Mikke Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Ville bare lige henlede opmærksomheden på en norsk gruppe fra 80´erne: Jon Eberson Group. Jeg har netop fundet en CD med de bedste: Jon Eberson Group: Jive Talking, Visions and Other Stories. Vokalen er Sidsel Endresen som alle med norsk baggrund vist kender. Hermed stærkt anbefalet. MVH Mikke Quote
Guest B.A.T man Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Kan også anbefale Sidsel Endresen "Undertow" og Jon Eberson Group "dreams that went astray", dette er nyere innspillinger av disse to eminente norske artistene..... Quote
sladd Posted August 22, 2004 Posted August 22, 2004 Jaaaa En gång i livet har jag SPELAT sönder en anläggning. Det var Jon Eberson Group Skicka skivan till vår butik, jag betalar dubbelt för besväret. Oj, vilken nostalgisnurr som gick igång nu.... mvh , Quote
Mikke Posted August 22, 2004 Author Posted August 22, 2004 Ja nostalgisnurr er det rigtige ord. Scenen: Et loftsværelse hos en kammerat. Året er 1985. Musikken: Jon Eberson Group - Jive Talking. Forstærker: Hiraga Le Tube og den gamle 20 Watt klasse A. Musical Fidelity MC201 monteret på en Helius Fat Scorpio og en STD 305M ind i en Denon HA 500. Og højttalerne: Rogers LS3/5a. Jeg tror ikke jeg siden har hørt musik gengivet med så meget følelse, uanset hvor mange millioner jeg siden har smidt i anlægget. Quote
Guest B.A.T man Posted August 22, 2004 Posted August 22, 2004 Foruten den tidliger nevnte cd med JEB kan disse tre albumene være av interesse, - Jive Talking (albumet ikke samle cdèn) 1981 - Polarities 1982 - Jon Eberson & Sidsel Endresen, Pigs and poetry 1987 alle albumene nytes vinyl her i Gøteborg. Tror flere av disse kan finnes brukt i Norge for en billig penge på secondhand el brukt butikker om dere kommer til norge.....lykke til.. Quote
Mattias Posted August 22, 2004 Posted August 22, 2004 Detta låter spännande. Skall kollas upp! Tack för tips Sladd, nu blev man nyfiken. Vad var det för grej som inte "tålde" gruppen ifråga? Mvh Mattias Quote
Recommended Posts