riktigt snygga i svart :-) Espresson är alltid redo..... :-) Mvh, Audio Concept Quote
Kent_n Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Sanfrid, MBL gjorde en upgrade av 101 förra året. Då flög en tekniker hit från Tyskland och uppgraderade de som finns här. Undertecknad var en som fick besök av tekniker från Tyskland, MBL uppgraderade delningsfiltret från mk 1 till mk 2. han modifierade mitt filter undr ca: 1 timmas tid och på så sätt blev mina högtalare uppgraderade..Snyggt som attan av MBL, inget bök, imget släpande av högtalare för mig..Guld. Resultatet btev otroligt bra i mina öron. Quote
juha Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Undertecknad var en som fick besök av tekniker från Tyskland, MBL uppgraderade delningsfiltret från mk 1 till mk 2. han modifierade mitt filter undr ca: 1 timmas tid och på så sätt blev mina högtalare uppgraderade..Snyggt som attan av MBL, inget bök, imget släpande av högtalare för mig..Guld. Resultatet btev otroligt bra i mina öron. 1 poäng till MBL för detta :icon_smile: Quote
Recommended Posts