Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (edited) Edited February 21, 2010 by calle_jr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Snyggt! Sätt ett "[ img]" före och ett "[ /img]" efter bildlänken så visas bilden direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (edited) Hejsan Granaten! Man kan få bilden att vika ut sig direkt via verktyget "Insert Image" i raden ovanför svarsfältet. Vill du att jag testar... Välkommen! Sätt ett "[ img]" före och ett "[ /img]" efter bildlänken så visas bilden direkt. Ser nu att det inte behövs något testande... Edited February 21, 2010 by Timbre™ tillägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 http://i556.photobucket.com/albums/ss1/gra...pg?t=1266759537 Hej. Mitt namn är Markus. Jag är 23år och älskar allt som har med Hi-Fi och musik att göra. Tänkte jag skulle dela med mig av lite bilder. Dock blir de länkade till en annan hemsida, skall komma på snart hur jag skall göra för att få upp bilder direkt på forumet. Det jag kör på idag Classé CDP-100 Classé CP-75 (Försteg) Classé CA-301 (Slutsteg) Bowers & Wilkins 803D Kablage Tara Labs, Van Den hul samt Electra Glide Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Hejsan Granaten! Man kan få bilden att vika ut sig direkt via verktyget "Insert Image" i raden ovanför svarsfältet. Vill du att jag testar... Välkommen! Ja gör det snälla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Hejsan Granaten! Man kan få bilden att vika ut sig direkt via verktyget "Insert Image" i raden ovanför svarsfältet. Vill du att jag testar... Välkommen! Ser nu att det inte behövs något testande... hehe Det stämmer jag hava tummen mitt i handen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Det jag kör på idag Classé CDP-100 Classé CP-75 (Försteg) Classé CA-301 (Slutsteg) CA-301 är ju uppföljaren till ett av de mest klassiska slutsteg Classé har släppt ut på marknaden, CA-300. Mycket eftertraktat i USA och det måste logiskt även gälla CA-301. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Blev fel på tidigare, tummen mitt i handen så jag sparar era komentarer Som jag skrev tidigare så visste jag inte riktigt vad det var för monster jag plockade hem. När jag kopplade in den och lyssnade för första gången fick jag en chock och glädje tårar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (edited) Jag hjälpte en annan medlem att komma igång med att lägga in bilder (från photobucket) i går kväll.. Det du lägger in nu är en miniatyr, jag citerar mej själv: på photobucket får du fyra varianter av länk för olika typer av sajter (i marginalen till vänster på bildens huvudsida). Du skall använda den som heter IMG Code : kopiera det som finns i "boxen" till höger om denna text. Sedan är det bara att klistra in i textfältet ... denna länk är förformaterad, så du behöver inte använda bildverktyget när du använder bilder från photobucket!!! /ptr Edited February 21, 2010 by plundin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Blev fel på tidigare, tummen mitt i handen så jag sparar era komentarer Som jag skrev tidigare så visste jag inte riktigt vad det var för monster jag plockade hem. När jag kopplade in den och lyssnade för första gången fick jag en chock och glädje tårar. Plockar bort parallelltrådarna så blir det lättare. Du kommer snabbt in i inläggsrutinerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Välkommen Markus Trevligt med nya medlemmar och jag ser att du kör med Classe då kan ju du jag och Timbre starta en liten egen Classe-klubb. Har själv en CA 400 som även jag är väldigt nöjd med : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Kul med lite mer B&W och Classé på Euphonia ... Det måste ju finnas en hel del B&W därute ... Välkommen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 ...jag instämmer...och säger välkommen! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Välkommen Markus Trevligt med nya medlemmar och jag ser att du kör med Classe då kan ju du jag och Timbre starta en liten egen Classe-klubb. Har själv en CA 400 som även jag är väldigt nöjd med : Jag tackar så mycket. CA 400 är mycket trevlig jag håller verkligen Classé till mitt hjärta. En liten klubb? absolut det tycker jag Team Classé Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Jag tackar alla som välkomnat mig till forumet. Har länge, länge suttit och klurat hur jag skall göra. Det var efter Bebops inlägg som fick mig att ta tummen ur det där hållet och verkligen försöka mig på detta. Jag sitter verkligen ofta och tittar på detta forum som håller verkligen hög klass. Nu fortsätter mitt lilla bild repotage Mina härliga högtalare, det tog mig 5år att spara till dem men jag ville absolut inte ge upp. Var inne på Hi-Fi klubbens hemsida och såg dessa högtalare och sa till en av mina närmaste kompisar att dessa kommer jag äga någon gång i framtiden. Nu är det verkligehet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Snygga prylar.Får välkomna dig till den euphoniska värmen jag med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Men hur kom jag in på detta med Hi-Fi egentligen? Jag har alltid älskat musik och vad jag minns och vad jag fått höra ifrån mina förädrar det var när jag var liten var jag alltid med min morfar när han byggde högtalare lyssnade på hans färdiga verk. Sedan har det varit så att man fått upp intresset sedan har det svalnat av. Så fick min morfar upp intresset för míg igen då han hade köpt ett par små högtalare med ett riktigt grymt ljud. Jag tappade verkligen haka när jag hörde vad dem presterade. Efter det så tog jakten på det perfekta ljudet fart. Som jag skrev tidigare älskar jag verkligen musik och försöker hitta så mycket som möjligt. Det som är häftigt är att mycket av den musik jag lyssnar på har också min mamma lyssnat på i sin ungdom. Jag kan bara ta som exempel Mike Oldfield, Jean Michel Jarre och Eric Clapton. Det finns säkert mer men inget jag kommer på just nu Oj jag såg just att detta var ingen bra bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Lite music, jag var verkligen skeptisk till Leona Lewis (längst ned) var inte alls imponerad när jag hörde hennes låtar på radio. Men jag köpte hennes första skiva ändå och jag ändrade uppfattning direkt. Hon kan verkligen sjunga, nyligen köpte jag hennes nya skiva Echo tycker jag är riktigt bra. Högst upp finner sig Mike Oldfield, Mickel Jackson samt Toto. Dire Straits finns där också det känns som ett måste jag gillar verkligens deras musik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Tara Labs CX studio kabel. Säljs egentligen inte till kunsument men jag lyckades få tag på en uppsättning av denna kabel. Väldigt öppen och fin på ett otroligt musikaliskt sätt. Även basen blir verkligen kontrollerad med denna kabel utan att bli tråkig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Snygga prylar.Får välkomna dig till den euphoniska värmen jag med Jag tackar så jätte mycket. Här blir man verkligen mottagen på ett trevligt sätt, roligt att jag hittat hit det kommer bli många härliga stunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Högst upp finner sig Mike Oldfield, Mickel Jackson samt Toto. Dire Straits finns där också det känns som ett måste jag gillar verkligens deras musik. Trevligt med en Oldfield ibland. Det var länge sedan ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haydn Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Fin anläggning! Jag gillar det du sade och gjorde inför köpet av högtalarna, beslutsam tror jag man kallar det Välkommen till forumet! Vänligen, Wilhelm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Välkommen till forumet!! Gillar utgångskontakterna på Classé slutsteget! :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Gillar utgångskontakterna på Classé slutsteget! :cool: Mycket lätthanterliga och effektiva plus att det medföljer en skruvdragare som det står Classé Audio på... :cool: Terminalen accepterar endast spadar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Flott oppsett, og hyggelig å se at yngre (faen å gammel jeg kjenner meg når jeg sier slikt ) satse tungt på ett riktig anlegg, og velkommen på Euphonia .... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Snyggt, kul med clase o BW, har lyssnat på denna kombo låter riktigt bra. Kul.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Terminalen accepterar endast spadar. Precis som noggranna audiofiler :cool: Finns garanterat enklare sätt än skiftnyckel att fixera spadarna, men knappast bättre eller mer beprövad metod att fixera saker och ting med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Välkommen till Euphonia! Kul och se din kompetenta anläggning och att du trots din relativa ungdom ändå lyckats skapa dig en sådan. När det gäller B&W så var det faktiskt de högtalare jag började min hifi-karriär med. En direktmonitor på -60 talet som hette DM2A. Skulle med fördel placeras i hörn och utrustad med en dometweater som var relativt nytt på den tiden. Lät fantasiskt med Quad 33/303 tycker jag än idag. Dina musikval känner jag också väl till och ingår i min egen musikaliska resa. Hoppas att du får nytta och glädje av ditt medlemsskap! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Fin anläggning! Jag gillar det du sade och gjorde inför köpet av högtalarna, beslutsam tror jag man kallar det Välkommen till forumet! Vänligen, Wilhelm Jag tackar så mycket. Jag är sådan har jag bestämt mig för något så skall det verkligen hända saker. Dock måste jag erkänna att jag var väldigt nära att ge upp och sattsa på ett par 804 istället. Men jag tänkte sedan efter "kommer jag leva lyckligt med dem? Ja men kanske inte så länge som med mina 803or. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts