A/Wing. Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Kan inte hålla mig måste löpa linan ut Quote
A/Wing. Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 Jag tänker använda mig av samma difusorer som jag har i taket fast jag dubblar storleken på varje platta så dom blir 160x160. Quote
K-man Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Ajaj...du är fast....farligt farligt...fast när man kan snickra så fint själv så är ju fixandet inte så tungt. \\K-man Quote
Timbre™ Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Ajaj...du är fast....farligt farligt...fast när man kan snickra så fint själv så är ju fixandet inte så tungt. Nu finns det ingen återvändo. Vad kan bli nästa drag... Quote
Apexorca Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 (edited) Jag tänker använda mig av samma difusorer som jag har i taket fast jag dubblar storleken på varje platta så dom blir 160x160. Aaah! Spännande! Var det där du hade ek difusorn? Är det mr Olsson som räknat nu igen? Kul att följa! Calle B Edited February 14, 2010 by Calle B Quote
A/Wing. Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 Jag fick börja med att plocka ned den gamla difusorn. För den skulle ändå flyttas lite i sidled för att det skulle passa bättre med den nya difuseringen. Det är en riktigt tung pryl väger någonstans runt 75kg så man behövde lite hjälp att flytta den. Det här med akustik väger en del. :dead: Här är utgångsläget tänkte försöka få bokhyllan att flyta in i hela skapelsen så man fortfarande kan leva ihop med min käraste Quote
A/Wing. Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 Börjar med att regla upp hela ytan för att den gamla difusorn bygger ca. 100mm ut från väggen på så sätt får jag den att se ut som att den är inbyggd . Mellan reglarna kommer jag att isolera för att få absorption i samma veva som diffusion. Quote
A/Wing. Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 Nu finns det ingen återvändo. Vad kan bli nästa drag... Nästa drag är en massa jobb Nä det var inte så farligt det gick på en dag efter reglingen var det lite roligt för då var det som att lägga pussel :) Quote
Timbre™ Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Diffusionsmodulerna är läckra även rent exteriört... :cool: Mysiga inredningsdetaljer och det har vi också tidigare sett exempel på både från Portugal och Sverige. Quote
mangew Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 (edited) Är det MDF bitar som är ihoplimmade? Edited February 14, 2010 by mangew Quote
A/Wing. Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 Dom första tak-panelerna var ihoplimmade av mdf-remsor men numer så fräser vi ut dom i ett stycke. Quote
mangew Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 (edited) MDF hoplimmad på något sätt iaf då. För tjock ser den ut vara men såg inga skarvar på korsidorna. Är det seriemässig tillverkning eller finns det ritningar (för diy) hur dina ser ut? Edited February 14, 2010 by mangew Quote
A/Wing. Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 MDF hoplimmad på något sätt iaf då. För tjock ser den ut vara men såg inga skarvar på korsidorna. Är det seriemässig tillverkning eller finns det ritningar (för diy) hur dina ser ut? Numera är dom inte ihop limmade utan i ett stycke, dom här panelerna jag jobbar med nu är 30mm tjocka Vi har en liten tillverkning typ hobby-verksamhet på mitt arbete, men från början så har jag fått ritningarna på diffusorerna från Claes Olsson som var här och hjälpte mig med mitt rum. Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Den gamla difusorn på plats igen nu flyttad lite i sidled för att få plats med två rader på varje sida. Quote
Timbre™ Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 http://lh6.ggpht.com/_ptEwfDCADH8/S3gCcrjf...00/DSC00943.JPG Den gamla difusorn på plats igen nu flyttad lite i sidled för att få plats med två rader på varje sida. När allt är på plats - skulle vi kunna få en ungefärlig uppskattning av antalet nedlagda monteringstimmar... Tiden går säkert fort när man är absorberad... Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 När allt är på plats - skulle vi kunna få en ungefärlig uppskattning av antalet nedlagda monteringstimmar... Tiden går säkert fort när man är absorberad... Absorberad har jag varit i många år nu :clown: Antalet arbetstimmar för monteringen var ungefär en vanlig arbetsdag + kanske någon timme på arbetet för att kapa upp bitarna. Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 En problem som jag hade var att den stora difusorn var ju redan byggd vid ett tidigare tillfälle med ett bestämt mått så det blev lite svårare att passa in dom nya modulerna med sina mått. Så lite fusk fick man göra mitt-biten över och under fick jag göra lite större Quote
Peak Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 (edited) Jag fick börja med att plocka ned den gamla difusorn. För den skulle ändå flyttas lite i sidled för att det skulle passa bättre med den nya difuseringen. Det är en riktigt tung pryl väger någonstans runt 75kg så man behövde lite hjälp att flytta den. Det här med akustik väger en del. Här är utgångsläget tänkte försöka få bokhyllan att flyta in i hela skapelsen så man fortfarande kan leva ihop med min käraste Vi bruger dit design i vores showroom og det virker Edited February 15, 2010 by Peak Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Vi bruger dit design i vores showroom og det virker Ja jag fick reda på det av Kenneth att du hade fått några klossar. Det var ju bra att det fungerar även för dig,men du hade ju väldigt bra förhållande i ditt demorum. Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Bränner väl av dom sista bilderna på väggen. Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Nu är det bara att bestämma färgvalet på väggen men det lutar åt att det blir vitt. Quote
K-man Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Du lyckas få det att smälta in på något sätt....men det är väl där hantverkan kommer in..... \\K-man Quote
Apexorca Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Funkar ju mycket bra med den Asiatiska känslan! Gissar att det låter kalas! Calle B Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Du lyckas få det att smälta in på något sätt....men det är väl där hantverkan kommer in..... \\K-man Jag är tvungen annars åker jag ut Quote
K-man Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Jag är tvungen annars åker jag ut Dåså! \\K-man Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Funkar ju mycket bra med den Asiatiska känslan! Gissar att det låter kalas! Calle B Ja det Asiatiska känslan passar bra till dom här byggklossarna. Lyssningsintryck kommer senare Quote
A/Wing. Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 En sista bild på väggen nu ska jag bara fortsätta med att regla taket och göra dom ingrepp som behövs med noggranna direktiv från Claes på EORA Quote
P-pan Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 (edited) Nu är det bara att bestämma färgvalet på väggen men det lutar åt att det blir vitt. Jag tycker det är snyggt redan som det är och den asiatiska känlsan blir än mer förstärkt mot den "träbruna" färgen. Det kan ju kanske bli lättare att damma med lite färgyta förstås Edited February 15, 2010 by P-pan Quote
Recommended Posts