Jump to content

Recommended Posts

Posted

Efter att ha läst testet kan jag som stormlycklig Diablo-ägare konstatera att jag håller med om precis allting (märkligt vore väl annars!). Jag vill bara tillägga en sak som inte nämns rakt ut, nämligen parametern lyssningströtthet. Som recenscenten nämner har Focals äldre och lägre modeller i bland beskyllts för att vara väl skoningslösa i diskanten, men de här nya större berylliumelementen och dess implementation lyckas mirakulöst nog kombinera helt makalös detaljupplösning med en avslappnad mjukhet som gör att man kan lyssna 12 timmar om dagen utan tillstymmelse till "varma öron" eller annan lyssningströtthet. Detta har gjort att jag inte bara lyssnar mer för att de ger mig mycket bättre ljud än innan, utan också för att huvudet aldrig får nog och öronen aldrig säger stopp.

Jag är förstås inte helt objektiv men jag tror det där är värt att tänka på för alla i köpartagen, då det är något man lätt glömmer bort när man sitter och intensivlyssnar i butikssoffan.