Jump to content

Paypal och Verified by Visa/E-kort

eliot

Recommended Posts

Hej,

jag fick denna informationen när jag loggade in på mitt konto på Swedbank:

swedbank.jpg

Vilket skall jag välja Verified by Visa eller e-kort och jag vet inte hur detta är förenligt med eBay där jag ju betalar med Paypal som ju i sig är säkert.

Någon som har erfarenhet :?:

//Eliot

Till mitt kort fick jag hem en dosa för säker betalning på internet. Premiärturen fick bli en CDJapan beställning, men det funkade inte alls. Och då blir jag nervös! När man ska skeppa pengar över världen så får det inte strula. Detta system gjorde det, och jag har inte vågat använda det sen dess.

Men man kanske blir tvungen nu?? Och jag hoppas de löst lite av problemen.

Hej,

jag fick denna informationen när jag loggade in på mitt konto på Swedbank:

Vilket skall jag välja Verified by Visa eller e-kort och jag vet inte hur detta är förenligt med eBay där jag ju betalar med Paypal som ju i sig är säkert.

Någon som har erfarenhet :?:

//Eliot

Har kört e-kort många år och det fungerar med paypal också.

Har kört e-kort många år och det fungerar med paypal också.

Det är just det det inte gör enligt Swedbank och andra uppgifter på nätet (se länk)

Paypal och e-kort – fungerar det?

På grund av tekniska begränsningar fungerar det inte att använda e-kort vid köp hos Paypal.

Verified by visa är inget konstigt, du skriver in en kod en extra gång då du handlar (SEB). E-kort fungerar också bra.

Jag betalar alla mina köp på eBay med Paypal och det är mycket smidigt: jag klickar bara på Pay now och loggar in opå Paypal och godkänner köpet och så dras pengarna från mitt konto. På kort-inställningarna på paypal finns inte plats för någon extra kod och jag vet inte om någon prövat hur det fungerar efter den 8 mars :?:

En möjlighet som jag ser det är att "Add a bank account in Sweden" på Paypal och föra över pengar i förväg - klumpigt men bör fungera....

Skall prata med banken idag.

//Eliot

En möjlighet som jag ser det är att "Add a bank account in Sweden" på Paypal och föra över pengar i förväg - klumpigt men bör fungera....

Nu handlar jag ganska ofrekvent på Ebay, men jag har mitt Paypalkonto knutet till ett av mina bankkonton i fem-sex år och det har funkat bra hela tiden, lite klutzigare än att betala direkt med kort, men inte mer än att när man har lärt sig rutinen så kanske det tar ett par minuter extra!

/ptr

Bankkontoret på Stora torget i Uppsala visste inget :black:

Nu handlar jag ganska ofrekvent på Ebay, men jag har mitt Paypalkonto knutet till ett av mina bankkonton i fem-sex år och det har funkat bra hela tiden, lite klutzigare än att betala direkt med kort, men inte mer än att när man har lärt sig rutinen så kanske det tar ett par minuter extra!

/ptr

Jag har haft mitt VISA-kort knutet till mitt Paypal konto i storleksordningen sex år och det har fungerat utmärkt :app:

- Du menar att istället för att använda ett Visa-kort i Paypal så använder du ditt Bankkonto - då slipper du ju alla problem. Fungerar det :?:

Du får gärna tala om "rutinen" ;)

- Du menar att istället för att använda ett Visa-kort i Paypal så använder du ditt Bankkonto - då slipper du ju alla problem. Fungerar det :?:

Du får gärna tala om "rutinen" ;)

Har aldrig haft nått Visa-kort, alltid EuroCard, men det funkar ju ungefär lika dant! .. Tyvärr så gick jag på några smällar i början av mitt internethandlande (på ebay just), så jag kände att detta var en bättre lösning för mej!

Rutinen är att man får föra över pengar till paypalkontot någon eller några dagar innan man vet att man måste betala.. Jag har kanske $50 som ligger och skräpar där för mindre transaktioner, skall jag betala större belopp så gör jag en överföring när jag vet hur mycket jag skall betala. Det gör kanske att spotanköpströskeln blir lite högre, vilket jag bara tycker är bra för då måste man tänka till lite extra innan man lägger sina bud!

Själva överföringen funkar som till vilket annat bankkonto/giro som helst!

/ptr

På kort-inställningarna på paypal finns inte plats för någon extra kod och jag vet inte om någon prövat hur det fungerar efter den 8 mars icon_smile_question.gif

Verified by visa är ingen paypal betalmöjlighet utan en betalning genom visa, dvs du använder den då du använder visa som betalning mot anslutna butiker.

Paypal har inte påverkats, inte sist jag använde det (ebay) och kan inte se någon påverkan där ännu iaf.

Edited by mangew

Ok. Ja, då fortsätter jag väl att använda e-kort hos Paypal då. Jag får mina grejer i alla fall.

E-kortnumret har begränsad giltighet (1 månad) och sedan får man ett nytt nummer och efter ett visst antal byten reagerar Paypal och spärrar användaren eftersom de inte tillåter så många kreditkortsbyten under kort tid ;)

Jag pratade med en person på Swedbank och hon menade att allt skulle fungera som tidigare när det gäller paypal :app:

Skall testa i kväll ;)

Jag pratade med en person på Swedbank och hon menade att allt skulle fungera som tidigare när det gäller paypal :app:

Jag lägger upp ett e-kort för ett helt år framåt med kanske 10kkr på. Givetvis händer det att pengarna tar slut så man får lägga upp ett kort till.

Paypal fungerar som tidigare och jag har precis betalat mina sista förvärv:

BENNY CARTER - FURTHER DEFINITIONS, IMPULSE! AS-12 GUARANTEED ORIGINAL FIRST 12 INCH PRESSING , A STEREO RECORD

DJANGO REINHARDT - Great artistry of Django Reinhardt, Clef Records mgc-516 10" with david stone martin cover

Jag kör med Verified Visa (kod-dosa) via Handelsbanken och jag har en annan dosa till Eurocard via First Card. Pay Pal har jag knutit till mitt bankkonto för insättningar (då jag säljer) och Eurocard när jag köper. Samtliga fungerar utan problem till Ebay, Amazon, Acoustic Records, CDJapan, Elusive Disc med flera.