gcs Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Jag vet inte riktigt under vilken rubrik det här hör hemma. Men det som händer rätt så ofta är att när jag vill skriva något med Firefox i en tråd kan jag inte få någon markör i rutan. För en stund sedan försökte jag skriva detta som skrivs nu och det fungerade inte och nu har jag gått över till Safari vilket tycks fungera bättre. det här gäller enbart Euphonia och inget annat. Jag kan skriva utan något som helst problem med Firefox på min andra dator som är en PC. Varför!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Vi är tyvärr långt över min datanivå men någon kanske har en förklaring... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minesota Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Hej Jag har också haft en del liknande problem med mina macar. Det har nått att göra med vilken version av diverse drivare man. Jag plockade bort Forefox helt. Uppdaterade allt i macen. Sedan tankade jag ner firefox igen med de senaste uppdateringarna för flash osv. Då löste sig allt. /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Jag har aldrig haft det problemet på mina Macar och jag använder alltid Firefox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minesota Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Nog för att du inte uppdaterat eller lyckats uppdatera rätt komponenter när du väl gjort det. /P Jag har aldrig haft det problemet på mina Macar och jag använder alltid Firefox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Samma sak här....i just firefox....och enbart i fulledit-mode. \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 (edited) Jag kör firefox 3.6 på PC (visserligen) men utan några som helst problem.. hade mycket mer inkonsekventa fel när jag körde explorer! Kan det hänga på vad du kör med för operativsystem/windows version? Själv är jag så anal att jag fortfarande kör XP-Pro.. /ptr Edited March 9, 2010 by plundin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gcs Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Jag försökte nu svara på min tråd med Mac:en och firefox men får ingen markör. Därför svarar jag nu via min PC. Min Mac är alldeles ny och levererad till mig den 27/2 så den borde ju vara helt uppdaterad. Jag måste anta att när man hämtar och installerar Firefox, då får man den senaste versionen alltså samma som jag har i PC:n som jag fö. tror uppdateras "ajtomatiskt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gcs Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Jag försökte nu svara på min tråd med Mac:en och firefox men får ingen markör. Därför svarar jag nu via min PC. Min Mac är alldeles ny och levererad till mig den 27/2 så den borde ju vara helt uppdaterad. Jag måste anta att när man hämtar och installerar Firefox, då får man den senaste versionen alltså samma som jag har i PC:n som jag fö. tror uppdateras "ajtomatiskt". Vill bara tillägga att det inte verkar vara något problem med Euphonia och Safari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Du ser ingen markör...men det går fint att svara....det har jag gjort här....helt utan markör \\K-man Jag försökte nu svara på min tråd med Mac:en och firefox men får ingen markör. Därför svarar jag nu via min PC. Min Mac är alldeles ny och levererad till mig den 27/2 så den borde ju vara helt uppdaterad. Jag måste anta att när man hämtar och installerar Firefox, då får man den senaste versionen alltså samma som jag har i PC:n som jag fö. tror uppdateras "ajtomatiskt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Btw...jag testar just nu att uppdatera lite i macen och ser vad som sker.... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gcs Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Jag vill också ta bort Så här blir det när jag skriver utan markör, men hur får jag bort quoten fraför? Nu glömde jag t.ex m:et i framför. Då måste jag backspejsa och sätta in ett m och sedan fortsätta. Jag vill kunna sätta markören i ordet som man vanligen kan. Btw...jag testar just nu att uppdatera lite i macen och ser vad som sker.... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Det är helt enkelt kört..... Märker jag någon bättring skriver jag det i tråden....håller med om att det är "kasst"! \\K-man Jag vill också ta bort Så här blir det när jag skriver utan markör, men hur får jag bort quoten fraför? Nu glömde jag t.ex m:et i framför. Då måste jag backspejsa och sätta in ett m och sedan fortsätta. Jag vill kunna sätta markören i ordet som man vanligen kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Jag vill också ta bort Så här blir det när jag skriver utan markör, men hur får jag bort quoten fraför? Nu glömde jag t.ex m:et i framför. Då måste jag backspejsa och sätta in ett m och sedan fortsätta. Jag vill kunna sätta markören i ordet som man vanligen kan. ...det kan jag! - Jag sätter markeringen var jag vill och editerar Jag har MacOS 10.6.2 och Firefox 3.5.8 och datorn är en 2,5 år gammal iMac 2.8GHz Intel Core 2 Duo.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Själv är jag så anal att jag fortfarande kör XP-Pro.. Vad betyder det... Själv kör jag Windows XP Home Edition och det fungerar perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Vad betyder det... Själv kör jag Windows XP Home Edition och det fungerar perfekt. ..Att hos oss gamla gubbar står datortiden stilla!! :cool: /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Hej, jag hänvisar så till ett svar i tråden: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...?showtopic=7998 \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts