A/Wing. Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Ett kort taget innan det stora slaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Ojoj...detta verkar lurigt.....ändra på ett väl fungerande rum....lycka till! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Den här figuren fick ta över efter det att jag fick lämnat tillbaka chakti-stenarna till Timbre som jag har lånat ett tag. Det är den här vyn som jag har vilat ögonen på den sista veckan medans jag har lyssnat på musik. men nu är det slut på det för ett tag nu börjar arbetet med det sista jag ska göra på rummet. Nämligen att fixa till taket :D Tänkte dela med mig av arbetet så ni kan följa det. Om ni har lust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schill Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Ja vi har lust att följa dett arbete :mm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Ojoj...detta verkar lurigt.....ändra på ett väl fungerande rum....lycka till! \\K-man Ja vi får se hur det slutar men det ska nog gå bra jag får ju hjälp av Claes Olsson som styr över mitt byggande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Oj, det här blir spännande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Självklart är man med! Alltid roligt att följa snygga och förhoppningsvis verkningsfulla akustikbyggen Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Dette blir spennende ... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DODGE.RJ Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Skall bli intressant att följa detta. Jag avundas de som har möjlihet att kunna påverka sitt rum Men skam den som ger sig...det kanske kommer en dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Lindell Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Ja vi får se hur det slutar men det ska nog gå bra jag får ju hjälp av Claes Olsson som styr över mitt byggande Då är du ju in good hands..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Ågren redan efter några timmar Ågrenshifi med andra ord... nu börjar arbetet med det sista jag ska göra på rummet. "Det sista" är mycket vanligt i hifisammanhang... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 Det där med ågren är att jag redan saknar musiken i mitt lyssningsrum Hela riggen är isärplockad,det är inte bara rummet som ska ändras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 Mitt andra projekt som löper parallellt med rummet är en ny stereobänk. Den första bänken jag byggde använde jag dämplim för ihopsättningen som visade sig inte fungera optimalt det var för elastiskt så limningarna höll inte för tyngderna som hamnade i racket Den gamla bänken byggdes i ett stycke. Nu blir den nya bänken i tre delar som underlättar om man ska ha ut någon del av racket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 Även väggen bakom högtalarna ska få ett par justeringar. Det blir lite mer diffusion över och under basabsorbenten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Synd att "förstöra" ett mycket bra lyssnings rum som du har...men skam den som ger sig: "Endast det bästa är gott nog" Ride on A/Wing, vi följer med spänning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Här håller jag på att nedmontera utfasningen som var mellan det gamla taket och akustiktaket synd att man både limmade och spikade utfasningen blev lite pill att få ner det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Nu var allt nedmonterat så nu till det roliga att montera det nya :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Riktigt kompromisslöst Ska bli spännande att höra hur taksäkningen lyfter ljudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Innan jag kan börja med taket så måste fixa väggen med den ändring som ska till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Mycket snygg uppställning! Helt i min smak! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B-200 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 blir lite orolig för instrumentet när det står så nära fönstret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 (edited) Jag får tacka för responsen från er det gör att man får nya krafter att fortsätta :) Jag ska dessutom försöka att fortfarande ha kvar vardagsrumskänslan Det kommer mer bilder allt eftersom arbetet fortskrider. Edited March 10, 2010 by A/Wing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 blir lite orolig för instrumentet när det står så nära fönstret. Förstår inte vilket instrument du menar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Förstår inte vilket instrument du menar Måste väll vara felan som åsysftas? /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 Om det är den han menar så kommer inte solen åt den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Om det är den han menar så kommer inte solen åt den. antar att han menar fukt och temperaturväxlingar iomed närheten till fönstret?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Eller att när man spelar på den går fönster i kras... Calle B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B-200 Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Fukt och tempväxlingar var det jag tänkte på mest ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts