Bebop Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 En tom hörna ... En Dynaudion Confidence C4 är borta och i andra hörnan ytterligare en. Ett par lådor som besegrat Atlanten ett par gånger i väntan på avhämtning ... ... något är på gång Quote
Guest om.s Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 (edited) Hifi vandringer er spennende , dette skal bli interessant å følge. Min personlige erfaringer er at det ofte, ikke alltid selvsagt, medfølger noen mindre følge forandringer også når man rokker ved de store leddene i kjeden ... mvh Edited February 19, 2010 by om.s Quote
Matrixen Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 ojoj Ett oväntat grepp. Måste vara något stort pågång Quote
calm Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Detta blir ytterst spännande! Märkestrohet eller nya djärva och oväntade grepp, det är frågan? Calm Quote
Haydn Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Alltid lika spännande... Blir det diskanten längst ner denna gången??? Mvh, Wilhelm Quote
K-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Ahh...se där...hmm...en aning... :clown: \\K-man Quote
Kent_n Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det trodde jag inte...spännande, kommer ju nya..undrar kan det vara samma märke fast större ? Eller nå´t som demades av HiFi consult på mässan ? Olidlig spänning.. Quote
Harryup Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 (edited) Och av lådorna kan man bygga bashorn. :-) Skall bli kul att följa den här tråden. Grattis mvh/Harryup edit: Ser just nu att dom gamla är packade i lårarna. Ok, då blev det inga horn då. Edited February 19, 2010 by Harryup Quote
Absolute Audio Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Har du förvaringsproblem med dom där stora lådorna kan jag härbärgera dom Inga problem! Det här ska blir en riktig nagelbitare.... Quote
Bebop Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Det första som kom i ljuset var en liten verktygslåda (i pappkartong ) som dessutom innehöll en hel del litteratur. 2 par handskar, putsduk, lite insexnycklar, 2 par WBT-kontakter (koppar) till högtalarkablar samt ett vattenpass modell litet. Quote
eliot Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Skall bli kul att se hur de passar in - de är ju resligare än föregångarna - och väger dubbelt så mycket Quote
minesota Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 (edited) Hultafors är ju Danskt så att du stnnat kvar hos Dynaudio låter troligt. Eftersom det verkar ska dras kabel gissar jag på Consequence !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Edited February 19, 2010 by minesota Quote
calm Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 (edited) Det första som kom i ljuset var en liten verktygslåda (i pappkartong ) som dessutom innehöll en hel del litteratur. 2 par handskar, putsduk, lite insexnycklar, 2 par WBT-kontakter (koppar) till högtalarkablar samt ett vattenpass modell litet. Svensk eller internationell text på vattenpasset antyder ursprungsland? Mystiken tätnar! Calm Edited February 19, 2010 by calm Quote
Bebop Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 En liten låda kom också med leveransen. Bara den vägde 85 kg och innhåller ett par plinter med justerbara fötter från ovansidan. Utförda helt i någon form av metall á ca 40 kg styck. Quote
calle_jr Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 ...2 par WBT-kontakter (koppar)... http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...erktygslda2.jpg Den signalen från högtalartillverkaren missar man inte ! These speakers shall be played only with quality copper spades... Quote
calm Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Jag håller på oförändrat märke och tidigare tippad modell Grattis! Ett utomordentligt val vad jag upplevt! Calm Quote
Vox Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Hultafors är ju Danskt så att du stnnat kvar hos Dynaudio låter troligt. Eftersom det verkar ska dras kabel gissar jag på Consequence !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Danmark? Hultafors ligger utanför Bollebygd i Västergötland. Quote
calle_jr Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Danmark? Hultafors ligger utanför Bollebygd i Västergötland. Ja, gränsen går lite längre söder därom, minesota. Quote
IcedEarth Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Ser ut som ett par Temptation, hjälpte Janne på sköntljud att sätta ihop ett par! riktigt fina! //rillo Quote
A/Wing. Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Alltid roligt med nya familjemedlemmar och dom här verkar vara ganska resliga av sig när bara underdelarna väger in på 40kg jag hoppas du blir nöjd med dom. :D Quote
mikael2 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Ser ut som ett par Temptation, hjälpte Janne på sköntljud att sätta ihop ett par! riktigt fina! //rillo Ja, Temptation är en bra gissning. Quote
Bebop Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Märkestrohet eller nya djärva och oväntade grepp, det är frågan? I likhet med dig och Timbre är jag trogen mitt märke med samma argument som ni har. Jag kan i vissa stunder medge att er kärlek utstrålar en större skönhet men det finns ju andra världen också i ett äktenskap ... :kiss: Nya lådor, tyngre lådor och högre lådor ... Ett par Temptation klarar man inte att packa upp själv. Jag kallade på Quad-mannen Nisse med vars hjälp högtalarna var på plats efter drygt 3 timmar. Och här ligger 1933 mm Dynaudio Evidence Temptation i Maple Birdseye. Jag gillar ljusa träslag på högtalare. Quote
Matrixen Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 va, skönt att det inte var en fjuttig halvhöjdshögtalare Varför bryta ett vinnande koncept! Quote
x2000 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 (edited) Hej Har man bott i Kanada så är det väl nästan självklart att man väljer maple Grattis! Skönhet kan man alltid diskutera, men jag tycker de har karaktär. Edited February 19, 2010 by x2000 Quote
Absolute Audio Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det är bara att säga ett stort (och högt) grattis! Quote
minesota Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Danmark? Hultafors ligger utanför Bollebygd i Västergötland. Haha , ironin gick inte riktigt fram i det inlägget :-) Kul att du stannar hos Dynaudio iaf. Har fått intrycket att du trivts med dina C4 så detta är väll egentligen mer av allt. Skall bli kul att höra hur det utvecklar sig ! Har hört dessa högtalare ett par gånger. Alltid med en närmast brutal framtoning och matchning. Höll faktiskt på att flyga av stolen jag satt på en gång. Tror ditt sammanhang kommer bli avsevärt mer njutbart. Grattis. /peter Quote
Guest om.s Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Flotte høyttalere og flott finish, grattis så mye ... mvh Quote
Hasse Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Och här ligger 1933 mm Dynaudio Evidence Temptation i Maple Birdseye. Jag gillar ljusa träslag på högtalare. Grattis. här har det satsats rejält sista tiden må jag säga . Jag har förstått att du föredrar ljusa träslag, skiljer det mellan Sverige och Kanada på den punkten? Har fått intrycket att mörkare träslag är mer populära i USA, Asien, etc än här. Quote
K-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 ÄNNU resligare talare detta!! ...hoppas du mätte rätt på takhöjden..... \\K-man Quote
Recommended Posts