calle_jr Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 High Performance Listening Danmark er ett lille land, men hifi det finns i överflöd. Vad kan vara dejligare än en tur över pölen en lördags morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 En ljudtunnel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 En Lyra Tröja i.... ? / Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 En ljudtunnel Japp, en ljudtunnel improved med 16mm brännvidd... Och härmed råder ingen tvekan om var vi hamnat; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 "Litt" Sugden? ... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 (edited) Aaahh, Sugden Sitter just nu och lyssnar på "reservriggen" med en Klassisk Sugden A21A och det låter himmelskt Edited March 13, 2010 by plind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 High Performance Listening Danmark er ett lille land, men hifi det finns i överflöd. Vad kan vara dejligare än en tur över pölen en lördags morgen http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...13/DSC_7629.JPG En sådan stol (till vänster) skulle jag vilja ha! Calle B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 Aaahh, Sugden Vi bjuder väl på en närbild då; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 En sådan stol (till vänster) skulle jag vilja ha! Plinius ger ett skandinaviskt intryck som förvånar med tanke på att de kommer från andra sidan klotet; Morten Eskildsen driver High Performance Audio; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JFK Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 En Lyra Tröja i.... ? / Ulf Har man börjat är det lika bra och köra The Full Monty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Plinius ger ett skandinaviskt intryck som förvånar med tanke på att de kommer från andra sidan klotet; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...13/DSC_7594.JPG Plinius har genomgått en designmässig styling sedan de första förstärkarna dök upp på Hifistället i början av nittiotalet. Rent utseendemässigt känns det som att utvecklingen gått i samma riktning som Classé Audio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Även den inledande lyssningen var med Plinius. Vi kopplade upp en setup med Scheu Analog MC och Tacco tonarm, Scheu Analog Laufwerk #2, Lyra Erodion, Audio Note M5 Phono, Plinius CD-101, Plinius SA-201 och Sonus Faber Cremona M. Kablage från Nordost; Morten var även i färd med att montera 12"-armen Scheu Cantus, men jag fick tyvärr ingen bild på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Ännu en frestande stol kanske; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Även den inledande lyssningen var med Plinius. Vi kopplade upp en setup med Scheu Analog MC och Tacco tonarm, Scheu Analog Laufwerk #2, Lyra Erodion, Audio Note M5 Phono, Plinius CD-101, Plinius SA-201 och Sonus Faber Cremona M. Kablage från Nordost; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...13/DSC_7582.JPG Helt otroliga bilder igen... Redan ljuset är ju ett kapitel för sig... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 (edited) Ännu en frestande stol kanske; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...13/DSC_7605.JPG En ny samlarutmaning och listan kan nog göras lång. Sonus faber har en egen variant, Dynaudio ligger inte efter och så har vi McIntosh. Det finns säkert många fler... Edited March 14, 2010 by Timbre™ arkivbild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Nordost Quantum-grejer undgår inte mig. Här QX2 och QX4; En ny samlarutmaning och listan kan nog göras lång. Sonus faber har en egen variant, Dynaudio ligger inte efter och så har vi McIntosh. Det finns säkert många fler... http://euphonia-audioforum.se/timbre/mapp2/Vicenza001.JPG Jag har inget av de märken som nämts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Jag har inget av de märken som nämts Vi kan ju alltid samla bilder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Vi kan ju alltid samla bilder... Den utmaningen antas! En konstnärlig utgåva av Scheu Diamond stod på torrdemo; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Härliga bilder Calle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
das Boot Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Trots att många redan sagt det, så måste jag också ge en eloge för de fina bilderna! Sugden gör fantastiska förstärkare, och bl a kunde vi som besökte Malmö-mässan lyssna till deras Master Class för och slutsteg. Lyssnade ni till Sugden-förstärkaren också, och är detta den gamla eller den nya Master Class integrerade? das Boot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Fantastiska bilder Även den inledande lyssningen var med Plinius. Vi kopplade upp en setup med Scheu Analog MC och Tacco tonarm, Scheu Analog Laufwerk #2, Lyra Erodion, Audio Note M5 Phono, Plinius CD-101, Plinius SA-201 och Sonus Faber Cremona M. Kablage från Nordost; Jag har en känsla av att det var den analoga kedjan med Lyra Erodion och Audio Note M5 som intresserade dig mest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Lyssnade ni till Sugden-förstärkaren också, och är detta den gamla eller den nya Master Class integrerade? Tyvärr! Vi lyssnade på tre system, men inget av dem var med Sugden, och jag vet inte heller vad det var för årsmodell Jag har en känsla av att det var den analoga kedjan med Lyra Erodion och Audio Note M5 som intresserade dig mest Absolut, eliot, men det fanns mer som var intressant. T.ex Hannl skivtvättar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Absolut, eliot, men det fanns mer som var intressant. T.ex Hannl skivtvättar Ja, det finns mycket som man behöver om man spelar vinyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 I lyssningsrum #2 ses 6st PF-damer vid poolen; Och JFK har bästa platsen; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Morten ser just som om han just skall säga "Ta ett steg tillbaka!" :-) Var i närgångna? mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 En SACD-sampler från Concord Jazz skulle få igång JFK; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Och JFK har bästa platsen; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...13/DSC_7621.JPG Du har säkert redan svarat på den frågan men jag måste ställa den igen... - Vilken brännvidd har det använda objektivet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 Vilken brännvidd har det använda objektivet... AF Fisheye-Nikkor 16mm f/2.8D Bild: Nikon.com Delförstoringar blir inte som med en bra normaloptik, men utsnittet på PF-damerna är från samma bild som den med JFK. Observera närgränsen på 25cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JFK Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 En SACD-sampler från Concord Jazz skulle få igång JFK; Fattade genast tycke för designen på dessa kompakta golvare från Penaudio www.penaudio.fi. Priset var dock inte lika kompakt, en bit över 60000 danska om jag minns rätt. Den korta lyssningsstunden här gav mersmak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 Var i närgångna? Som sagt, 25cm närgräns 3-vägaren Penaudio Serenade med Plinius CD och förstärkare från Krell; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts