Absolute Audio Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Har sätt att det finns några som är riktigt kunniga vad det gäller hörlurar. Och en stående kommentar så fort det pratas lurar är att förstärkningen är enormt viktig. Precis som med vanliga högtalare antar jag, då det är få som klagar på "för mycket" kraft och finness. Men hur är det när man sitter på ett tåget och inte har tillgång till två hål i väggen? Har sätt att Appelstore säljer AKG 701. Så min fråga är om det låter bättre med ett par billigare lurar avsedda för Iphone? Eller är det bara att jag inte får ut allt som lurarna presterar?? Quote
ukiro Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 För dyra lurar blir pärlor för svin, förstås. Jag kör ett par Sennheiser HD25 som stänger ute miljöljud bra, tål hur mycket stryk som helst och låter helt OK. De är inte superlinjära, låter kanske lite instängt osv men de är bland de bästa prylköp jag gjort, just för att de är så pålitliga och kan hänga med i vått och torrt. Rent generellt kanske jag inte skulle ge över 2500 för lurar som bara ska användas till telefonen, och sweetspot pris/prestandamässigt ligger nog en bit under det. Quote
Absolute Audio Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 Okej, då kanske AKG 701 är lite overkill? Finns det någon minimum verkningsgrad man ska hålla sej ovan?? Quote
oLjud Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Är nöjd med mina Porta Pro till iPhonen... enda nackdelen är att de är "öppna". Quote
gcs Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Är nöjd med mina Porta Pro till iPhonen... enda nackdelen är att de är "öppna". [/quot Jag håller med ukiro vad det gäller Sennheiser HD25. Jag har använt mina HD25 varje dag till och från jobbet sedan mitten av 90-talet. Dom låter bra och är mycket hållbara. Det jag har fått byta har varit ny sladd eftersom man ofta fastnar när man rör sig på stan. Det andra har varit dom mjuka öronkuddarna som slits så småningom ut. Quote
Absolute Audio Posted March 6, 2010 Author Posted March 6, 2010 Hehe, det var två tydligt svar! Sennheiser HD25 är det som gäller! Ska åka och provlyssna vid tillfälle. Tackar! Quote
cHRNO Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Vet några som kör med "Beats by Dr.Dre" eller va dom heter. Dom som är NC.. Bra ljud och skönt som fan med NC, önskar jag hade ett par nu när jag är uppe i luften. Men jag vetifan om jag är sugen på att lägga 4k på ett par lurar som både tar plats, och drar batteri.. HD25 verkar riktigt bra pris/prestanda. Quote
Göran J Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Har sätt att det finns några som är riktigt kunniga vad det gäller hörlurar. Och en stående kommentar så fort det pratas lurar är att förstärkningen är enormt viktig. Precis som med vanliga högtalare antar jag, då det är få som klagar på "för mycket" kraft och finness. Men hur är det när man sitter på ett tåget och inte har tillgång till två hål i väggen? Har sätt att Appelstore säljer AKG 701. Så min fråga är om det låter bättre med ett par billigare lurar avsedda för Iphone? Eller är det bara att jag inte får ut allt som lurarna presterar?? Hej, vill bara berätta att jag har ett par Sennheiser HD 595 kopplade till min Iphone! Det låter mycket bra tycker jag. Vänligen Göran Quote
lindvall Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Ska du snurra runt ute med iPhonen så är AKG K701 lite jobbiga. Jag har sådana själv. De läcker så mycket ljud att folk runt blir irriterade. (Och släpper in också förstås.) Dessutom är de trögdrivna. Har själv en iPod Touch, och skulle nog dra mig för att röra mig runt ute med dasslocken på skallen. Quote
bbking Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Hej, Har averkat ett knippe (dock ej till Iphone bara till Ipod). Kör nu med Sennheiser CX300-II Precision som jag är jätte nöjd med. Sound - Bra ljud Små - lätta att ta med , alltid i fickan Slutna - Bra i offentlig miljö. Stänger mycket av ljud runtomkring och stör ej andra. Ypperliga på buss,spårvagn,flyg... Inget tjut i öronen när flyget landat. Volymkontroll - sitter på sladden. Bra om man vill justera snabbt utan att släppa upp MP3'n Billiga - Gav typ 400:- Quote
toobs Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Har sätt att det finns några som är riktigt kunniga vad det gäller hörlurar. Och en stående kommentar så fort det pratas lurar är att förstärkningen är enormt viktig. Precis som med vanliga högtalare antar jag, då det är få som klagar på "för mycket" kraft och finness. Men hur är det när man sitter på ett tåget och inte har tillgång till två hål i väggen? Har sätt att Appelstore säljer AKG 701. Så min fråga är om det låter bättre med ett par billigare lurar avsedda för Iphone? Eller är det bara att jag inte får ut allt som lurarna presterar?? 701:orna är ena svin att driva så det blir nog bara pannkaka med I-phone. Däremot gillar jag AKG:s lurar i 500kr-klassen. Minns inte vad de heter men de är denimblå på sidorna. Öppen lur. Finns även en ny sluten variant i prisklassen som visst skall vara bra. Quote
Recommended Posts