bbking Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Innan du läser klicka på länken The Almost - Little Drummer boy (om du har Spoty) annars dra på en stunnsig skiva: Har under en tid sucktat , funderat och klurat lite och äntligen slagit till. Vad gör man när det känns tunt men man vill ha det tungt men inte hela tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimota Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Öh, jaha Åkejj... Då har jag lyssnat på fina sången och tittat på fina bilden också. Kändes fint, men jag tror jag har missat något... ....VADDÅ, LIKSOM...!!!??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Lindell Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 (edited) Är det spindlar som ligger och kryper i den goa filten i bakgrunden? Edited March 11, 2010 by Tobias Lindell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 Öh, jaha Åkejj... Då har jag lyssnat på fina sången och tittat på fina bilden också. Kändes fint, men jag tror jag har missat något... ....VADDÅ, LIKSOM...!!!??? Njae...Du har nog inte missat nått. Det saknas information samt att jag är nog lite dålig på att förklara. Men hav förtröstan , det kommer mera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 Jaha då fortsätter vi men först måste ni klicka på länken Laibach - Across the univers (om ni inte har Spotty, kör då nått liknande: ultra soft med tingeling slingor (electrifierad spinett, eller helt enkelt en synt ) och ljuvlig kvinnlig körsång. Se även till att det är en cover) som är en härlig cover på Beatles låten, ja hela skivan är bara covers på något annorlunda sätt,mycket bra om man orkar lyssna och har den musiksmaken. Tja du Lindell, det är inga spindlar och det är ingen filt men GO är den och framför allt snygg. Men det kommer mer om den senare , fast det hör inte alls hemma i denna tråd. Men nu serveras ytterligare en bild men ur en annan vinkel på ”the thing”. Nu med ljusare bakgrund mot den svarta ytan. The Thing Det tycks mig som om bakgrunden var snyggare på föregående bild. Den ser nog lite tunn ut i det varma ljuset (~3500°C uppskattar jag). Kanske skenet bedrar och vi håller oss musik mässigt till det ljusare slaget, alltså låten. The Thing ger min lata kropp ro och vila samt möjlighet att få lyssna till tyngre HiFi, absolut inte så tung som Lindells högatlare men ändock en liten bit på väg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Kändes fint, men jag tror jag har missat något... Du är inte ensam, men jag brukar vara helt lost i dessa gissningslekar så jag är ingen bra ref. Den ser nog lite tunn ut i det varma ljuset (~3500°C uppskattar jag). Björn B talar garanterat om färgtemperatur som normalt anges i Kelvin och 3500 verkar stämma bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 Du är inte ensam, men jag brukar vara helt lost i dessa gissningslekar så jag är ingen bra ref. Björn B talar garanterat om färgtemperatur som normalt anges i Kelvin och 3500 verkar stämma bra. Stämmer på pricken! Alltså enheten som självklart skall vara Kelvin grader, har för mig att en 60W glödlampa ligger där nånstans, som kortet är tagit i. Är ju inte så bevandrad i den digitala foto konsten ännu att jag kan redigera färgbalanser, är mer av den gamla skolan med negativ,dia och väntan på framkallning. Men men , mycke kul har ju hänt i mörkrum. Calle_jr, man kan nog säga att detta inte är en gissningslek utan vad jag har erfarit en "teaser". Men det klart vore ju kul om nån gissa men lite ojust från min sida för det torde vara omöjligt. Fast den kanske inte är så spännande när den väl kommer till sin slut punkt, men man får ju reta sinnena något så smakar det så mycket bättre. Och som grädde på moset kommer en suggestiv bild till: The Thing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimota Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Jag tror jag vet redan. Det är... ...en lunchlåda i resonansdämpande kolfiberkomposit! Med inbyggd sandwich. Eller kanske lite gött mos. Säkert med en iPod dockningsstation på baksidan också. Tuff! Är det Mk1:an eller Mk2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Jaha då fortsätter vi men först måste ni klicka på länken Laibach - Across the univers (om ni inte har Spotty, kör då nått liknande: ultra soft med tingeling slingor (electrifierad spinett, eller helt enkelt en synt ) och ljuvlig kvinnlig körsång. Vad har hänt med Laibach?? Jag minns dom absolut inte som någonstans i närheten av "ultra soft" Måste lyssna på Opus Dei och höra om det stämmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bernt Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Jag tror det är en übertrimmad shaktisten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Av första inlägget att döma borde det vara en sub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimota Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Av första inlägget att döma borde det vara en sub Jag sa ju att det var en macka! :clown: Det är väl det som kallas bas-föda. Då hade vi löst det! Ganska enkelt egentligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 Sub och Shaktisten är nära och kanske delvis rätt. Först kör vi lite Musik klicka på länken Julian Cope och har du inte Spotty kör en tacktfast lätt pop låt med manlig sång. Har likheter med Libach låten. Ja det var ju så att i min lathet ville jag få accsen till mer bas på distans. The Thing hjälper mig. Den var vad som helst men blev en unik (nästan) hjärte vän. Fronten av "The Thing" liggandes på spindel mattan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 The Thing hjälper mig. Den var vad som helst men blev en unik (nästan) hjärte vän. Är det en pacemaker med fjärrkontroll för frekvensstyrning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Nåväl... Musik länken är Wildbird&peacedrums Liar Lion mums för Göteborgs band. Jajjamän en form av fjärrkontroll med frekvensstyrning är det. Man kan säga en premier i sitt slag och jag är ägaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Jaha då var det först dags för musik länken Blue for two där "Ships" får representera denna era. Tänk vad en DX7 (eller om det var en ensoniq esq1) kan göra i rätta händer. Gubbsen (ja vilka?) borde spela in denna skiva igen men med dagens teknik. Då jag ibland saknar riktig go bas så då körs en sub. Men man blir snabbt trött och vill stänga av den. Sen ska den på igen och så håller det på. Så vad gör man... Jo, Operation A. Investera in en fjärrk , The Thing , för el urtaget så så man kan få lite tyngre ljudbild när så önskas utan att lyfta på rö... Men ack så lätt och ingen gedigen känsla!(Nåväl kanske därav priset 149:- för fjärk och tre urtag på Harald Nyborg). Vad att göra? Operation B: tyngre tack ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 18, 2010 Author Share Posted March 18, 2010 Operation B: Förädla varan = ger den mervärde. Men först en liten spoty länk: I går var polar Ulf på besök och lite bakgrundsmusik kördes, när han skulle gå sa han i dörren "vad var det där du spela med han Basic eller nått, det var gott" Så gott mos här kommer "Count Basie" - min skiva heter e=mc2 , men "The atomic mr Basie" går väl lika bra. Själv lyssnar jag in mig på Krall - Live in Paris , för bättre förståelse. Så då övergår jag till Operation B1: Den lilla plast saken hade en dass grå tråkig silver färg som knappast ingav kvalitet. Samma färg som kontakten på bilden. "The Thing"(som ännu inte blivit the thing utan en plastig tråkig fjärk) tvättades med aceton och sprutmålades matt svart. Känns ju lite sofistikerat med svart. "The Thing" med kontakt. Hmmm nu ser den ju mycket trevligare ut. Men det skall inte slamra när den ultra lätta plast boxen sätts ner på bordet. Små mjuka plast fötter applicerades på undersidan. Ja nu börjar det likna något. Sen förra inlägget för att stilla eder nyfikenhet avsljöjas att gubbsen i "Blue for two" , som för övrigt de är ett Göteborgs band , är Henryk Lipp och Fredde Wadling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 21, 2010 Author Share Posted March 21, 2010 Nåväl nu kommer tyngden i Operation B2 Så på musik spåret blir det något riktigt tungt, lyssna in trummisen. Är han Sveriges/världen snabbaste? Nåväl musiken snabb å tung men de kunde nog dra ned lite på grawlet. C.B Murdoc - Vomit the horrid Nu skall the Thing tyngas. Först fylls knappsatsen med blyhagel och lite spik som omsorgsfullt limmas fast. Därefter fylls bottenplattan med stål och koppar spik. Sist och minst fylls batteri locket med spik. Dåså nu har the Thing och min fot en sak gemensamt: fyllda med spik. Härlig känsla med tyngd och mjuk fin lack. Bara två saker återstår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Nåväl, denna lilla bild tråd går nu till sin ända. Med musik i lugnt tempo med ett väldigt driv i och riktigt tung gung i mitten. Släck ned, luta tillbaka och njut. Vad kan inte en man göra med sitt piano: Lyssna&njut Operation 2C - the final tuch Två saker återstod ju. Ett limma fast ett snyggt märke (mest för att se snabbt vilken sida är fram eller bak). Härligt! Nu blev den tung, snygg och sofistikerad. Underbar att använda. Så från en sketen 149:- fjärk till ren glädje fjärk. Sista saken då? Jo tyckte den blev så bra och det behövs två st till skillda bord... Så jag gjorde en till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Nåväl, denna lilla bild tråd går nu till sin ända. http://i838.photobucket.com/albums/zz302/b...tering/Sist.jpg Så jag gjorde en till. Fjärrkontroller har en förmåga att samlas på samma bord men har man bara utrymme att sprida ut dem blir det en helt annan femma. En kul och annorlunda rapport! :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 å by the way, tyckte det blev så bra att jag snygga även till stativen. Det var allt för mig. Tack å hej leverpastej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Är det spindlar som ligger och kryper i den goa filten i bakgrunden? PS. Lindell, det är en Kasthall matta. En av de få inom Svensk textil industrin som stannat i Sverige och satsar på kvalité och design istället för kvantitet och "low qual". Som ljud absorbent? Vet ej men snygga är de. D.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts