A/Wing. Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Jag som har haft lyckan och förmånen att äga ett hus har vid flera tillfällen tänkt på mina vänner på forumet som sitter i lägenhet och inte har den möjligheten som jag att kunna bygga om sina lyssningsrum för att få till det rent ljudmässigt. Men så kom då vintern 2010 efter alla varningar om den globala uppvärmningen och slog till med full kraft och det är nu som jag börjar tänka om när det gäller er som har lägenhet. Vad lyckliga ni måste vara nu slippa det här med snöskottning :angry: och ryggskott och bara kunna gå ut och promenera i det fina vädret Quote
Guest om.s Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Pro´s and con´s endelig en vinter som vinter skal være på den nordlige halvkule under disse måneder, at det medfører xtra får man bare ta med, men jeg kan godt skjønne og setter selv pris på å slippe snø skottingen ... mvh Quote
Timbre™ Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Vad lyckliga ni måste vara nu slippa det här med snöskottning :angry: och ryggskott och bara kunna gå ut och promenera i det fina vädret http://lh3.ggpht.com/_ptEwfDCADH8/S4EIC-be...02010%20061.JPG Den diskussionen skall vi ta här och nu... I fredags eftermiddag stod som vanligt noll parkeringsplatser till förfogande trots att jag spenderar drygt 1000 SEK per kvartal på boendeparkering. Kvar fanns en lastplats på nästa tvärgata och här råder parkeringsförbud vardagar 8-16. Av fem parkerade bilar var det en som såg ut som ett snöpalats denna söndag och bilen måste bort idag då det inte finns tid att gräva fram den i morgon. Grävandet, sopandet och teststartandet tog fart vid tiotiden och är precis avklarat. När jag slutligen skulle svänga ut kände jag mig plötsligt väldigt bevakad och observerade väntande bilförare som hade fått syn på denna uppskottade och just nu väldigt attraktiva parkeringsficka. Backade in igen, slog av motorn och tänker istället handla på WiLLY:s i veckan som kommer. Här gäller djungelns lag och vi får hoppas att det blir en stjärnklar natt... Quote
Guest om.s Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 När jag slutligen skulle svänga ut kände jag mig plötsligt vädigt bevakad och observerade väntande bilförare som hade fått syn på denna uppskottade och just nu väldigt attraktiva parkeringsficka. Backade in igen, slog av motorn och tänker istället handla på WiLLY:s i veckan som kommer. Här gäller djungelns lag och vi får hoppas att det blir en stjärnklar natt... :D mvh Quote
A/Wing. Posted February 21, 2010 Author Posted February 21, 2010 Den diskussionen skall vi ta här och nu... I fredags eftermiddag stod som vanligt noll parkeringsplatser till förfogande trots att jag spenderar drygt 1000 SEK per kvartal på boendeparkering. Kvar fanns en lastplats på nästa tvärgata och här råder parkeringsförbud vardagar 8-16. Av fem parkerade bilar var det en som såg ut som ett snöpalats denna söndag och bilen måste bort idag då det inte finns tid att gräva fram den i morgon. Grävandet, sopandet och teststartandet tog fart vid tiotiden och är precis avklarat. När jag slutligen skulle svänga ut kände jag mig plötsligt väldigt bevakad och observerade väntande bilförare som hade fått syn på denna uppskottade och just nu väldigt attraktiva parkeringsficka. Backade in igen, slog av motorn och tänker istället handla på WiLLY:s i veckan som kommer. Här gäller djungelns lag och vi får hoppas att det blir en stjärnklar natt... Det verkar vara tufft att bo i stan också :evil: :evil: Quote
Vox Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Med tanke på kylan och snömängden är jag tacksam för den globala uppvärmningen. Tänk vad kallt och så mycket snö vi skulle ha haft annars. :cool: Quote
Timbre™ Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Med tanke på kylan och snömängden är jag tacksam för den globala uppvärmningen. Tänk vad kallt och så mycket snö vi skulle ha haft annars. :cool: Globala uppvärmningar har kommit och gått. Snart blir det nog dags för en köldepok igen... Quote
ulfsan Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Frågan är om det går att skotta sig i form i stället för att springa sig i form till Göteborgsvarvet i maj...? Quote
A/Wing. Posted February 21, 2010 Author Posted February 21, 2010 Frågan är om det går att skotta sig i form i stället för att springa sig i form till Göteborgsvarvet i maj...? Gör som min svåger han både skottar och springer sig i form Quote
Recommended Posts