Jump to content

Recommended Posts

Posted

En tom hörna ...

Tomplats.jpg

En Dynaudion Confidence C4 är borta och i andra hörnan ytterligare en.

Tomplats2.jpg

Ett par lådor som besegrat Atlanten ett par gånger i väntan på avhämtning ...

C4ildor.jpg

... något är på gång :mm:

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Hifi vandringer er spennende :mm: , dette skal bli interessant å følge. Min personlige erfaringer er at det ofte, ikke alltid selvsagt, medfølger noen mindre følge forandringer også når man rokker ved de store leddene i kjeden :D ...

mvh

Edited by om.s
Posted

Det trodde jag inte...spännande, kommer ju nya..undrar kan det vara samma märke fast större ?

Eller nå´t som demades av HiFi consult på mässan ?

Olidlig spänning..

Posted (edited)

Och av lådorna kan man bygga bashorn. :-)

Skall bli kul att följa den här tråden.

Grattis

mvh/Harryup

edit: Ser just nu att dom gamla är packade i lårarna. Ok, då blev det inga horn då.

Edited by Harryup
Posted

Det första som kom i ljuset var en liten verktygslåda (i pappkartong :( ) som dessutom innehöll en hel del litteratur.

Verktygslda.jpg

2 par handskar, putsduk, lite insexnycklar, 2 par WBT-kontakter (koppar) till högtalarkablar samt ett vattenpass modell litet.

Verktygslda2.jpg

Posted (edited)

Hultafors är ju Danskt så att du stnnat kvar hos Dynaudio låter troligt. Eftersom det verkar ska dras kabel gissar jag på Consequence !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by minesota
Posted (edited)
Det första som kom i ljuset var en liten verktygslåda (i pappkartong :( ) som dessutom innehöll en hel del litteratur.

Verktygslda.jpg

2 par handskar, putsduk, lite insexnycklar, 2 par WBT-kontakter (koppar) till högtalarkablar samt ett vattenpass modell litet.

Verktygslda2.jpg

Svensk eller internationell text på vattenpasset antyder ursprungsland? ;)

Mystiken tätnar! :D

Calm

Edited by calm
Posted

En liten låda kom också med leveransen. Bara den vägde 85 kg och innhåller ett par plinter med justerbara fötter från ovansidan. Utförda helt i någon form av metall á ca 40 kg styck.

Fotlda.jpg

Ftter.jpg

Posted
Hultafors är ju Danskt så att du stnnat kvar hos Dynaudio låter troligt. Eftersom det verkar ska dras kabel gissar jag på Consequence !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Danmark? Hultafors ligger utanför Bollebygd i Västergötland.

Posted
Märkestrohet eller nya djärva och oväntade grepp, det är frågan?

I likhet med dig och Timbre är jag trogen mitt märke med samma argument som ni har. Jag kan i vissa stunder medge att er

kärlek utstrålar en större skönhet men det finns ju andra världen också i ett äktenskap ... :D :kiss:

Nya lådor, tyngre lådor och högre lådor ...

Ldor.jpg

Ldor2.jpg

Ett par Temptation klarar man inte att packa upp själv. Jag kallade på Quad-mannen Nisse med vars hjälp högtalarna

var på plats efter drygt 3 timmar.

Uppackade.jpg

Nisse.jpg

Och här ligger 1933 mm Dynaudio Evidence Temptation i Maple Birdseye. Jag gillar ljusa träslag på högtalare.

1933mmhgtalare.jpg

Posted (edited)

Hej

Har man bott i Kanada så är det väl nästan självklart att man väljer maple :D

Grattis! Skönhet kan man alltid diskutera, men jag tycker de har karaktär.

Edited by x2000
Posted
Danmark? Hultafors ligger utanför Bollebygd i Västergötland.

Haha , ironin gick inte riktigt fram i det inlägget :-)

Kul att du stannar hos Dynaudio iaf. Har fått intrycket att du trivts med dina C4 så detta är väll egentligen mer av allt. Skall bli kul att höra hur det utvecklar sig !

Har hört dessa högtalare ett par gånger. Alltid med en närmast brutal framtoning och matchning. Höll faktiskt på att flyga av stolen jag satt på en gång. Tror ditt sammanhang kommer bli avsevärt mer njutbart. Grattis.

/peter

Posted

Flotte høyttalere og flott finish, grattis så mye :) ...

mvh

Posted
Och här ligger 1933 mm Dynaudio Evidence Temptation i Maple Birdseye. Jag gillar ljusa träslag på högtalare.

1933mmhgtalare.jpg

Grattis. här har det satsats rejält sista tiden må jag säga :) . Jag har förstått att du föredrar ljusa träslag, skiljer det mellan Sverige och Kanada på den punkten? Har fått intrycket att mörkare träslag är mer populära i USA, Asien, etc än här.